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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Chris Logsdon, Alix Lytton
-
아티스트
Alix Lytton
-
인원
게임 소개
Beautiful Monsters는 몬스터 팀을 모집하여 액세서리로 분장한 후 뷰티 콘테스트에 참가하는 2인용 퀵 플레이 카드 게임입니다!
멀티유즈 카드: 각 몬스터는 다양한 개수의 액세서리를 부착할 수 있으며, 각 액세서리는 몬스터의 특성을 강화하기 위해 부착할 수 있습니다. 점수를 매기는 것이 빠듯하기 때문에 이 선택은 큰 차이를 만듭니다!
하이브리드 오픈/클로즈드 제도: 몬스터/액세서리는 손에서 사용하거나, 숏리스트/마켓(공용 카드 행)에서 사용할 수 있습니다. 어느 쪽이든, 당신은 항상 적어도 하나의 행에 카드를 넣게 된다. 당신은 상대의 선택권을 제한하기 위해 쓰레기를 거기에 둘 것인가, 아니면 다음 차례에 당신이 사용할 수 있는 유용한 것을 남겨둘 것인가?
변수 점수 기준: 각 게임에는 두 플레이어가 공유하는 점수 기준의 고유한 조합이 있습니다. 2개의 기준은 자신이 어떤 몬스터를 커밋했는지에 따라 점수를 부여합니다. 세 번째 기준은 상대 팀의 구성 또는 최종 후보/시장에 따라 이러한 점을 수정합니다. 한 영역에 전략을 집중한다는 것은 다른 영역을 무시한다는 것을 의미하므로, 전투를 신중하게 선택하십시오!
아름다운 몬스터들은 크리스 로그던과 앨릭스 리튼(일명 마오우 하우스)에 의해 처음부터 스스로 창조되고 출판되었습니다. 한 달 만에 게임을 만들겠다는 도전으로 시작한 것이 세상에서 보고 싶은 게임을 되살리겠다는 꿈에 첫 도전이 됐다.
— 게시자의 설명
멀티유즈 카드: 각 몬스터는 다양한 개수의 액세서리를 부착할 수 있으며, 각 액세서리는 몬스터의 특성을 강화하기 위해 부착할 수 있습니다. 점수를 매기는 것이 빠듯하기 때문에 이 선택은 큰 차이를 만듭니다!
하이브리드 오픈/클로즈드 제도: 몬스터/액세서리는 손에서 사용하거나, 숏리스트/마켓(공용 카드 행)에서 사용할 수 있습니다. 어느 쪽이든, 당신은 항상 적어도 하나의 행에 카드를 넣게 된다. 당신은 상대의 선택권을 제한하기 위해 쓰레기를 거기에 둘 것인가, 아니면 다음 차례에 당신이 사용할 수 있는 유용한 것을 남겨둘 것인가?
변수 점수 기준: 각 게임에는 두 플레이어가 공유하는 점수 기준의 고유한 조합이 있습니다. 2개의 기준은 자신이 어떤 몬스터를 커밋했는지에 따라 점수를 부여합니다. 세 번째 기준은 상대 팀의 구성 또는 최종 후보/시장에 따라 이러한 점을 수정합니다. 한 영역에 전략을 집중한다는 것은 다른 영역을 무시한다는 것을 의미하므로, 전투를 신중하게 선택하십시오!
아름다운 몬스터들은 크리스 로그던과 앨릭스 리튼(일명 마오우 하우스)에 의해 처음부터 스스로 창조되고 출판되었습니다. 한 달 만에 게임을 만들겠다는 도전으로 시작한 것이 세상에서 보고 싶은 게임을 되살리겠다는 꿈에 첫 도전이 됐다.
— 게시자의 설명
Beautiful Monsters is a quick-playing 2-player card game about recruiting a team of monsters, dressing them up in accessories, and entering them into a beauty contest!
Multi-use cards: Each monster can have a varying number of accessories attached, and each accessory can be attached to augment the monster\'s traits -OR- enhance their personality. Scoring is tight, so this choice makes a world of difference!
Hybrid open/closed drafting: You can use monsters/accessories from your hand -OR- from the Shortlist/Market (public card rows). Either way, you always end up putting a card into at least one of those rows. Will you put junk there to limit your opponent\'s options, or will you take a risk by leaving something useful for you to use on your next turn?
Variable scoring criteria: Each game has a unique combination of scoring criteria shared by both players. 2 criteria award points based on which monster(s) you committed to it. A 3rd criteria modifies those points based on the composition of your opponent\'s team or even the Shortlist/Market. Focusing your strategy on one area means neglecting another, so pick your battles carefully!
Beautiful Monsters was created and self-published from the ground up by Chris Logsdon and Alix Lytton (aka Maow House). What started as a challenge to make a game in 1 month has become their first foray into their dream of bringing to life the games they want to see in the world.
—description from the publisher
Multi-use cards: Each monster can have a varying number of accessories attached, and each accessory can be attached to augment the monster\'s traits -OR- enhance their personality. Scoring is tight, so this choice makes a world of difference!
Hybrid open/closed drafting: You can use monsters/accessories from your hand -OR- from the Shortlist/Market (public card rows). Either way, you always end up putting a card into at least one of those rows. Will you put junk there to limit your opponent\'s options, or will you take a risk by leaving something useful for you to use on your next turn?
Variable scoring criteria: Each game has a unique combination of scoring criteria shared by both players. 2 criteria award points based on which monster(s) you committed to it. A 3rd criteria modifies those points based on the composition of your opponent\'s team or even the Shortlist/Market. Focusing your strategy on one area means neglecting another, so pick your battles carefully!
Beautiful Monsters was created and self-published from the ground up by Chris Logsdon and Alix Lytton (aka Maow House). What started as a challenge to make a game in 1 month has become their first foray into their dream of bringing to life the games they want to see in the world.
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