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BGG랭킹
BGG전체 : 2422
STRATEGY : 1330
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인원
1-8 명
BGG추천: 2-6 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
13+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.07 / 5
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디자이너
Bruno Faidutti, Jef Gontier
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아티스트
Bruno Faidutti, Jef Gontier, Christophe Madura
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인원
게임 소개
레드 11월은 모든 것이 잘못되고 있는 노미쉬 공격 잠수함에서의 협동 게임이다. 잠수함이 하강하고 수압이 상승하고, 원자로가 과열되고, 핵 미사일 발사대가 미리 점화되고, 화재와 물이 사방에 유출되고, 근처에 거대한 크라켄이 다가오고 있고, 산소와 보드카가 거의 남아 있지 않다. 줄거리가 점점 재난영화처럼 느껴지지만, 플레이어들은 문제를 해결하기 위해 조직력을 갖추고, 위험을 최소화하기 위해 자기들끼리 과제를 분담하고, 때로는 공동의 목적을 위해 희생하는 것을 받아들여야 한다.
그 게임은 잠수함의 지도에서 진행됩니다. 잠수함의 상태는 세 개의 재난 트랙으로 표현된다. 질식, 열, 압력. 게임을 하는 동안, 이러한 조건들은 더 악화되고, 만약 그들 중 누구라도 최대치에 도달하면, 잠수함은 손실된다. 게다가 각종 긴급상황이 발생할 수 있어 신속하게 대처해야 하며, 그렇지 않으면 잠수함의 유실로 이어질 수도 있습니다.
각 턴마다 플레이어는 새로운 위치로 이동하여 몇 가지 동작을 수행할 수 있습니다. 이러한 조치로는 수리(잠수함 및/또는 비상 사태의 상황을 개선), 장애물 제거(해치 해제, 홍수 또는 진화) 또는 장비 비축(나중에 조치하는 데 도움이 될 것) 등이 있다. 각각의 행동은 시간과 함께 보상됩니다. 플레이어가 액션에 더 많은 시간을 할애할수록 성공할 가능성이 커진다. 각 선수가 차례를 마친 후, 여러 이벤트가 발생하며, 더 많은 시간을 할애할수록 더 많은 이벤트가 발생한다. 잠수함의 상태가 악화되거나 비상사태가 촉발될 수 있다.
그놈들이 충분히 오래 살아있으면 구조대가 올 것이고 게임은 승리할 것이다.
그 게임은 잠수함의 지도에서 진행됩니다. 잠수함의 상태는 세 개의 재난 트랙으로 표현된다. 질식, 열, 압력. 게임을 하는 동안, 이러한 조건들은 더 악화되고, 만약 그들 중 누구라도 최대치에 도달하면, 잠수함은 손실된다. 게다가 각종 긴급상황이 발생할 수 있어 신속하게 대처해야 하며, 그렇지 않으면 잠수함의 유실로 이어질 수도 있습니다.
각 턴마다 플레이어는 새로운 위치로 이동하여 몇 가지 동작을 수행할 수 있습니다. 이러한 조치로는 수리(잠수함 및/또는 비상 사태의 상황을 개선), 장애물 제거(해치 해제, 홍수 또는 진화) 또는 장비 비축(나중에 조치하는 데 도움이 될 것) 등이 있다. 각각의 행동은 시간과 함께 보상됩니다. 플레이어가 액션에 더 많은 시간을 할애할수록 성공할 가능성이 커진다. 각 선수가 차례를 마친 후, 여러 이벤트가 발생하며, 더 많은 시간을 할애할수록 더 많은 이벤트가 발생한다. 잠수함의 상태가 악화되거나 비상사태가 촉발될 수 있다.
그놈들이 충분히 오래 살아있으면 구조대가 올 것이고 게임은 승리할 것이다.
Red November is a cooperative game in a gnomish attack submarine where everything is going wrong. The sub is descending and the water pressure increasing, the nuclear reactor is overheating, the nuclear missile launchers are pre-igniting, fires and water leaks are everywhere, there's a giant Kraken looming nearby and there’s very little oxygen and vodka left. While the storyline feels more and more like a disaster movie, the players must get organized to solve the problems, divide the tasks among themselves to minimize the risks, and sometimes accept to sacrifice themselves for the common cause.
The game is played on the map of the submarine. The conditions in the submarine are represented by three disaster tracks: Asphyxiation, Heat and Pressure. During the game, these conditions get worse, and if anyone of them reaches its maximum value, the submarine is lost. In addition, various emergencies can occur which have to be dealt with swiftly, or they'll also lead to the loss of the submarine.
Each turn, a player can move to a new location, and perform some action there. Such an action can be repairs (which will improve conditions on the sub and/or fix emergencies), removing obstacles (unblocking hatches, removing flooding or extinguishing fires) or stocking up on equipment (which will help with later actions). Each action is paid for with time. The more time a player spends on an action, the greater the chance of success. After each player's turn, a number of events will happen; the more time was spent, the more events will occur. Such events will be the worsening of conditions in the submarine, or the triggering of emergencies.
If the Gnomes can keep alive long enough, rescue will arrive and the game is won.
The game is played on the map of the submarine. The conditions in the submarine are represented by three disaster tracks: Asphyxiation, Heat and Pressure. During the game, these conditions get worse, and if anyone of them reaches its maximum value, the submarine is lost. In addition, various emergencies can occur which have to be dealt with swiftly, or they'll also lead to the loss of the submarine.
Each turn, a player can move to a new location, and perform some action there. Such an action can be repairs (which will improve conditions on the sub and/or fix emergencies), removing obstacles (unblocking hatches, removing flooding or extinguishing fires) or stocking up on equipment (which will help with later actions). Each action is paid for with time. The more time a player spends on an action, the greater the chance of success. After each player's turn, a number of events will happen; the more time was spent, the more events will occur. Such events will be the worsening of conditions in the submarine, or the triggering of emergencies.
If the Gnomes can keep alive long enough, rescue will arrive and the game is won.
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