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BGG랭킹
BGG전체 : 20056
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
15-30 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Cory Jones, Ben Stoll, Mataio Wilson
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아티스트
Robb Mommaerts
-
인원
게임 소개
잘 사는 것이 최고의 복수고, 잘 사는 가장 좋은 방법은 내면의 힘을 푸는 것이다! 스티븐 로즈의 예술에서 영감을 받은 이 주사위 게임에서 당신은 당신의 점수 획득 능력을 발휘하는 것을 목표로 할 것인가, 아니면 강력한 주사위 조작으로 계획을 세울 것인가? 상대의 차례 동안 점수를 얻고 그들의 행운이 당신의 성공으로 가는 또 다른 길이 되는 것을 지켜보세요. 당신의 모든 잠재력에 가장 먼저 도달하고 제로에서 히어로로 변신하세요!
그 게임은 3라운드에 걸쳐 진행됩니다. 3라운드 마지막에 가장 많은 점수를 얻은 선수가 이긴다.
라운드 놀이
플레이어는 차례로 주사위를 굴리고 개별적으로 해결합니다. 이것은 한 선수가 10개의 능력 카드를 모두 풀거나 라운드에 한 선수만 남을 때까지 계속된다.
당신 차례입니다.
롤링할 차례가 되면 다음 단계를 순서대로 수행합니다.
1. 주사위 굴리기
플레이어의 주사위와 주사위를 함께 굴려 차례를 시작합니다.
각 상대가 파워 주사위만 굴립니다.
2. 상대편 점수
상대편 각각의 점수는 잠금 해제(페이스업) 능력 카드 1개와 주사위 1개 이상(당신의 플레이어 주사위 또는 파워 주사위)이 일치하는 각각의 파워 주사위에 대해 1점을 획득합니다.
3. 잠금 해제 기능 사용
다음으로, 사용자(그리고 사용자만)는 임의의 순서로 잠금 해제(페이스업) 기능 카드를 사용할 수 있습니다.
4. 새로운 능력 잠금 해제
능력을 사용한 후 플레이어 주사위에만 숫자를 합산하여 플레이어 주사위 합계를 확인합니다(원하는 경우 잠금 해제된 능력 카드에서 수정자를 적용합니다).
그런 다음 플레이어의 주사위 합계와 정확히 일치하는 잠금(페이스 다운) 기능 카드의 조합을 선택하고 각 카드를 위로 뒤집어서 잠금을 해제합니다.
모두 잠겨 있는 카드의 조합을 선택해야 합니다. 예를 들어, #1 카드가 이미 잠금 해제되어 있는 경우 1이 포함된 카드 조합을 선택할 수 없습니다(롤한 카드에 관계없이).
플레이어의 주사위 합계가 되는 잠긴 카드의 조합이 없는 경우, 새로운 카드의 잠금을 해제할 수 없으며 라운드에서 제외됩니다.
카드 잠금을 해제하면, 당신의 차례가 끝난다.
능력에는 세 가지 유형이 있습니다.
● 파워 다이 능력(#1-6): 파워 다이 기능을 사용하려면 적어도 1개의 파워 다이에서 일치하는 숫자를 굴려야 합니다.
● 플레이어 주사위 수정 합계(#7-9): 이러한 기능 중 하나의 잠금을 해제한 후에는 한 번씩 이 기능을 사용하여 플레이어의 주사위 합계를 수정하여 새 기능의 잠금을 해제할 수 있습니다(4단계 참조). 합계를 수정할 때 롤링한 다이 면을 변경하지 마십시오.
● Extra Power Die (#10): 노란색 Power Die의 잠금을 해제한 후 남은 시간 동안 굴릴 수 있습니다.
1. 파워다이: 주사위 1개에 해당하는 점수를 획득합니다.
2. 파워 다이: 리롤 토큰을 얻습니다.
3. 파워다이 : 다른 플레이어에게 3점을 뺏긴다.
4. 파워 다이: 잠긴 카드 각각에 대해 1점을 획득합니다.
5. 파워 다이: 잠금 해제된 카드 각각에 대해 1점을 획득합니다.
6. 파워 다이: 반올림된 점수를 잃을 플레이어를 선택합니다.
7. 롤에서 1을 빼도 된다.
8. 롤에 1을 추가할 수 있습니다.
9. 롤에서 다이 1개를 제거할 수 있습니다.
