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BGG랭킹
BGG전체 : 8711
WARGAMES : 1808
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.25 / 5
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디자이너
Gary C. Morgan
-
아티스트
Charles Kibler, George I. Parrish, Jr.
-
인원
게임 소개
(상자 뒤쪽에서):
풍선이 올라가면 이렇게 되는 거야! 장갑차들은 비명을 지르는 제트기와 연기가 자욱한 미사일 자국으로 가득 찬 긴장감 있는 하늘 아래 번쩍이는 헬리콥터 날개 아래에서 앞으로 질주한다. TAC AIR는 오늘날 중부 유럽에서 가장 격렬하고 기술적으로 발전된 전투 환경을 제공합니다. 나토 미 7군단 사령관으로서, 당신은 호프 갭 지역의 방어를 책임집니다. 바르샤바 조약 기구의 중앙군 사령관으로서, 당신의 군대는 나토의 방어를 격파하고 서독 깊숙이 진입해야 합니다. TAC AIR는 독일에 본부를 둔 현대 최전방 NATO와 PACT 부대의 조직, 장비 및 능력을 자세히 살펴본다.
• 등급별 시나리오 크기! 크기와 플레이 시간이 크게 다른 13가지 시나리오(이러한 규칙으로 플레이할 수 있는 별도 게임) 중 하나를 선택할 수 있습니다; 첫째. 몇 개의 여단과 몇 시간 안에 지도판의 일부에서 연주할 수 있는 몇 개의 전투 폭격기와 관련된 교전이 있다. 미국 제1기갑사단, 서독 제12기갑사단, 소련 제6근위전차사단과 같은 대규모 전투기와 미국 A-10, F-15, F-111, 서독 F-4 및 알파 제트기, 캐나다와 같은 다양한 현대 항공기가 참여했다. 마지막으로, 하지만 분명히 중요한 것은, 길고 거대한 갈등이 지도 전체를 뒤덮고 있다는 것입니다.
• 독특한 게임 시스템! TAC AIR에서는 공대공 전투, 근접 공중 지원, 재래식 또는 대치 무기를 사용한 차단 임무, " 등의 세부 사항이 다뤄진다.Wild Weasel"과 전자전 임무, 정찰 비행, 지대공 미사일의 치명적인 네트워크. 지상 작업도 무시되지 않습니다. 장갑과 기계화 부대, 헬기 건쉽, 낙하산 부대, 항공 기동 부대, 치명적인 포격과 대응 포병 사격, 지휘 통제 및 공급 고려 사항, 전자 "재밍” 등이 있다. 간단히 말해서, 완벽한 현대식 연합 무기 공중-착륙 전투입니다!
• 복잡한 개념-플레이 가능한 기계! 4페이지로 구성된 기본규칙은 플레이어들이 게임을 빠르게 시작하고 시스템을 마스터할 수 있도록 한다. 나중에 원하는 대로 고급 규칙과 옵션 규칙을 추가하여 플레이어가 원하는 복잡성과 세부 사항 수준을 선택할 수 있습니다.
내용:
카운터가 500개가 넘습니다.
컬러풀한 22"x32" 맵보드.
기본 규칙 폴더 1개.
1 전투 매뉴얼.
게임 카드 2장.
플레이어 카드 2장.
조직 카드 2개.
시간 척도: 한 게임당 3시간씩.
지도 축척: 육각당 1해리.
단위 규모: 대대, 배터리 및 항공기 비행.
플레이어: 둘 이상(팀 플레이).
재생 시간: 사용된 시나리오 크기와 규칙에 따라 1~2시간 이상 소요됩니다.
(BGG 설명:)
Tac-Air는 독일의 NATO 대 바르샤바 조약 기구의 육상 및 공중전을 차례대로 시뮬레이션한 것이다.
"USAF 소령 게리 C가 디자인했습니다. Morgan은 통합된 방공 시스템, 상세한 항공 임무 계획 및 영공 제어 고려사항으로 완성된 현대적 항공 육지 전투를 묘사합니다" - 디자이너 프로파일의 인용.
