-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-180 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Mike Nagel
-
아티스트
Mike Nagel
-
인원
게임 소개
블레이드 & 보우(Blade & Bow)는 고대 군대 간의 전투를 묘사한 적당히 복잡한 게임으로, 그리스의 호플라이트 포메이션을 채택한 것에서부터 로마군과 코호트를 통해 보병 전투의 진화를 보여주는 것을 목표로 한다. 두 명의 플레이어가 역사적 군대를 통제하여 그들이 역사적 군대와 비교하여 얼마나 잘 지낼 수 있는지를 확인합니다. 이 진화를 다루는 일련의 책 중 첫 번째가 되기를 바라는 것은 다음과 같은 네 가지 전투를 포함한다: 마라톤(기원전 490년), 테르모필레(기원전 480년), 플라타이아(기원전 479년), 마이칼레(기원전 479년) 등이 있다. 각 전투는 완료하는 데 2시간에서 3시간이 걸립니다.
게임 시스템은 다른 고대 전투 게임들로부터 몇 가지 주요한 방법으로 출발한다:
이 게임은 움직임을 조절하기 위해 육각형이 아닌 사각형 격자를 사용한다. 이것은 (6개가 아닌) 8개의 전진 벡터를 제공하고 보다 사실적인 선형 이동과 전투를 가능하게 한다.
이 게임은 독특한 카드 기반 활성화 시스템을 사용하는데, 이 시스템은 전장에서 그들의 행동과 관련하여 더 나은 리더십을 제공한다. 기존 "과는 달리;IGO-UGO" 활성화, 형성은 보다 역사적으로 정확한 결과를 제공하기 위해 차례 동안 여러 번 활성화될 수 있다.
이 게임은 플레이어가 전투 유닛이 실제로 교전할 때까지 상대가 알 수 없는 힘이 있는 곳에 배치할 수 있는 방식으로 호플라이트 대형을 시뮬레이션한다. 이를 통해 플레이어는 전투 유닛에 인쇄된 값에 의존하지 않고 자신의 강점을 어디에 할당할지 결정할 수 있다. 또한, 이러한 밀도가 높은 장치는 다른 방식으로 손상을 입으므로 기록을 유지할 필요가 없는 방식으로 앞으로 밀고 나가면서 접지할 수 있습니다.
마지막으로, 카드 한 벌은 한 쪽이 자신들에게 유리하게 전투의 흐름을 바꾸거나 마지막 순간에 재앙을 피할 수 있도록 도와주는 특수 효과를 허용한다.
-description from designer
당신은 그리스 연합군을 침략한 페르시아군에 대한 승리로 이끌 수 있습니까? 이제 Blade & Bow로 알아볼 수 있습니다!
게임 시스템은 다른 고대 전투 게임들로부터 몇 가지 주요한 방법으로 출발한다:
이 게임은 움직임을 조절하기 위해 육각형이 아닌 사각형 격자를 사용한다. 이것은 (6개가 아닌) 8개의 전진 벡터를 제공하고 보다 사실적인 선형 이동과 전투를 가능하게 한다.
이 게임은 독특한 카드 기반 활성화 시스템을 사용하는데, 이 시스템은 전장에서 그들의 행동과 관련하여 더 나은 리더십을 제공한다. 기존 "과는 달리;IGO-UGO" 활성화, 형성은 보다 역사적으로 정확한 결과를 제공하기 위해 차례 동안 여러 번 활성화될 수 있다.
이 게임은 플레이어가 전투 유닛이 실제로 교전할 때까지 상대가 알 수 없는 힘이 있는 곳에 배치할 수 있는 방식으로 호플라이트 대형을 시뮬레이션한다. 이를 통해 플레이어는 전투 유닛에 인쇄된 값에 의존하지 않고 자신의 강점을 어디에 할당할지 결정할 수 있다. 또한, 이러한 밀도가 높은 장치는 다른 방식으로 손상을 입으므로 기록을 유지할 필요가 없는 방식으로 앞으로 밀고 나가면서 접지할 수 있습니다.
마지막으로, 카드 한 벌은 한 쪽이 자신들에게 유리하게 전투의 흐름을 바꾸거나 마지막 순간에 재앙을 피할 수 있도록 도와주는 특수 효과를 허용한다.
-description from designer
당신은 그리스 연합군을 침략한 페르시아군에 대한 승리로 이끌 수 있습니까? 이제 Blade & Bow로 알아볼 수 있습니다!
Blade & Bow is a moderately complex game depicting combat between ancient armies with the goal of showing the evolution of infantry combat from the adoption of the Greek hoplite formation through the Roman maniple and cohort. Two players take control of historical armies to see how well they might fare as compared to their historical counterparts. In what will hopefully be the first in a series of volumes covering this evolution, four battles are included: Marathon (490 BCE), Thermopylae (480 BCE), Plataea (479 BCE), and Mycale (479 BCE). Each battle takes two to three hours to complete.
The game system is a departure from other ancient combat games in several key ways:
The game uses a square grid, rather than hexes, to regulate movement. This provides eight vectors of advance (rather than six) and allows for more realistic linear movement and combat.
The game uses a unique card-based activation system that provides armies with better leadership to be more flexible with regards to their actions on the battlefield. Unlike traditional "IGO-UGO" activations, formations may activate multiple times during their turn to provide more historically accurate outcomes.
The game simulates hoplite formations in a manner allowing players to allocate where their forces\' strength lays, unknown to their oppoenent until combat units actually engage. This allows a player to decide where to allocate their strengths, rather than relaying upon the values printed on a combat unit. Additionally, these denser units take damage differently, allowing them to be ground down while pressing forward in a manner that does not require record keeping.
Finally, the deck of cards allows for special effects that can help a side turn the tide of a battle in their favor or stave off disaster at the last moment.
-description from designer
Can you lead the allied Greek forces to victory over the invading Persians? Now you can find out with Blade & Bow!
The game system is a departure from other ancient combat games in several key ways:
The game uses a square grid, rather than hexes, to regulate movement. This provides eight vectors of advance (rather than six) and allows for more realistic linear movement and combat.
The game uses a unique card-based activation system that provides armies with better leadership to be more flexible with regards to their actions on the battlefield. Unlike traditional "IGO-UGO" activations, formations may activate multiple times during their turn to provide more historically accurate outcomes.
The game simulates hoplite formations in a manner allowing players to allocate where their forces\' strength lays, unknown to their oppoenent until combat units actually engage. This allows a player to decide where to allocate their strengths, rather than relaying upon the values printed on a combat unit. Additionally, these denser units take damage differently, allowing them to be ground down while pressing forward in a manner that does not require record keeping.
Finally, the deck of cards allows for special effects that can help a side turn the tide of a battle in their favor or stave off disaster at the last moment.
-description from designer
Can you lead the allied Greek forces to victory over the invading Persians? Now you can find out with Blade & Bow!
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
483
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18