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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-180 분
-
연령
0+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
John H. Butterfield
-
아티스트
-
인원
게임 소개
《마켓가든》()은 제2차 세계 대전의 주요 캠페인을 다룬 2인칭 지역 기반의 빠른 게임 시리즈 중 두 번째 게임이다. 제2차 세계 대전 커맨더 게임의 단순한 우아함과 끊임없는 플레이어 상호 작용은 제2차 세계 대전 전략의 긴장감을 사로잡는다. 게임 시스템은 전쟁 게임에 대한 빠른 도입부이지만, 플레이어가 교대로 어떤 유닛을 활성화하고 공격하고 방어할 것인지를 결정하기 때문에 전술을 마스터하는 것은 진정한 도전이다.
마켓가든은 1944년 9월 네덜란드에서 독일군에 대한 연합군의 공중 및 지상 공세를 재현한다. 연합군의 공수 사단들은 독일군이 독일의 산업 중심부로 연결될 때까지 강과 운하를 가로지르는 고속도로 회랑을 유지하기 위해 독일군 방어선 뒤로 떨어졌다. 각 플레이어는 상대적인 연합군이나 독일군을 지휘한다.
제2차 세계 대전 커맨더 게임의 단순한 우아함과 끊임없는 플레이어 상호 작용은 제2차 세계 대전 전략의 긴장감을 사로잡는다. 게임 시스템은 전쟁 게임에 대한 빠른 도입부이지만, 플레이어가 교대로 어떤 유닛을 활성화하고 공격하고 방어할 것인지를 결정하기 때문에 전술을 마스터하는 것은 진정한 도전이다.
연합국 선수로서, 당신의 지상 기갑 부대가 독일 전선을 돌파하고 사방에서 다가오는 독일 보병과 갑옷에 의해 단절되지 않고 공격적으로 전진하는 동안 당신의 공수 부대는 핵심 목표를 잡고 있어야 한다. 독일 선수로서, 당신은 당신의 라인 뒤에 있는 공수부대를 파괴하려고 할 때 시간과 공간을 교환하면서 연합군의 지상진격을 지연시켜야 합니다. 규칙은 간단하고, 게임플레이는 빠르고 격렬하며, 한 번에 완료될 수 있으며, 어느 쪽이든 게임의 다른 단계에서 승리할 수 있다.
마켓가든 특유의 게임 기능은 다음과 같습니다: 공중 착륙, 변덕스러운 날씨, 동심원 공격, 독일 지도에서 벗어난 이동, 폴더 지형의 영향, 강 공격, 페리 이동.
상품정보 :
복잡도 :
10개 중 4개 (낮음)
솔리타이어 적합도 : 10개 중 7개 (숨겨진 단위 없음)
시간 척도 : 경기당 반나절
지도 척도 : 공간당 5km
단위 척도 : 연대 및 여단
선수: 2개(솔리타이어 놀이에도 적합)
재생 시간: 2~4시간
출판사의 설명
마켓가든은 1944년 9월 네덜란드에서 독일군에 대한 연합군의 공중 및 지상 공세를 재현한다. 연합군의 공수 사단들은 독일군이 독일의 산업 중심부로 연결될 때까지 강과 운하를 가로지르는 고속도로 회랑을 유지하기 위해 독일군 방어선 뒤로 떨어졌다. 각 플레이어는 상대적인 연합군이나 독일군을 지휘한다.
제2차 세계 대전 커맨더 게임의 단순한 우아함과 끊임없는 플레이어 상호 작용은 제2차 세계 대전 전략의 긴장감을 사로잡는다. 게임 시스템은 전쟁 게임에 대한 빠른 도입부이지만, 플레이어가 교대로 어떤 유닛을 활성화하고 공격하고 방어할 것인지를 결정하기 때문에 전술을 마스터하는 것은 진정한 도전이다.