사용자에게 친숙한 4페이지짜리 기본 규칙 폴더(예: "빠른 시작 규칙")를 포함하지만 게임의 핵심은 26페이지 고급 & 옵션 규칙 책에 있습니다. 고급 규칙은 공급, 명령, 엔지니어링 및 "을 도입합니다.Wild Weasels", 그리고 매우 상세한 턴 시퀀스. 선택적 규칙은 모듈식이며 날씨, 전자 전투, 지뢰, 대체품, NBC 규칙 등을 추가합니다.
Cav 연대 "covering force"에서 전체 7군단 대 Pact Central Group of Force에 이르는 12개의 시나리오가 포함되어 있습니다.
재구축: FEBA
풍선이 올라가면 이렇게 되는 거야! 장갑차들은 비명을 지르는 제트기와 연기가 자욱한 미사일 자국으로 가득 찬 긴장감 있는 하늘 아래 번쩍이는 헬리콥터 날개 아래에서 앞으로 질주한다. TAC AIR는 오늘날 중부 유럽에서 가장 격렬하고 기술적으로 발전된 전투 환경을 제공합니다. 나토 미 7군단 사령관으로서, 당신은 호프 갭 지역의 방어를 책임집니다. 바르샤바 조약 기구의 중앙군 사령관으로서, 당신의 군대는 나토의 방어를 격파하고 서독 깊숙이 진입해야 합니다. TAC AIR는 독일에 본부를 둔 현대 최전방 NATO와 PACT 부대의 조직, 장비 및 능력을 자세히 살펴본다.
• 등급별 시나리오 크기! 크기와 플레이 시간이 크게 다른 13가지 시나리오(이러한 규칙으로 플레이할 수 있는 별도 게임) 중 하나를 선택할 수 있습니다; 첫째. 몇 개의 여단과 몇 시간 안에 지도판의 일부에서 연주할 수 있는 몇 개의 전투 폭격기와 관련된 교전이 있다. 미국 제1기갑사단, 서독 제12기갑사단, 소련 제6근위전차사단과 같은 대규모 전투기와 미국 A-10, F-15, F-111, 서독 F-4 및 알파 제트기, 캐나다와 같은 다양한 현대 항공기가 참여했다. 마지막으로, 하지만 분명히 중요한 것은, 길고 거대한 갈등이 지도 전체를 뒤덮고 있다는 것입니다.
• 독특한 게임 시스템! TAC AIR에서는 공대공 전투, 근접 공중 지원, 재래식 또는 대치 무기를 사용한 차단 임무, " 등의 세부 사항이 다뤄진다.Wild Weasel"과 전자전 임무, 정찰 비행, 지대공 미사일의 치명적인 네트워크. 지상 작업도 무시되지 않습니다. 장갑과 기계화 부대, 헬기 건쉽, 낙하산 부대, 항공 기동 부대, 치명적인 포격과 대응 포병 사격, 지휘 통제 및 공급 고려 사항, 전자 "재밍” 등이 있다. 간단히 말해서, 완벽한 현대식 연합 무기 공중-착륙 전투입니다!
• 복잡한 개념-플레이 가능한 기계! 4페이지로 구성된 기본규칙은 플레이어들이 게임을 빠르게 시작하고 시스템을 마스터할 수 있도록 한다. 나중에 원하는 대로 고급 규칙과 옵션 규칙을 추가하여 플레이어가 원하는 복잡성과 세부 사항 수준을 선택할 수 있습니다.
내용:
카운터가 500개가 넘습니다.
컬러풀한 22"x32" 맵보드.
기본 규칙 폴더 1개.
1 전투 매뉴얼.
게임 카드 2장.
플레이어 카드 2장.
조직 카드 2개.
시간 척도: 한 게임당 3시간씩.
지도 축척: 육각당 1해리.
단위 규모: 대대, 배터리 및 항공기 비행.
플레이어: 둘 이상(팀 플레이).
