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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-120 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Friedemann de Pedro
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아티스트
Friedemann de Pedro
-
인원
게임 소개
당신의 보트, 당신의 명령 - 당신의 선택이 당신의 선원들의 운명을 결정할 것입니다!
제2차 세계 대전의 북대서양. 독일 유보트들이 연합군 호송차들을 열심히 찾고 있다. 본국 항구와는 거리가 멀고, 영국과 소련을 위한 물자를 위한 무자비한 투쟁이 벌어진다. 여기서 가장 먼저 용기를 잃은 사람들은 바다 깊은 곳으로 흔적도 없이 사라질 것이다.
잠수함 시뮬레이터 Duel of Commanders는 자신의 행동의 결과에 무자비하게 노출시키는 강력한 게임입니다. 여기서 그것은 오직 선수의 경험과 기술에 달려 있다. 그 혼자만이 임무의 성패를 결정한다.
가장 중요한 요소 한눈에 보기:
숨겨진 설정:두 지휘관이 비밀리에 임무 지도를 차례로 켜는데, 전투 지도에서 연합군 측이 수면 아래를 볼 수 없다.
물 위/아래/위: 잠수함과 연합군 함선과 비행기 간의 전투는 대서양의 3차원 잠수 가능 구역에서 벌어진다.
3중 블라인드 시스템: 한편으로는 임무 지도에서 상대의 움직임이 보이지 않고, 다른 한편으로는 바다에 가라앉은 잠수함이 아군의 눈으로부터 보호된다. 이 맹목성은 추적 장치에 의해서만 파괴될 수 있습니다.
전자 추적 장치: 청취 장치, 망루, 레이더 및 ASDIC를 사용하여 지도에서 적 위치를 하나도 드러내지 않고 결정할 수 있다.
„전환 가능한 행운 계수“: 전환 가능한 행운 계수를 사용하여 기본값 „를 줄일 수 있습니다;현실적 행운 계수“를 0으로 합니다. 그래서 당신이 교환된 면으로 임무를 다시 볼 때, 당신은 정확히 같은 조건을 만나게 될 것이다.
전기적으로 프로그래밍된 단독 미션: 전기적으로 미리 정의된 솔로 미션은 실제 플레이어와 함께 플레이하는 느낌을 줍니다.
마그네틱, 높이 조절 가능한 플레이 요소:
잠수함과 항공기의 자기 높이 조절로 인해 원활한 조절이 가능합니다.
첫날부터 지휘관 결투의 개발 이야기:
<대상=\'_blank\'href=\"https://boardgamegeek.com/thread/2891322/how-i-almost-finished-developing-submarine-board-g/page/1\"rel=\"no follow no referer nooper\">https://boardgamegeek.com/thread/2891322/how-i-almost-finish...
—디자이너의 설명
제2차 세계 대전의 북대서양. 독일 유보트들이 연합군 호송차들을 열심히 찾고 있다. 본국 항구와는 거리가 멀고, 영국과 소련을 위한 물자를 위한 무자비한 투쟁이 벌어진다. 여기서 가장 먼저 용기를 잃은 사람들은 바다 깊은 곳으로 흔적도 없이 사라질 것이다.
잠수함 시뮬레이터 Duel of Commanders는 자신의 행동의 결과에 무자비하게 노출시키는 강력한 게임입니다. 여기서 그것은 오직 선수의 경험과 기술에 달려 있다. 그 혼자만이 임무의 성패를 결정한다.
가장 중요한 요소 한눈에 보기:
숨겨진 설정:두 지휘관이 비밀리에 임무 지도를 차례로 켜는데, 전투 지도에서 연합군 측이 수면 아래를 볼 수 없다.
물 위/아래/위: 잠수함과 연합군 함선과 비행기 간의 전투는 대서양의 3차원 잠수 가능 구역에서 벌어진다.
3중 블라인드 시스템: 한편으로는 임무 지도에서 상대의 움직임이 보이지 않고, 다른 한편으로는 바다에 가라앉은 잠수함이 아군의 눈으로부터 보호된다. 이 맹목성은 추적 장치에 의해서만 파괴될 수 있습니다.
전자 추적 장치: 청취 장치, 망루, 레이더 및 ASDIC를 사용하여 지도에서 적 위치를 하나도 드러내지 않고 결정할 수 있다.