연합국 선수로서, 당신의 지상 기갑 부대가 독일 전선을 돌파하고 사방에서 다가오는 독일 보병과 갑옷에 의해 단절되지 않고 공격적으로 전진하는 동안 당신의 공수 부대는 핵심 목표를 잡고 있어야 한다. 독일 선수로서, 당신은 당신의 라인 뒤에 있는 공수부대를 파괴하려고 할 때 시간과 공간을 교환하면서 연합군의 지상진격을 지연시켜야 합니다. 규칙은 간단하고, 게임플레이는 빠르고 격렬하며, 한 번에 완료될 수 있으며, 어느 쪽이든 게임의 다른 단계에서 승리할 수 있다.
마켓가든 특유의 게임 기능은 다음과 같습니다: 공중 착륙, 변덕스러운 날씨, 동심원 공격, 독일 지도에서 벗어난 이동, 폴더 지형의 영향, 강 공격, 페리 이동.
상품정보 :
복잡도 :
10개 중 4개 (낮음)
솔리타이어 적합도 : 10개 중 7개 (숨겨진 단위 없음)
시간 척도 : 경기당 반나절
지도 척도 : 공간당 5km
단위 척도 : 연대 및 여단
선수: 2개(솔리타이어 놀이에도 적합)
재생 시간: 2~4시간
출판사의 설명
WWII Commander, Volume Two: Market-Garden is the second in a series of fast two-player area-based games on key campaigns of the Second World War. The simple elegance and constant player interaction of the WWII Commander games capture the tension of WWII strategy. The game system is a fast-playing introduction to war games, but mastering its tactics is a true challenge as the players take turns deciding which units to activate and where to attack and defend.
Market-Garden recreates the Allied airborne and ground offensive against the German Army in Holland in September 1944. Allied airborne divisions dropped behind German lines to hold a highway corridor across rivers and canals until ground forces could link up to cross into the industrial heart of Germany. Each player commands the opposing Allied or German forces.
The simple elegance and constant player interaction of the WWII Commander games capture the tension of WWII strategy. The game system is a fast-playing introduction to war games, but mastering its tactics is a true challenge as the players take turns deciding which units to activate and where to attack and defend.
As the Allied player, your airborne forces must seize and hold key objectives while your armored ground forces break though the German front and advance aggressively without getting cut off by German infantry and armor coming from all sides. As the German player, you must delay the Allied ground advance, trading space for time as you attempt to destroy the airborne forces behind your lines. The rules are simple, gameplay is fast and furious, and can be completed in one sitting, and either side can win at different stages of the game.
Game features specific to Market-Garden include: Airborne landings, variable weather, concentric attacks, German off-map movement, effects of polder terrain, river assaults, ferry movement.
Product Information:
Complexity: 4 out of 10 (Low)
Solitaire Suitability: 7 out of 10 (no hidden units)
Time scale: Half day per game-turn
Map scale: 5 km across per space
Unit scale: Regiments and brigades
Players: Two (also suitable for solitaire play)
Playing Time: 2 to 4 hours
—description from the publisher
Market-Garden recreates the Allied airborne and ground offensive against the German Army in Holland in September 1944. Allied airborne divisions dropped behind German lines to hold a highway corridor across rivers and canals until ground forces could link up to cross into the industrial heart of Germany. Each player commands the opposing Allied or German forces.
The simple elegance and constant player interaction of the WWII Commander games capture the tension of WWII strategy. The game system is a fast-playing introduction to war games, but mastering its tactics is a true challenge as the players take turns deciding which units to activate and where to attack and defend.
As the Allied player, your airborne forces must seize and hold key objectives while your armored ground forces break though the German front and advance aggressively without getting cut off by German infantry and armor coming from all sides. As the German player, you must delay the Allied ground advance, trading space for time as you attempt to destroy the airborne forces behind your lines. The rules are simple, gameplay is fast and furious, and can be completed in one sitting, and either side can win at different stages of the game.
Game features specific to Market-Garden include: Airborne landings, variable weather, concentric attacks, German off-map movement, effects of polder terrain, river assaults, ferry movement.
Product Information:
Complexity: 4 out of 10 (Low)
Solitaire Suitability: 7 out of 10 (no hidden units)
Time scale: Half day per game-turn
Map scale: 5 km across per space
Unit scale: Regiments and brigades
Players: Two (also suitable for solitaire play)
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—description from the publisher
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