재생 시간: 사용된 시나리오 크기와 규칙에 따라 1~2시간 이상 소요됩니다.
(BGG 설명:)
Tac-Air는 독일의 NATO 대 바르샤바 조약 기구의 육상 및 공중전을 차례대로 시뮬레이션한 것이다.
"USAF 소령 게리 C가 디자인했습니다. Morgan은 통합된 방공 시스템, 상세한 항공 임무 계획 및 영공 제어 고려사항으로 완성된 현대적 항공 육지 전투를 묘사합니다" - 디자이너 프로파일의 인용.
사용자에게 친숙한 4페이지짜리 기본 규칙 폴더(예: "빠른 시작 규칙")를 포함하지만 게임의 핵심은 26페이지 고급 & 옵션 규칙 책에 있습니다. 고급 규칙은 공급, 명령, 엔지니어링 및 "을 도입합니다.Wild Weasels", 그리고 매우 상세한 턴 시퀀스. 선택적 규칙은 모듈식이며 날씨, 전자 전투, 지뢰, 대체품, NBC 규칙 등을 추가합니다.
Cav 연대 "covering force"에서 전체 7군단 대 Pact Central Group of Force에 이르는 12개의 시나리오가 포함되어 있습니다.
재구축: FEBA
(from the back of the box:)
If the balloon goes up, this is how it will be! Armored fighting vehicles grinding forward below flashing helicopter blades under a tense sky filled with screaming jets and smoky missile trails. TAC AIR puts YOU in command in the most intense and technologically advanced combat environment on earth-Central Europe today. As NATO U.S. VII Corps commander, YOU are charged with the defense of the Hof Gap area. As the Warsaw Pact Central Group of Forces commander, YOUR forces must smash the NATO defenses and drive deep into West Germany. TAC AIR is a detailed look at the organization, equipment and capabilities of the modern frontline NATO and PACT forces based in Germany.
• Graduated Scenario Sizes! Enjoy a choice of thirteen scenarios (separate games that can be played with these rules) that vary greatly in size and playing time; First. there are skirmishes Involving a few brigades or regiments and a handful of fighter-bombers that can be played on a portion of the mapboard in a few hours. Then, battles involving larger forces such as the United States 1 st Armored Division, the West German 12th Panzer Division, the Soviet 6th Guards Tank Division and a rich array of modern aircraft such as the American A-10, F-15, F-16 and F-111, the West German F-4 F and Alpha Jet, the Canadian CF-18 and the Soviet MiG-27, MiG-29 and Su-24. Last, but certainly not least, a long and massive conflict that covers the entire map.
• Unique Game System! In TAC AIR, air operations are covered in detail: air-to-air combats, close-air support and interdiction missions with conventional or standoff weapons, "Wild Weasel" and electronic warfare missions, reconnaissance flights and deadly networks of surface-to-air missiles. Ground operations are not slighted either. There are ground combats between armored and mechanized units, helicopter gunships, paratroopers and airmobile forces, deadly artillery barrages and counterbattery fire, command control and supply considerations, electronic "jamming” and more. In short, a complete modern combined arms air-land battle!
• Complex Concepts-Playable Mechanics! The four-page Basic Rules allow players to quickly start playing the game and mastering the system. Later, the Advanced and Optional Rules can be added as desired to allow players to choose the levels of complexity and detail that THEY enjoy.
CONTENTS:
Over 500 counters.
A Colorful 22"x32" Mapboard.
1 Basic Rules Folder.
1 Battle Manual.
2 Game Cards.
2 Player Cards.
2 Organization Cards.
Time Scale: Three hours per one game turn.
Map Scale: One nautical mile per hex.
Unit Scale: Battalions, batteries & aircraft flights.
Players: Two or more (team play).
Playing Time: From one to two hours and up, depending on scenario size and rules used.
(BGG description:)
Tac-Air is a turn based simulation of a "modern" NATO vs Warsaw Pact land and air war in Germany.
