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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-90 분
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연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Ian Moss
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아티스트
PUGA Studios
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인원
게임 소개
마지막 꽃이 피는 세상을 배경으로 1-4명의 플레이어를 위한 경매, 지역 통제, 세트 컬렉션 게임.
에버블룸에서 플레이어들은 꽃과 꽃꿀을 찾아 황야로 모험을 떠나는 다양한 수분 생물들의 파벌이 될 것이다. 고대 용의 꽃잎에 의해 변형된, 지역 야생동물들은 그들 주변의 세계를 테라포밍하고 그 땅에 새로운 생명을 가져다 주기 시작하는 하이브리드가 되었다.
매번, 꽃가루 매개자는 서로 다른 값의 파벌 칩을 가지고 위치를 방문한 다음, 인접한 하이브리드를 모집하기 위해 칩 값과 동일한 꽃가루 매개자를 배포한다. 모든 칩이 배치되면, 각 하이브리드에서 가장 많은 수분 공급자를 보유한 파벌은 그들을 해비타트로 다시 데려가 점수를 매길 것이고, 그 하이브리드에 입찰한 다른 파벌은 그로브스에 머물며 새로 생성된 식물을 수분시킬 것이다.
모든 잡종이 해결되면, 파벌들은 그들의 서식지에 있는 잡종들을 선택하고 그들의 모든 꽃가루 매개자들을 식물 위에 놓음으로써 그들의 식물들을 수분시킬 것이다. 수분이 완료되면 하이브리드 카드는 최종 게임 점수를 부여하는 Courte를 뒤집습니다. 그 과정에서, 파벌들은 새로운 꽃 종을 창조하기 위한 목표를 완성하는 것뿐만 아니라 에센스(또는 꿀의 잔재)를 모을 것이다.
4라운드가 끝나면 게임이 종료되고 각 디비전이 해비타트를 획득합니다. 각 디비전은 5개의 바이오메 각각에 있는 어큐트를 합산한 다음, 각 점수에서 가장 많은 VP를 가진 플레이어가 가지고 있는 어큐트와 같습니다. 그 후, 플레이어는 목표 트랙에서 얼마나 높은 점수를 얻었는지에 따라 VP 점수를 매기고, 가장 많은 VP를 가진 플레이어가 승리한다.
–디자이너의 설명
에버블룸에서 플레이어들은 꽃과 꽃꿀을 찾아 황야로 모험을 떠나는 다양한 수분 생물들의 파벌이 될 것이다. 고대 용의 꽃잎에 의해 변형된, 지역 야생동물들은 그들 주변의 세계를 테라포밍하고 그 땅에 새로운 생명을 가져다 주기 시작하는 하이브리드가 되었다.
매번, 꽃가루 매개자는 서로 다른 값의 파벌 칩을 가지고 위치를 방문한 다음, 인접한 하이브리드를 모집하기 위해 칩 값과 동일한 꽃가루 매개자를 배포한다. 모든 칩이 배치되면, 각 하이브리드에서 가장 많은 수분 공급자를 보유한 파벌은 그들을 해비타트로 다시 데려가 점수를 매길 것이고, 그 하이브리드에 입찰한 다른 파벌은 그로브스에 머물며 새로 생성된 식물을 수분시킬 것이다.
모든 잡종이 해결되면, 파벌들은 그들의 서식지에 있는 잡종들을 선택하고 그들의 모든 꽃가루 매개자들을 식물 위에 놓음으로써 그들의 식물들을 수분시킬 것이다. 수분이 완료되면 하이브리드 카드는 최종 게임 점수를 부여하는 Courte를 뒤집습니다. 그 과정에서, 파벌들은 새로운 꽃 종을 창조하기 위한 목표를 완성하는 것뿐만 아니라 에센스(또는 꿀의 잔재)를 모을 것이다.
4라운드가 끝나면 게임이 종료되고 각 디비전이 해비타트를 획득합니다. 각 디비전은 5개의 바이오메 각각에 있는 어큐트를 합산한 다음, 각 점수에서 가장 많은 VP를 가진 플레이어가 가지고 있는 어큐트와 같습니다. 그 후, 플레이어는 목표 트랙에서 얼마나 높은 점수를 얻었는지에 따라 VP 점수를 매기고, 가장 많은 VP를 가진 플레이어가 승리한다.
–디자이너의 설명
An auction, area-control, and set collection game for 1-4 players, set in a world that has seen the last flower bloom.
In Everbloom, players will be various factions of pollinating creatures who venture into the Wilderness in search of flowers and Nectar. Transformed by the petals of an ancient dragon, the local wildlife have become Hybrids that begin to terraform the world around them and bring new life to the lands.
Each turn, the pollinators will visit Locations with their Faction Chips of different values, then distribute pollinators equal to the chips value in an attempt to recruit adjacent Hybrids. Once all chips have been placed, the faction with the most pollinators on each Hybrid will escort them back to their Habitat and score them, while other factions that bid on that Hybrid will stay in the Groves and pollinate the newly created flora.
Once all Hybrids have been resolved, the factions will then pollinate the flora covered Hybrids in their Habitat by choosing a Grove and placing all of their Pollinators from it onto the flora. Once pollinated, Hybrid cards will flip granting Nectar for end game scoring. Along the way, factions will also be gathering Essence (or remnants of Nectar) as well as completing objectives to create new flower species.
After the fourth round, the game ends and each Faction will score their Habitats. Each Faction will total up the Nectar they have in each of the five Biomes, then the player with the most in each scores VP equal to the Nectar they have. Afterwards, players score VP based on how far up the Objective Track they were able to get, then the player with the most VP wins.
–description from designer
In Everbloom, players will be various factions of pollinating creatures who venture into the Wilderness in search of flowers and Nectar. Transformed by the petals of an ancient dragon, the local wildlife have become Hybrids that begin to terraform the world around them and bring new life to the lands.
Each turn, the pollinators will visit Locations with their Faction Chips of different values, then distribute pollinators equal to the chips value in an attempt to recruit adjacent Hybrids. Once all chips have been placed, the faction with the most pollinators on each Hybrid will escort them back to their Habitat and score them, while other factions that bid on that Hybrid will stay in the Groves and pollinate the newly created flora.
Once all Hybrids have been resolved, the factions will then pollinate the flora covered Hybrids in their Habitat by choosing a Grove and placing all of their Pollinators from it onto the flora. Once pollinated, Hybrid cards will flip granting Nectar for end game scoring. Along the way, factions will also be gathering Essence (or remnants of Nectar) as well as completing objectives to create new flower species.
After the fourth round, the game ends and each Faction will score their Habitats. Each Faction will total up the Nectar they have in each of the five Biomes, then the player with the most in each scores VP equal to the Nectar they have. Afterwards, players score VP based on how far up the Objective Track they were able to get, then the player with the most VP wins.
–description from designer
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