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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-180 분
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연령
10+
BGG추천: 2+ -
게임 난이도
5.00 / 5
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디자이너
Jonathan Phillips-Bradford
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아티스트
Jose David Lanza Cebrian, Heath Foley
-
인원
게임 소개
《방랑자: 라클럭의 복수》()는 방랑자 시리즈의 두 번째 게임이다. 완전히 협력적이고 캠페인 중심의 미니어처 보드 게임입니다. 바너클 베이 컬트는 이해할 수 없을 정도로 마법을 부리고 있었고 실수로 유령 해적 치킨 로드 라클럭과 유령 해적 원숭이 그룬트, 유령 돼지 사냥꾼, 울부짖는 알바트로스 밴시, 광포한 코뿔소 캐니너스를 부활시켰다!
방랑자: 라클럭의 복수> 플레이어 중 한 명을 선택할 것이다방랑자 길드의 독특한 영웅들을 배출하고 그들의 친구들과 함께 바너클 베이의 가난한 마을을 구하기 위해 유령 해적 유령들과 맞서 싸웁니다. 적을 물리치고 무작위적인 만남에서 살아남으면 플레이어는 경험치와 약탈을 얻게 된다. 약탈은 무기와 갑옷처럼 영웅들이 모험을 계속하는 동안 그들과 함께 머무르는 지속적인 업그레이드이다. 경험치는 현재 캠페인에서 영웅들이 모험을 하는 동안 그들의 수준을 높이는 데 사용된다. 듀얼 페이스 업그레이드 트리를 통해 플레이어는 각각의 모험에서 자신의 플레이 스타일 또는 현재 적들의 집합에 가장 적합한 것이 무엇인지 결정하기 위해 새로운 기술 조합을 지속적으로 시도할 수 있다.
플레이어는 모듈식 타일을 사용하여 자신의 어드벤처 캠페인 북에 표시된 대로 지도를 조립한 다음 액션 포인트를 사용하여 영웅과 함께 이동하거나 공격합니다.
게임의 모든 적들은 단순한 시선 인공지능에 의해 제어되며, 플레이어가 할 수 있게 되면 자동으로 플레이어의 영웅들을 공격한다. 이것은 적들의 공격에 성공하기 위해 구르는 플레이어가 없다는 것을 의미합니다. 그러나 영웅들은 다가오는 상처를 막기 위한 노력으로 방어를 위해 굴릴 수 있을 것이다. 한 세트의 커스텀 주사위는 영웅의 방어와 공격의 성공을 결정한다. 플레이어가 탐험되지 않은 어둠의 공간에 들어갈 때 나타나는 무작위 조우 카드는 어떤 캠페인 모험도 결코 같지 않다는 것을 약속한다.
-디자이너의 설명
방랑자: 라클럭의 복수> 플레이어 중 한 명을 선택할 것이다방랑자 길드의 독특한 영웅들을 배출하고 그들의 친구들과 함께 바너클 베이의 가난한 마을을 구하기 위해 유령 해적 유령들과 맞서 싸웁니다. 적을 물리치고 무작위적인 만남에서 살아남으면 플레이어는 경험치와 약탈을 얻게 된다. 약탈은 무기와 갑옷처럼 영웅들이 모험을 계속하는 동안 그들과 함께 머무르는 지속적인 업그레이드이다. 경험치는 현재 캠페인에서 영웅들이 모험을 하는 동안 그들의 수준을 높이는 데 사용된다. 듀얼 페이스 업그레이드 트리를 통해 플레이어는 각각의 모험에서 자신의 플레이 스타일 또는 현재 적들의 집합에 가장 적합한 것이 무엇인지 결정하기 위해 새로운 기술 조합을 지속적으로 시도할 수 있다.
플레이어는 모듈식 타일을 사용하여 자신의 어드벤처 캠페인 북에 표시된 대로 지도를 조립한 다음 액션 포인트를 사용하여 영웅과 함께 이동하거나 공격합니다.
게임의 모든 적들은 단순한 시선 인공지능에 의해 제어되며, 플레이어가 할 수 있게 되면 자동으로 플레이어의 영웅들을 공격한다. 이것은 적들의 공격에 성공하기 위해 구르는 플레이어가 없다는 것을 의미합니다. 그러나 영웅들은 다가오는 상처를 막기 위한 노력으로 방어를 위해 굴릴 수 있을 것이다. 한 세트의 커스텀 주사위는 영웅의 방어와 공격의 성공을 결정한다. 플레이어가 탐험되지 않은 어둠의 공간에 들어갈 때 나타나는 무작위 조우 카드는 어떤 캠페인 모험도 결코 같지 않다는 것을 약속한다.
-디자이너의 설명
Wander: LaCluck\'s Revenge is the second game in the Wander series. A fully cooperative, campaign-driven, miniatures board game. The Cult of Barnacle Bay was meddling with magic far beyond their understanding and accidentally resurrected the Ghost Pirate Chicken Lord LaCluck and her mutinous crew of Ghost Pirate Monkey Grunts, Ghastly Pig Gunners, Wailing Albatross Banshees, and Rampaging Rhino Cannoneers!
In Wander: LaCluck\'s Revenge, players will select one of five unique heroes from the Wanderer\'s Guild and join their friends to fight back against these ghost pirate phantoms to save the poor town of Barnacle Bay. Defeating foes and surviving random encounters earns players experience points and loot. Loot, like weapons and armor, is a persistent upgrade, staying with the heroes as they continue on their adventure. Experience points are used to level up heroes during their current adventure in the campaign. A dual-facing upgrade tree allows players to continually try new combinations of skills each adventure to determine what fits their play style, or current set of foes, best.
Using a modular tiles, players assemble maps as indicated in the choose your own adventure campaign book, then use action points to move or attack with their hero.
All enemies in the game are controlled by a simple line of sight A.I., and automatically hit the players\' heroes once they\'re able to. This means there is no player rolling for success for enemies\' attacks. Heroes will, however, be able to roll for defense in an effort to prevent incoming wounds. One set of custom dice determines a hero\'s success for both defending and attacking. Random encounter cards, which are revealed when players enter an unexplored "darkness" space, also promise that no campaign adventure is ever be the same.
-description from designer
In Wander: LaCluck\'s Revenge, players will select one of five unique heroes from the Wanderer\'s Guild and join their friends to fight back against these ghost pirate phantoms to save the poor town of Barnacle Bay. Defeating foes and surviving random encounters earns players experience points and loot. Loot, like weapons and armor, is a persistent upgrade, staying with the heroes as they continue on their adventure. Experience points are used to level up heroes during their current adventure in the campaign. A dual-facing upgrade tree allows players to continually try new combinations of skills each adventure to determine what fits their play style, or current set of foes, best.
Using a modular tiles, players assemble maps as indicated in the choose your own adventure campaign book, then use action points to move or attack with their hero.
All enemies in the game are controlled by a simple line of sight A.I., and automatically hit the players\' heroes once they\'re able to. This means there is no player rolling for success for enemies\' attacks. Heroes will, however, be able to roll for defense in an effort to prevent incoming wounds. One set of custom dice determines a hero\'s success for both defending and attacking. Random encounter cards, which are revealed when players enter an unexplored "darkness" space, also promise that no campaign adventure is ever be the same.
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