-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Steven Aramini, Danny Devine, Jason Tagmire
-
아티스트
Danny Devine
-
인원
게임 소개
아그로폴리스와 나투폴리스(농지와 야생을 혼합하기 위해)를 결합할 수 있는 6카드 콤보 팩입니다.
두 독립 실행형 게임의 원래 규칙과는 달리, 이 변형은 카드 패싱의 사용을 제거한다. 오히려, 플레이어들은 각각의 게임 덱을 개별적으로 섞고, 두 개의 득점 조건을 나타내기 위해 각각의 카드를 뒤집는다. 그런 다음 6개 카드 콤보 팩에서 무작위로 3번째 카드를 뽑아 최종 득점 조건을 표시합니다. 이 팩과는 별도의 카드가 출발 타일로 사용되며, 각 게임에 포함된 지형과 각각 2개의 블록을 표시한다.
플레이어의 순서에 따라 각 게임 덱에서 1장의 카드를 뽑고, 1장을 선택하여 게임을 진행해야 한다. 이 방식으로 두 게임 데크는 같은 속도로 고갈된다. 마지막 2장의 카드를 뽑고 플레이/폐기한 후에 종료됩니다.
플레이어는 각 게임에서 가장 큰 2개의 블록 그룹에 대해 점수를 매기고, 개별 도로에서는 점수를 잃고, 3개의 점수 조건 카드에 따라 점수를 매긴다.
— 게시자의 설명
두 독립 실행형 게임의 원래 규칙과는 달리, 이 변형은 카드 패싱의 사용을 제거한다. 오히려, 플레이어들은 각각의 게임 덱을 개별적으로 섞고, 두 개의 득점 조건을 나타내기 위해 각각의 카드를 뒤집는다. 그런 다음 6개 카드 콤보 팩에서 무작위로 3번째 카드를 뽑아 최종 득점 조건을 표시합니다. 이 팩과는 별도의 카드가 출발 타일로 사용되며, 각 게임에 포함된 지형과 각각 2개의 블록을 표시한다.
플레이어의 순서에 따라 각 게임 덱에서 1장의 카드를 뽑고, 1장을 선택하여 게임을 진행해야 한다. 이 방식으로 두 게임 데크는 같은 속도로 고갈된다. 마지막 2장의 카드를 뽑고 플레이/폐기한 후에 종료됩니다.
플레이어는 각 게임에서 가장 큰 2개의 블록 그룹에 대해 점수를 매기고, 개별 도로에서는 점수를 잃고, 3개의 점수 조건 카드에 따라 점수를 매긴다.
— 게시자의 설명
A 6-card combo pack that allows you to combine Agropolis and Naturopolis (to mix farmland with wilderness).
Unlike the original rules for both standalone games, this variant eliminates the use of card-passing. Rather, players shuffle each game deck individually, flipping a single card from each to reveal 2 scoring conditions. Then, a 3rd card is drawn at random from the 6-card combo pack to reveal the 3rd and final scoring condition. A separate card from this pack is used as the starting tile, displaying 2 "blocks" from those terrains included in each game respectively.
On a player\'s turn, they draw 1 card from each game deck and must choose 1 to play and 1 to discard. In this way, both game decks with run out at the same rate. End game occurs after the last 2 cards are drawn and played/discarded.
Players score for the largest 2 block groups from each game, lose points for individual roads, and score/lose points according to the 3 scoring condition cards.
—description from the publisher
Unlike the original rules for both standalone games, this variant eliminates the use of card-passing. Rather, players shuffle each game deck individually, flipping a single card from each to reveal 2 scoring conditions. Then, a 3rd card is drawn at random from the 6-card combo pack to reveal the 3rd and final scoring condition. A separate card from this pack is used as the starting tile, displaying 2 "blocks" from those terrains included in each game respectively.
On a player\'s turn, they draw 1 card from each game deck and must choose 1 to play and 1 to discard. In this way, both game decks with run out at the same rate. End game occurs after the last 2 cards are drawn and played/discarded.
Players score for the largest 2 block groups from each game, lose points for individual roads, and score/lose points according to the 3 scoring condition cards.
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
446
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
426
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
365
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18