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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
15-45 분
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연령
8+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
1.50 / 5
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디자이너
Lou Coatney
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아티스트
Lou Coatney
-
인원
게임 소개
엽서 미드웨이는 빠르고 간단한 작은 미드웨이 전투 엽서 전쟁 게임이다.
비록 16번의 턴을 보여주지만, 일본의 고도 부타이 항모 공격력을 조기에 파괴하면 역사적으로 처음 4번의 경기에서 승부를 결정지을 수 있다. 포그 오브 워는 완전히 작동했다: 미국은 코드 파괴 가능성이 50%(포인트 럭이나 매복 장소 설치)에 불과하며, 요크타운이 전투에 맞춰 수리될 가능성은 50%에 불과하다.
이동이 극도로 단순화되었으며, 설계는 전투에서 중요한 두 가지 요소인 지능과 공습 타이밍에 중점을 두고 있다. 공습은 (최대 1-16진수 범위) 맹목적으로 당신의 행운을 밀어내거나 (준비가 되어 있다면) 낮에 갑판에 보류하여 레콘이 (일본인들이 역사적으로 치명적으로 그랬듯이) 무엇을 발견하는지 알기 위해 기다릴 수 있다.
비록 16번의 턴을 보여주지만, 일본의 고도 부타이 항모 공격력을 조기에 파괴하면 역사적으로 처음 4번의 경기에서 승부를 결정지을 수 있다. 포그 오브 워는 완전히 작동했다: 미국은 코드 파괴 가능성이 50%(포인트 럭이나 매복 장소 설치)에 불과하며, 요크타운이 전투에 맞춰 수리될 가능성은 50%에 불과하다.
이동이 극도로 단순화되었으며, 설계는 전투에서 중요한 두 가지 요소인 지능과 공습 타이밍에 중점을 두고 있다. 공습은 (최대 1-16진수 범위) 맹목적으로 당신의 행운을 밀어내거나 (준비가 되어 있다면) 낮에 갑판에 보류하여 레콘이 (일본인들이 역사적으로 치명적으로 그랬듯이) 무엇을 발견하는지 알기 위해 기다릴 수 있다.
Postcard Midway is a lightspeed fast, simple little Battle of Midway postcard wargame.
Although it shows 16 turns, early destruction of the Japanese Kido Butai carrier striking force can decide the game in the first 4, as historically. Fog of War has been fully worked in: the US has only a 50% codebreaking chance (of setting up a Point Luck or wherever ambush), and even with that only a further 50% chance of Yorktown being repaired in time for the battle.
Movement EXTREMELY simplified, and the design emphasis is on the 2 factors critical in the battle: intelligence and timing of air attacks. Airstrikes can be sent out (up to a 1-hex range) push-your-luck blindly or (push-your-luck vulnerably, if readied) held back on deck for a daylight turn, to wait to find out what Recon finds (as the Japanese fatally did, historically).
Although it shows 16 turns, early destruction of the Japanese Kido Butai carrier striking force can decide the game in the first 4, as historically. Fog of War has been fully worked in: the US has only a 50% codebreaking chance (of setting up a Point Luck or wherever ambush), and even with that only a further 50% chance of Yorktown being repaired in time for the battle.
Movement EXTREMELY simplified, and the design emphasis is on the 2 factors critical in the battle: intelligence and timing of air attacks. Airstrikes can be sent out (up to a 1-hex range) push-your-luck blindly or (push-your-luck vulnerably, if readied) held back on deck for a daylight turn, to wait to find out what Recon finds (as the Japanese fatally did, historically).
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