10. 파워 다이를 추가로 획득합니다.
-출판사의 설명
그 게임은 3라운드에 걸쳐 진행됩니다. 3라운드 마지막에 가장 많은 점수를 얻은 선수가 이긴다.
라운드 놀이
플레이어는 차례로 주사위를 굴리고 개별적으로 해결합니다. 이것은 한 선수가 10개의 능력 카드를 모두 풀거나 라운드에 한 선수만 남을 때까지 계속된다.
당신 차례입니다.
롤링할 차례가 되면 다음 단계를 순서대로 수행합니다.
1. 주사위 굴리기
플레이어의 주사위와 주사위를 함께 굴려 차례를 시작합니다.
각 상대가 파워 주사위만 굴립니다.
2. 상대편 점수
상대편 각각의 점수는 잠금 해제(페이스업) 능력 카드 1개와 주사위 1개 이상(당신의 플레이어 주사위 또는 파워 주사위)이 일치하는 각각의 파워 주사위에 대해 1점을 획득합니다.
3. 잠금 해제 기능 사용
다음으로, 사용자(그리고 사용자만)는 임의의 순서로 잠금 해제(페이스업) 기능 카드를 사용할 수 있습니다.
4. 새로운 능력 잠금 해제
능력을 사용한 후 플레이어 주사위에만 숫자를 합산하여 플레이어 주사위 합계를 확인합니다(원하는 경우 잠금 해제된 능력 카드에서 수정자를 적용합니다).
그런 다음 플레이어의 주사위 합계와 정확히 일치하는 잠금(페이스 다운) 기능 카드의 조합을 선택하고 각 카드를 위로 뒤집어서 잠금을 해제합니다.
모두 잠겨 있는 카드의 조합을 선택해야 합니다. 예를 들어, #1 카드가 이미 잠금 해제되어 있는 경우 1이 포함된 카드 조합을 선택할 수 없습니다(롤한 카드에 관계없이).
플레이어의 주사위 합계가 되는 잠긴 카드의 조합이 없는 경우, 새로운 카드의 잠금을 해제할 수 없으며 라운드에서 제외됩니다.
카드 잠금을 해제하면, 당신의 차례가 끝난다.
능력에는 세 가지 유형이 있습니다.
● 파워 다이 능력(#1-6): 파워 다이 기능을 사용하려면 적어도 1개의 파워 다이에서 일치하는 숫자를 굴려야 합니다.
● 플레이어 주사위 수정 합계(#7-9): 이러한 기능 중 하나의 잠금을 해제한 후에는 한 번씩 이 기능을 사용하여 플레이어의 주사위 합계를 수정하여 새 기능의 잠금을 해제할 수 있습니다(4단계 참조). 합계를 수정할 때 롤링한 다이 면을 변경하지 마십시오.
● Extra Power Die (#10): 노란색 Power Die의 잠금을 해제한 후 남은 시간 동안 굴릴 수 있습니다.
1. 파워다이: 주사위 1개에 해당하는 점수를 획득합니다.
2. 파워 다이: 리롤 토큰을 얻습니다.
3. 파워다이 : 다른 플레이어에게 3점을 뺏긴다.
4. 파워 다이: 잠긴 카드 각각에 대해 1점을 획득합니다.
5. 파워 다이: 잠금 해제된 카드 각각에 대해 1점을 획득합니다.
6. 파워 다이: 반올림된 점수를 잃을 플레이어를 선택합니다.
7. 롤에서 1을 빼도 된다.
8. 롤에 1을 추가할 수 있습니다.
9. 롤에서 다이 1개를 제거할 수 있습니다.
10. 파워 다이를 추가로 획득합니다.
-출판사의 설명
Living well is the best revenge, and the best way to live well is by unlocking your inner power! In this dice game of strategy and chance inspired by the art of Steven Rhodes, will you aim to unleash your point-gaining abilities, or plan ahead with powerful dice manipulation? Gain points during an opponent\'s turn and watch their good fortune become another path to your success. Be the first to reach your full potential and transform from zero to hero!
The game is played over 3 rounds. The player with the most points at the end of the 3rd round wins.
PLAYING A ROUND
Players take turns rolling and resolving their dice individually. This continues until a player has unlocked all 10 of their ability cards, or only one player is left in the round.
