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BGG랭킹
BGG전체 : 9834
WARGAMES : 1458
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Erik von Rossing
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아티스트
Vincent Bourguignon, Randy Lein, Mark Mahaffey
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인원
게임 소개
프랑스에 오신 것을 환영합니다! Ace of Valor는 제1차 세계 대전 중 서부 전선의 전투기 편대를 지휘하여 여러 임무를 수행하여 전쟁 노력을 지원하기 위해 최대한 많은 승점을 획득하는 솔리테어 게임입니다. 당신은 독일인 또는 협상력(영국, 프랑스 또는 미국인) 중 한 명으로 플레이할 수 있습니다. 각 항공기 카운터는 조종사와 항공기를 합친 것이며, 당신의 비행대는 언제든지 최대 8대를 보유할 것이다.
플레이어는 캠페인 기간(8, 12, 16 미션)을 선택하고 각 미션의 목표를 결정하는 카드를 뽑는데, 여기에는 순찰, 참호 스트라핑, 사진 정찰, 포병 정찰, 풍선 폭파, 폭격기 호위가 포함된다. 플레이어의 비행은 서부 전선을 반역사적으로 표현한 격자형 지도를 가로질러 이동한다. 대공 사격은 참호 근처에서 가장 심하지만, 적의 영토 어디에서나 일어날 수 있다. 전투가 발생하면 항공기는 “로 이동한다;Initiative Track”는 최대 3회의 전투를 위한 것으로, 여기서 조종 기술, 항공기 성능, 행운이 모두 결과를 결정한다.
플레이어는 적의 항공기와 지상 목표물을 파괴하고 폭격기와 2인승 항공기를 호위하여 성공적인 폭격, 사진 정찰, 포병 지원 임무를 수행함으로써 임무 포인트를 얻는다. 비행이 착륙할 때, 임무 지점은 승리 지점으로 전환되거나 항공기를 수리하고 교체하는 데 사용될 뿐만 아니라 항공기를 더 새롭고 더 나은 모델로 업그레이드하는 데 사용됩니다. 목표는 마이너, 메이저, 전략적 승리를 달성하기에 충분한 승점을 획득하는 것이다.
출판사의 설명
빈센트 부르기뇽의 항공기 도면
마크 마하피의 카운터 및 지도 디자인
이반 베리만과 랜디 라인의 표지 그림 및 레이아웃
플레이어는 캠페인 기간(8, 12, 16 미션)을 선택하고 각 미션의 목표를 결정하는 카드를 뽑는데, 여기에는 순찰, 참호 스트라핑, 사진 정찰, 포병 정찰, 풍선 폭파, 폭격기 호위가 포함된다. 플레이어의 비행은 서부 전선을 반역사적으로 표현한 격자형 지도를 가로질러 이동한다. 대공 사격은 참호 근처에서 가장 심하지만, 적의 영토 어디에서나 일어날 수 있다. 전투가 발생하면 항공기는 “로 이동한다;Initiative Track”는 최대 3회의 전투를 위한 것으로, 여기서 조종 기술, 항공기 성능, 행운이 모두 결과를 결정한다.
플레이어는 적의 항공기와 지상 목표물을 파괴하고 폭격기와 2인승 항공기를 호위하여 성공적인 폭격, 사진 정찰, 포병 지원 임무를 수행함으로써 임무 포인트를 얻는다. 비행이 착륙할 때, 임무 지점은 승리 지점으로 전환되거나 항공기를 수리하고 교체하는 데 사용될 뿐만 아니라 항공기를 더 새롭고 더 나은 모델로 업그레이드하는 데 사용됩니다. 목표는 마이너, 메이저, 전략적 승리를 달성하기에 충분한 승점을 획득하는 것이다.
출판사의 설명
빈센트 부르기뇽의 항공기 도면
마크 마하피의 카운터 및 지도 디자인
이반 베리만과 랜디 라인의 표지 그림 및 레이아웃
Welcome to France! Aces of Valor is a solitaire game where you command a fighter squadron on the Western Front during World War I through a campaign of multiple missions to score as many victory points as possible to assist the war effort. You can play as the Germans, or one the Entente powers (British, French, or Americans). Each aircraft counter represents the pilot and the aircraft combined, and your squadron will have up to eight at any given time.
The player chooses the campaign’s duration (8, 12 or 16 missions), and draws a card to determine the objective of each mission, which includes patrols, trench strafing, photo recon, artillery spotting, balloon busting, and bomber escort. The player’s flight moves across a gridded map that is a semi-historical representation of the Western front. Anti-aircraft fire is heaviest near the trenches but can happen anywhere over enemy territory. When combat occurs, aircraft are moved to an “Initiative Track” for up to three rounds of combat, where pilot skill, aircraft performance, and luck all come into play to determine the outcome.
The player earns mission points by destroying enemy aircraft and ground targets, and also by escorting bomber and 2-seater aircraft on successful bombing, photo reconnaissance and artillery support missions. When the flight lands, mission points are converted to victory points or used to repair and replace aircraft as well as upgrade aircraft to newer, better models. The goal is to earn enough victory points to achieve a minor, major or strategic victory.
—description from the publisher
Aircraft drawings by Vincent Bourguignon
Counter and Map Design by Mark Mahaffey
Cover Painting and Layout by Ivan Berryman and Randy Lein
The player chooses the campaign’s duration (8, 12 or 16 missions), and draws a card to determine the objective of each mission, which includes patrols, trench strafing, photo recon, artillery spotting, balloon busting, and bomber escort. The player’s flight moves across a gridded map that is a semi-historical representation of the Western front. Anti-aircraft fire is heaviest near the trenches but can happen anywhere over enemy territory. When combat occurs, aircraft are moved to an “Initiative Track” for up to three rounds of combat, where pilot skill, aircraft performance, and luck all come into play to determine the outcome.
The player earns mission points by destroying enemy aircraft and ground targets, and also by escorting bomber and 2-seater aircraft on successful bombing, photo reconnaissance and artillery support missions. When the flight lands, mission points are converted to victory points or used to repair and replace aircraft as well as upgrade aircraft to newer, better models. The goal is to earn enough victory points to achieve a minor, major or strategic victory.
—description from the publisher
Aircraft drawings by Vincent Bourguignon
Counter and Map Design by Mark Mahaffey
Cover Painting and Layout by Ivan Berryman and Randy Lein
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