"Designed by USAF Major Gary C. Morgan to depict modern air-land battle, complete with integrated air defense systems, detailed air mission planning, and Airspace Control considerations" - from the Designer Profile.
Includes a user-friendly four-page Basic Rules folder (i. e. "quick start rules"), but the meat of the game is in the 26 page Advanced & Optional Rules book. Advanced rules introduce supply, command, engineering, "Wild Weasels", and a very detailed turn sequence. Optional Rules are modular, adding weather, electronic combat, mines, replacements, NBC rules, etc.
Includes 12 scenarios ranging in size from a Cav regiment "covering force" to the entire VII Corps vs. the Pact Central Group of Forces.
Re-implements: FEBA
If the balloon goes up, this is how it will be! Armored fighting vehicles grinding forward below flashing helicopter blades under a tense sky filled with screaming jets and smoky missile trails. TAC AIR puts YOU in command in the most intense and technologically advanced combat environment on earth-Central Europe today. As NATO U.S. VII Corps commander, YOU are charged with the defense of the Hof Gap area. As the Warsaw Pact Central Group of Forces commander, YOUR forces must smash the NATO defenses and drive deep into West Germany. TAC AIR is a detailed look at the organization, equipment and capabilities of the modern frontline NATO and PACT forces based in Germany.
• Graduated Scenario Sizes! Enjoy a choice of thirteen scenarios (separate games that can be played with these rules) that vary greatly in size and playing time; First. there are skirmishes Involving a few brigades or regiments and a handful of fighter-bombers that can be played on a portion of the mapboard in a few hours. Then, battles involving larger forces such as the United States 1 st Armored Division, the West German 12th Panzer Division, the Soviet 6th Guards Tank Division and a rich array of modern aircraft such as the American A-10, F-15, F-16 and F-111, the West German F-4 F and Alpha Jet, the Canadian CF-18 and the Soviet MiG-27, MiG-29 and Su-24. Last, but certainly not least, a long and massive conflict that covers the entire map.
• Unique Game System! In TAC AIR, air operations are covered in detail: air-to-air combats, close-air support and interdiction missions with conventional or standoff weapons, "Wild Weasel" and electronic warfare missions, reconnaissance flights and deadly networks of surface-to-air missiles. Ground operations are not slighted either. There are ground combats between armored and mechanized units, helicopter gunships, paratroopers and airmobile forces, deadly artillery barrages and counterbattery fire, command control and supply considerations, electronic "jamming” and more. In short, a complete modern combined arms air-land battle!
• Complex Concepts-Playable Mechanics! The four-page Basic Rules allow players to quickly start playing the game and mastering the system. Later, the Advanced and Optional Rules can be added as desired to allow players to choose the levels of complexity and detail that THEY enjoy.
CONTENTS:
Over 500 counters.
A Colorful 22"x32" Mapboard.
1 Basic Rules Folder.
1 Battle Manual.
2 Game Cards.
2 Player Cards.
2 Organization Cards.
Time Scale: Three hours per one game turn.
Map Scale: One nautical mile per hex.
Unit Scale: Battalions, batteries & aircraft flights.
Players: Two or more (team play).
Playing Time: From one to two hours and up, depending on scenario size and rules used.
(BGG description:)
Tac-Air is a turn based simulation of a "modern" NATO vs Warsaw Pact land and air war in Germany.
"Designed by USAF Major Gary C. Morgan to depict modern air-land battle, complete with integrated air defense systems, detailed air mission planning, and Airspace Control considerations" - from the Designer Profile.
Includes a user-friendly four-page Basic Rules folder (i. e. "quick start rules"), but the meat of the game is in the 26 page Advanced & Optional Rules book. Advanced rules introduce supply, command, engineering, "Wild Weasels", and a very detailed turn sequence. Optional Rules are modular, adding weather, electronic combat, mines, replacements, NBC rules, etc.
Includes 12 scenarios ranging in size from a Cav regiment "covering force" to the entire VII Corps vs. the Pact Central Group of Forces.
Re-implements: FEBA
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