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8.4Assault on Vimy Ridge: A Solitaire Wargame (2022) -
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.14 / 5
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디자이너
Mike Lambo
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아티스트
Mike Lambo
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인원
게임 소개
비미 능선 전투(Battle of Vimy Ridge)는 1917년 4월 9일부터 4월 12일까지 프랑스 북동부 아라스 전투의 일부로 제1차 세계 대전 중에 벌어졌다. 캐나다 군단의 4개 사단이 하나로 뭉친 것은 이번이 처음이며, 캐나다에서 가장 유명한 군사적 승리라고 할 수 있다. 능선 자체가 중요한 전략적 위치였고, 영국과 프랑스가 능선을 점령하려는 이전의 시도는 실패했다. 참호를 공격하기 위한 새로운 전술이 사용되었는데, 보병들이 총검을 들고 달려들어 임무를 끝내기 전에 적의 부대는 기관총과 다른 무기로 고정되고 진압되었다. 병사들은 전투가 전개되거나 장교들이 적의 포화에 의해 손실된 상황에서 부사관들의 지원을 받아 신속하게 결정을 내릴 수 있는 더 많은 유연성을 부여받았다. 또한, 부대는 예를 들어 수류탄 투척 전문가와 같은 특정한 역할을 할당받았다. 게다가, 캐나다군은 독일군이 전멸을 피하기 위해 지하실로 피신하도록 만든 포격의 연속적인근처로 진격하고 있었다. 이것은 캐나다군이 적이 회복하고 증원하기 전에 참호에 진입하는 것을 도왔다. 능선을 점령했고, 전투는 4일 만에 끝났다.
게임에서 플레이어는 다양한 목표를 달성하기 위해 소총 분대, 수류탄 분대, 기관총 팀에 남아 있는 소수의 남자들을 대표하는 다양한 부대 중에서 자신이 가장 높은 계급의 병사라고 생각하는 하사를 제어할 것이다. 캐나다 군단의 4개 사단 각각의 위업은 3개의 연결된 미션 맵으로 표현되며, 총 12개의 미션 맵이 제공된다. 경기는 각 디비전별로 3개의 미션 맵으로 구성된 4개의 별개의 캠페인으로 진행되어야 한다.
이 책의 목적은 명확하고 접근하기 쉽고 빠르게 배울 수 있는 게임을 제시하여 플레이어가 빠르게 액션에 참여할 수 있도록 하는 것입니다. 그것이 완전히 현실적이라고 주장하는 것은 아니지만, 게임 역학은 위에서 설명한 바와 같이 공격의 역사적 특성을 나타낸다. 12개의 미션 맵 각각은 초기 힘의 무작위 설정과 게임의 많은 액션 포인트의 결과로 인해 많은 재생 가능성을 제공해야 한다.
이 책은 단독 전쟁 게임이다. 게임을 하면 적은 게임북(또는 인공지능 또는 ‘)에 의해 통제됩니다;AI’). 당신은 아마도 12개 정도의 표준 6면 주사위가 필요할 것이다. 비록 이것은 게임에서 정확히 무슨 일이 일어나는지에 따라 약간 다를 것이지만, 필요한 주사위의 수는 단순히 필요한 만큼 더 적은 수의 주사위를 굴림으로써 쉽게 줄일 수 있다.
—디자이너의 설명
게임에서 플레이어는 다양한 목표를 달성하기 위해 소총 분대, 수류탄 분대, 기관총 팀에 남아 있는 소수의 남자들을 대표하는 다양한 부대 중에서 자신이 가장 높은 계급의 병사라고 생각하는 하사를 제어할 것이다. 캐나다 군단의 4개 사단 각각의 위업은 3개의 연결된 미션 맵으로 표현되며, 총 12개의 미션 맵이 제공된다. 경기는 각 디비전별로 3개의 미션 맵으로 구성된 4개의 별개의 캠페인으로 진행되어야 한다.