„전환 가능한 행운 계수“: 전환 가능한 행운 계수를 사용하여 기본값 „를 줄일 수 있습니다;현실적 행운 계수“를 0으로 합니다. 그래서 당신이 교환된 면으로 임무를 다시 볼 때, 당신은 정확히 같은 조건을 만나게 될 것이다.
전기적으로 프로그래밍된 단독 미션: 전기적으로 미리 정의된 솔로 미션은 실제 플레이어와 함께 플레이하는 느낌을 줍니다.
마그네틱, 높이 조절 가능한 플레이 요소:
잠수함과 항공기의 자기 높이 조절로 인해 원활한 조절이 가능합니다.
첫날부터 지휘관 결투의 개발 이야기:
<대상=\'_blank\'href=\"https://boardgamegeek.com/thread/2891322/how-i-almost-finished-developing-submarine-board-g/page/1\"rel=\"no follow no referer nooper\">https://boardgamegeek.com/thread/2891322/how-i-almost-finish...
—디자이너의 설명
Your boat, your command - The choices you make will decide the fate of your crew!
The North Atlantic in WWII. German U-boats are feverishly searching for Allied convoys. Far from the home ports, a merciless struggle for supplies for Great Britain and the Soviet Union breaks out. The first to lose their nerve here will disappear without a trace into the depths of the ocean.
The submarine simulator Duel of Commanders is a powerful game that mercilessly exposes you to the consequences of your own actions. Here it depends only on the experience and the skill of the player. He alone determines the success or failure of a mission.
The most important elements at a glance:
Hidden Setup: Both commanders take their turns on the mission map in secret, the allied side cannot see below the surface of the water on the battle map.
On/Under/Above the Water: The battles between the submarine and Allied ships and planes take place on a three-dimensional, diveable section of the Atlantic.
Triple blind system: On the one hand, movements of the opponents on the mission maps are hidden from view and on the other hand, the submerged submarine in the ocean is protected from the eyes of the allies. This „blindness“ can only be broken by the tracking devices.
Electronic tracking devices: By using the listening device, lookout, RADAR and ASDIC, the enemy‘s position on the map can be determined without revealing one‘s own position.
„Toggleable Luck Factor“: The toggleable Luck Factor allows you to reduce the default „Realistic Luck Factor“ to zero. So when you replay a mission with swapped sides, you‘ll encounter exactly the same conditions.
Electrically programmed solo missions: Electrically predefined solo missions give you the feeling of playing with a real player.
Magnetic, height-adjustable play elements:
Due to the magnetic height adjustment of the submarine and the aircraft, a smooth adjustment is possible.
The development story of Duel of Commanders from day one:
https://boardgamegeek.com/thread/2891322/how-i-almost-finish...
—description from the designer
The North Atlantic in WWII. German U-boats are feverishly searching for Allied convoys. Far from the home ports, a merciless struggle for supplies for Great Britain and the Soviet Union breaks out. The first to lose their nerve here will disappear without a trace into the depths of the ocean.
The submarine simulator Duel of Commanders is a powerful game that mercilessly exposes you to the consequences of your own actions. Here it depends only on the experience and the skill of the player. He alone determines the success or failure of a mission.
The most important elements at a glance:
Hidden Setup: Both commanders take their turns on the mission map in secret, the allied side cannot see below the surface of the water on the battle map.
On/Under/Above the Water: The battles between the submarine and Allied ships and planes take place on a three-dimensional, diveable section of the Atlantic.
Triple blind system: On the one hand, movements of the opponents on the mission maps are hidden from view and on the other hand, the submerged submarine in the ocean is protected from the eyes of the allies. This „blindness“ can only be broken by the tracking devices.
Electronic tracking devices: By using the listening device, lookout, RADAR and ASDIC, the enemy‘s position on the map can be determined without revealing one‘s own position.
„Toggleable Luck Factor“: The toggleable Luck Factor allows you to reduce the default „Realistic Luck Factor“ to zero. So when you replay a mission with swapped sides, you‘ll encounter exactly the same conditions.
Electrically programmed solo missions: Electrically predefined solo missions give you the feeling of playing with a real player.
Magnetic, height-adjustable play elements:
Due to the magnetic height adjustment of the submarine and the aircraft, a smooth adjustment is possible.
The development story of Duel of Commanders from day one:
https://boardgamegeek.com/thread/2891322/how-i-almost-finish...
—description from the designer
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