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BGG랭킹
BGG전체 : 13918
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
15-30 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Markus Kettunen
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아티스트
Paul Laane, Markku Laine
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인원
게임 소개
집, 빌라, 스파, 기념물을 지음으로써 로마의 주변 환경을 발전시키세요. 모든 길이 그들이 가야 할 곳으로 통하는지 확인하세요...
모든 플레이어는 자신만의 목조 건물(집, 빌라, 스파, 기념비)과 타일 더미를 얻게 되며, 이를 셔플링하고 4개의 타일을 시작으로 한다. 각 턴에서 플레이어들은 테이블 위에 있는 두 개의 타일을 플레이하여 로마를 둘러싼 지역(출발 타일)을 만들고 다음 턴을 위해 두 개의 대체 타일을 그린다.
모든 타일은 다른 타일보다 도로를 더 많이 포함한다. 목표는 플레이어가 집을 지을 수 있는 막다른 골목을 제공하면서 항상 로마와 연결되도록 도로를 건설하는 것이다. 또는 플레이어는 도로로 둘러싸인 빈 공간을 만들어 기념비를 세울 수도 있다. 게임 종료 시 건물 수(총 가치 기준)가 가장 적은 플레이어가 승자입니다.
모든 플레이어는 자신만의 목조 건물(집, 빌라, 스파, 기념비)과 타일 더미를 얻게 되며, 이를 셔플링하고 4개의 타일을 시작으로 한다. 각 턴에서 플레이어들은 테이블 위에 있는 두 개의 타일을 플레이하여 로마를 둘러싼 지역(출발 타일)을 만들고 다음 턴을 위해 두 개의 대체 타일을 그린다.
모든 타일은 다른 타일보다 도로를 더 많이 포함한다. 목표는 플레이어가 집을 지을 수 있는 막다른 골목을 제공하면서 항상 로마와 연결되도록 도로를 건설하는 것이다. 또는 플레이어는 도로로 둘러싸인 빈 공간을 만들어 기념비를 세울 수도 있다. 게임 종료 시 건물 수(총 가치 기준)가 가장 적은 플레이어가 승자입니다.
Develop the surroundings of Rome by building houses, villas, spas, and monuments. Just make sure all roads lead to where they\'re supposed to...
All players get their own set of wooden buildings (houses, villas, spas, and monuments) and a stack of tiles, which they shuffle and draw four tiles from as their starting hand. On each turn, the players play two of their tiles on the table to build the area surrounding Rome (the starting tile) and draw two replacement tiles for their next turn.
All tiles contain roads—some more than others. The goal is to build roads so that they are always connected to Rome while offering the players dead ends to build their houses on.
Encircling areas with roads triggers the houses inside to be upgraded to villas or spas, depending on their location. Alternatively, players may create empty areas, encircled by roads, to erect monuments. The player with the fewest buildings left (by total value) at the end of the game is the winner.
All players get their own set of wooden buildings (houses, villas, spas, and monuments) and a stack of tiles, which they shuffle and draw four tiles from as their starting hand. On each turn, the players play two of their tiles on the table to build the area surrounding Rome (the starting tile) and draw two replacement tiles for their next turn.
All tiles contain roads—some more than others. The goal is to build roads so that they are always connected to Rome while offering the players dead ends to build their houses on.
Encircling areas with roads triggers the houses inside to be upgraded to villas or spas, depending on their location. Alternatively, players may create empty areas, encircled by roads, to erect monuments. The player with the fewest buildings left (by total value) at the end of the game is the winner.
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