이 책의 목적은 명확하고 접근하기 쉽고 빠르게 배울 수 있는 게임을 제시하여 플레이어가 빠르게 액션에 참여할 수 있도록 하는 것입니다. 그것이 완전히 현실적이라고 주장하는 것은 아니지만, 게임 역학은 위에서 설명한 바와 같이 공격의 역사적 특성을 나타낸다. 12개의 미션 맵 각각은 초기 힘의 무작위 설정과 게임의 많은 액션 포인트의 결과로 인해 많은 재생 가능성을 제공해야 한다.
이 책은 단독 전쟁 게임이다. 게임을 하면 적은 게임북(또는 인공지능 또는 ‘)에 의해 통제됩니다;AI’). 당신은 아마도 12개 정도의 표준 6면 주사위가 필요할 것이다. 비록 이것은 게임에서 정확히 무슨 일이 일어나는지에 따라 약간 다를 것이지만, 필요한 주사위의 수는 단순히 필요한 만큼 더 적은 수의 주사위를 굴림으로써 쉽게 줄일 수 있다.
—디자이너의 설명
The Battle of Vimy Ridge, April 9th to April 12th, 1917, was part of the Battle of Arras in north-eastern France and took place during World War One. It was the first time that the four Divisions of the Canadian Corps fought together as one and is arguably Canada’s most celebrated military victory. The Ridge itself was a crucial strategic location and previous attempts by the British and French to take it had failed. New tactics for assaulting trenches were employed, where enemy units were pinned and suppressed with machine gun fire and other weapons before infantry ran in with bayonets to finish the job. Soldiers were given more flexibility to make decisions ‘on the fly’ supported by non-commissioned officers as the battle developed or in situations where officers had been lost to enemy fire. In addition, troops were allocated specific roles, for example as specialist grenade throwers. In addition, the Canadian forces were advancing behind a rolling barrage of artillery fire which caused German soldiers to run for cover into underground chambers to avoid annihilation. This helped the Canadians to enter the trenches before the enemy could recover and reinforce. The Ridge was taken, and the battle was over in four days.
In the game, the Player will take control of a Sergeant who finds himself as the highest ranking soldier amongst a selection of various units, representing small groups of remaining men in rifle squads, grenade squads and machine gun teams, seeking to achieve various Objectives. The exploits of each of the four Divisions of the Canadian Corps is represented by three connected mission maps, giving twelve mission maps in total. The game should be played as four distinct campaigns consisting of the three mission maps for each Division.
The aim of this book is to present a clear, accessible, and quick to learn game, so that players can get into the action quickly. It does not claim to be entirely realistic, but the game mechanics do represent the historical characteristics of the assault as set out above. Each of the 12 mission maps should provide plenty of replayability due to the random set up of the initial forces and the outcome of the many action points in the game.
This book is a solitaire wargame. You play the game, and the enemy is controlled by the game book (or the Artificial Intelligence or ‘AI’). You will probably need around a dozen or so standard six-sided dice, although this will vary a little depending on what exactly happens in the game, and the number of dice needed can easily be reduced simply by rolling fewer dice several times as required.
—description from designer
In the game, the Player will take control of a Sergeant who finds himself as the highest ranking soldier amongst a selection of various units, representing small groups of remaining men in rifle squads, grenade squads and machine gun teams, seeking to achieve various Objectives. The exploits of each of the four Divisions of the Canadian Corps is represented by three connected mission maps, giving twelve mission maps in total. The game should be played as four distinct campaigns consisting of the three mission maps for each Division.
The aim of this book is to present a clear, accessible, and quick to learn game, so that players can get into the action quickly. It does not claim to be entirely realistic, but the game mechanics do represent the historical characteristics of the assault as set out above. Each of the 12 mission maps should provide plenty of replayability due to the random set up of the initial forces and the outcome of the many action points in the game.
This book is a solitaire wargame. You play the game, and the enemy is controlled by the game book (or the Artificial Intelligence or ‘AI’). You will probably need around a dozen or so standard six-sided dice, although this will vary a little depending on what exactly happens in the game, and the number of dice needed can easily be reduced simply by rolling fewer dice several times as required.
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