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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-30 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
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아티스트
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인원
게임 소개
Statefall에서, 당신은 무작위로 모인 군대를 지휘하게 됩니다. 사령관으로서 부대를 최대한 활용하는 것이 당신의 임무입니다. 각각의 새로운 적들의 움직임을 예측하고 대처하고 국가에 대한 통제권을 확보하기 위해!
이 게임은 시작 시퀀스를 특징으로 하며, 환경 장애물과 군대 구성 모두에서 다양한 시나리오를 생성한다.
8개의 유닛으로 구성된 육군 그룹은 각 플레이어가 사용할 수 있는 15개 유닛 중에서 추첨한다. 네 가지 범주 중 하나에 속하는 11개의 다른 단위 유형으로 나뉩니다. 공격, 방어, 지원 및 통제.
공격 유닛, 박격포(2), 전차(3), 보병, 해병, 전투기, 사퍼. 각 공격 유닛은 보드에 있는 적 유닛을 공격할 수 있는 고유한 능력을 가지고 있으므로 공격 대상의 소유권을 뒤집고 보드에 대한 통제력을 높입니다.
방위 부대, 마인필드 및 안티 에어는 환경 강 타일 및 해안선과 함께 적의 공격으로부터 가치가 높은 통제 부대를 보호하는 데 도움이 될 것입니다.
지원 유닛, 로지스틱스를 사용하면 이전에 커밋된 공격 유닛을 다시 활성화할 수 있습니다.
컨트롤 타일, 자본, 교외 및 시골(2)은 소유권과 특정 기준을 고려할 때 향상된 컨트롤 수준을 제공합니다. 이들은 가치가 높은 대상이므로 가능하면 방어해야 합니다!
배틀 시퀀스는 두 플레이어가 교대로 한 개의 유닛 카드를 손에서 플레이한 다음 이미 배치된 유닛 옆에 해당 유닛 타일을 보드에 배치하는 것을 볼 수 있다. 이것은 두 선수가 8개의 유닛을 모두 전장에 투입할 때까지 계속된다.
채점 순서는 두 단계로 구성된다. 각 플레이어는 자신이 제어하는 각 유닛 타일을 세는 것으로 시작합니다. 다음 단계는 보드에 있는 제어 장치, 캐피털, 교외 및 시골을 보는 것입니다. 이것들은 소유자에게 많은 추가적인 통제점을 줄 수 있다.
컨트롤 포인트가 가장 많은 플레이어가 배틀의 승자입니다!
-출판사의 설명
이 게임은 시작 시퀀스를 특징으로 하며, 환경 장애물과 군대 구성 모두에서 다양한 시나리오를 생성한다.
8개의 유닛으로 구성된 육군 그룹은 각 플레이어가 사용할 수 있는 15개 유닛 중에서 추첨한다. 네 가지 범주 중 하나에 속하는 11개의 다른 단위 유형으로 나뉩니다. 공격, 방어, 지원 및 통제.
공격 유닛, 박격포(2), 전차(3), 보병, 해병, 전투기, 사퍼. 각 공격 유닛은 보드에 있는 적 유닛을 공격할 수 있는 고유한 능력을 가지고 있으므로 공격 대상의 소유권을 뒤집고 보드에 대한 통제력을 높입니다.
방위 부대, 마인필드 및 안티 에어는 환경 강 타일 및 해안선과 함께 적의 공격으로부터 가치가 높은 통제 부대를 보호하는 데 도움이 될 것입니다.
지원 유닛, 로지스틱스를 사용하면 이전에 커밋된 공격 유닛을 다시 활성화할 수 있습니다.
컨트롤 타일, 자본, 교외 및 시골(2)은 소유권과 특정 기준을 고려할 때 향상된 컨트롤 수준을 제공합니다. 이들은 가치가 높은 대상이므로 가능하면 방어해야 합니다!
배틀 시퀀스는 두 플레이어가 교대로 한 개의 유닛 카드를 손에서 플레이한 다음 이미 배치된 유닛 옆에 해당 유닛 타일을 보드에 배치하는 것을 볼 수 있다. 이것은 두 선수가 8개의 유닛을 모두 전장에 투입할 때까지 계속된다.
채점 순서는 두 단계로 구성된다. 각 플레이어는 자신이 제어하는 각 유닛 타일을 세는 것으로 시작합니다. 다음 단계는 보드에 있는 제어 장치, 캐피털, 교외 및 시골을 보는 것입니다. 이것들은 소유자에게 많은 추가적인 통제점을 줄 수 있다.
컨트롤 포인트가 가장 많은 플레이어가 배틀의 승자입니다!
-출판사의 설명
In Statefall, you are given command over a randomly assembled army group. It’s your mission as the commanding General to get the most out of the units at your disposal. To anticipate and deal with each new enemy move and to secure control over the state!
The game features a starting sequence, that generate a wide variety of scenarios to deal with, both in environmental obstacles and army group compositions.
The army group consisting of 8 units is drawn from 15 available units for each player. Divided into 11 different unit types, beloning to one of four categories. Attack, defence, support and Control.
Attack units, Mortar(2), Tank(3), Infantry, Marine, Fighter, and Sapper. Each attack unit has their own unique ability to attack enemy units on the board, thereby fliping owenership of the attacked targets and increasing your control over the board.
Defence units, Minefield and Anti-Air will together with environmental river tiles and the coastline, help you to protect high value control units from enemy attacks.
Support units, Logistics, may allow you to reactivate previously committed attack units.
Control tiles, Capital, Suburb and Rural(2), will give you an increased level of control given owenership and certain criterias. These are high value targets and should be defended if possible!
The battle sequence will see both players take turns, playing one unit card from their hand, followed be placing the corresponding unit tile on the board, next to an already placed unit. This continues until both players have committed all their 8 units to the battlefield.
The scoring sequence is comprised of two stages. Each player will start by counting each unit tile under their control. The next step is to look at any control units on the board, Capital, Suburbs and Rurals. These may give a lot of additional control-points to the owner.
The player with the highest amount of control-points is the winner of the battle!
-description from publisher
The game features a starting sequence, that generate a wide variety of scenarios to deal with, both in environmental obstacles and army group compositions.
The army group consisting of 8 units is drawn from 15 available units for each player. Divided into 11 different unit types, beloning to one of four categories. Attack, defence, support and Control.
Attack units, Mortar(2), Tank(3), Infantry, Marine, Fighter, and Sapper. Each attack unit has their own unique ability to attack enemy units on the board, thereby fliping owenership of the attacked targets and increasing your control over the board.
Defence units, Minefield and Anti-Air will together with environmental river tiles and the coastline, help you to protect high value control units from enemy attacks.
Support units, Logistics, may allow you to reactivate previously committed attack units.
Control tiles, Capital, Suburb and Rural(2), will give you an increased level of control given owenership and certain criterias. These are high value targets and should be defended if possible!
The battle sequence will see both players take turns, playing one unit card from their hand, followed be placing the corresponding unit tile on the board, next to an already placed unit. This continues until both players have committed all their 8 units to the battlefield.
The scoring sequence is comprised of two stages. Each player will start by counting each unit tile under their control. The next step is to look at any control units on the board, Capital, Suburbs and Rurals. These may give a lot of additional control-points to the owner.
The player with the highest amount of control-points is the winner of the battle!
-description from publisher
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