ON YOUR TURN
When it is your turn to roll, follows these steps in order:
1. Roll Dice
Begin your turn by rolling your player dice and Power dice together.
Each of your opponents rolls their Power dice only.
2. Opponents Score
Each of your opponents gains 1 point for each of their Power dice that matches BOTH 1 of their unlocked (faceup) ability cards AND at least 1 of your dice (either your player dice or Power dice).
3. Use Unlocked Abilities
Next, you (and only you) may use any number of your unlocked (faceup)ability cards, in any order.
4. Unlock New Abilities
After you use your abilities, add up the numbers on only your player dice to determine your player dice total (and apply any modifiers from unlocked ability cards if desired).
Then choose a combination of your locked (facedown) ability cards that add up exactly to your player dice total, and flip each of them faceup to unlock it.
You must choose a combination of cards that are ALL locked. For example, if your #1 card is already unlocked, you may not choose any combination of cards that include a 1 (regardless of what you rolled).
If you have no combination of locked cards that add up to your player dice total, you may not unlock any new cards and are instead out of the round.
After unlocking cards, your turn is over.
There are 3 types of abilities:
● Power Die Ability (#1-6): In order to use a Power die ability, you must roll the matching number on at least 1 of your Power dice.
● Modify Player Dice Total (#7-9): Once you have unlocked one of these abilities, you may use it once per turn to modify your player dice total for unlocking new abilities (see Step 4). Do not change the die faces you rolled when modifying your total.
● Extra Power Die (#10): Once you unlock your yellow Power die, you may roll it for the rest of the round.
1. Power Die: Gain points equal to 1 of your dice.
2. Power Die: Gain a reroll token.
3. Power Die: Steal 3 points from another player.
4. Power Die: Score 1 point for each of your locked cards.
5. Power Die: Score 1 point for each of your unlocked cards.
6. Power Die: Choose a player to lose half their points, rounded down.
7. You may subtract 1 from your roll.
8. You may add 1 to your roll.
9. You may remove any 1 die from your roll.
10. Gain an additional Power die.
-description from publisher
The game is played over 3 rounds. The player with the most points at the end of the 3rd round wins.
PLAYING A ROUND
Players take turns rolling and resolving their dice individually. This continues until a player has unlocked all 10 of their ability cards, or only one player is left in the round.
ON YOUR TURN
When it is your turn to roll, follows these steps in order:
1. Roll Dice
Begin your turn by rolling your player dice and Power dice together.
Each of your opponents rolls their Power dice only.
2. Opponents Score
Each of your opponents gains 1 point for each of their Power dice that matches BOTH 1 of their unlocked (faceup) ability cards AND at least 1 of your dice (either your player dice or Power dice).
3. Use Unlocked Abilities
Next, you (and only you) may use any number of your unlocked (faceup)ability cards, in any order.
4. Unlock New Abilities
After you use your abilities, add up the numbers on only your player dice to determine your player dice total (and apply any modifiers from unlocked ability cards if desired).
Then choose a combination of your locked (facedown) ability cards that add up exactly to your player dice total, and flip each of them faceup to unlock it.
You must choose a combination of cards that are ALL locked. For example, if your #1 card is already unlocked, you may not choose any combination of cards that include a 1 (regardless of what you rolled).
If you have no combination of locked cards that add up to your player dice total, you may not unlock any new cards and are instead out of the round.
After unlocking cards, your turn is over.
There are 3 types of abilities:
● Power Die Ability (#1-6): In order to use a Power die ability, you must roll the matching number on at least 1 of your Power dice.
● Modify Player Dice Total (#7-9): Once you have unlocked one of these abilities, you may use it once per turn to modify your player dice total for unlocking new abilities (see Step 4). Do not change the die faces you rolled when modifying your total.
● Extra Power Die (#10): Once you unlock your yellow Power die, you may roll it for the rest of the round.
1. Power Die: Gain points equal to 1 of your dice.
2. Power Die: Gain a reroll token.
3. Power Die: Steal 3 points from another player.
4. Power Die: Score 1 point for each of your locked cards.
5. Power Die: Score 1 point for each of your unlocked cards.
6. Power Die: Choose a player to lose half their points, rounded down.
7. You may subtract 1 from your roll.
8. You may add 1 to your roll.
9. You may remove any 1 die from your roll.
10. Gain an additional Power die.
-description from publisher
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