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BGG랭킹
BGG전체 : 3578
STRATEGY : 1534
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.31 / 5
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디자이너
Acchittocca, Flaminia Brasini, Virginio Gigli, Stefano Luperto, Antonio Tinto
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아티스트
Giorgio Albertini, Giuseppe Rava
-
인원
게임 소개
12세기에 이탈리아 북부에는 강력한 도시들이 존재했는데, 이들은 각자의 영토와 군대, 그리고 각자의 특성을 가지고 있었다. 그들은 COMUNI라고 불렸는데, 그들 사이의 관계는 다소 평화롭지만 문화, 군사, 경제 경쟁은 항상 매우 치열했다.
이 게임에서 각 플레이어는 특정 COMUNE을 통치하고 도시의 부를 늘려야 합니다. 그러기 위해서는 경제, 군사, 문화, 종교 생활의 핵심이 되는 구조물을 지어야 한다.
동시에 모든 플레이어는 외부에서 들어올 수 있는 침략에 대해 알고 있어야 하며 필요하다면 그들을 물리치기 위해 협력할 수 있어야 한다.
코무니는 전략 게임입니다. 이 게임의 핵심은 건물과 보호벽(및 후속 업그레이드)에서 자동으로 변환될 수 있는 "빌딩"(카드) 프로젝트를 획득하는 것이다.
사업 인수는 입찰 시스템을 통해 이루어집니다.
건물은 서로 다른 자원을 제공하는 네 가지 유형(경제, 군사 문화, 종교)으로 구성될 수 있다. 게임 중 입찰 단계에서 프로젝트를 빌딩 등으로 변환하는 등의 다양한 이점을 얻을 수 있습니다.
프로젝트 카드는 4개의 다른 데크로 나뉘며, 각각의 데크가 끝날 때 마다 침입이 옵니다. 침략은 모든 플레이어에게 타격을 주며, 침략 기간 동안 각 플레이어는 자신의 도시를 방어해야 합니다. 선수들은 또한 함께 공격과 싸우기 위해 협력할 수 있고 동기를 부여받을 수 있다.
네 번의 침략이 끝나면 게임은 끝난다.
이 게임의 핵심 요소는 여러 차례 차례 상황이 어떻게 될지 미리 예측해 성공적인 전략을 짜는 능력이다.
이 게임에서 각 플레이어는 특정 COMUNE을 통치하고 도시의 부를 늘려야 합니다. 그러기 위해서는 경제, 군사, 문화, 종교 생활의 핵심이 되는 구조물을 지어야 한다.
동시에 모든 플레이어는 외부에서 들어올 수 있는 침략에 대해 알고 있어야 하며 필요하다면 그들을 물리치기 위해 협력할 수 있어야 한다.
코무니는 전략 게임입니다. 이 게임의 핵심은 건물과 보호벽(및 후속 업그레이드)에서 자동으로 변환될 수 있는 "빌딩"(카드) 프로젝트를 획득하는 것이다.
사업 인수는 입찰 시스템을 통해 이루어집니다.
건물은 서로 다른 자원을 제공하는 네 가지 유형(경제, 군사 문화, 종교)으로 구성될 수 있다. 게임 중 입찰 단계에서 프로젝트를 빌딩 등으로 변환하는 등의 다양한 이점을 얻을 수 있습니다.
프로젝트 카드는 4개의 다른 데크로 나뉘며, 각각의 데크가 끝날 때 마다 침입이 옵니다. 침략은 모든 플레이어에게 타격을 주며, 침략 기간 동안 각 플레이어는 자신의 도시를 방어해야 합니다. 선수들은 또한 함께 공격과 싸우기 위해 협력할 수 있고 동기를 부여받을 수 있다.
네 번의 침략이 끝나면 게임은 끝난다.
이 게임의 핵심 요소는 여러 차례 차례 상황이 어떻게 될지 미리 예측해 성공적인 전략을 짜는 능력이다.
In the 12th Century, in the north of Italy, there were strong cities, ruled by themselves with their own territories and army and each one with own characteristics. They were called COMUNI. The relationship among them was a more or less a pacific coexistence but the cultural, military and Economic competition was always very high.
In this game each player rules a particular COMUNE and has to increase the wealth of the city. To do this he must build structures that are the core of the Economic, Military, Cultural and Religious life.
At the same time all the player must be aware of the invasion that can come from outside and if necessary must be able to collaborate to defeat them.
Comuni is a game of strategy. The core of the game is trying to acquire "projects of buildings" (cards) that can be automatically transformed in buildings and protection walls (and subsequent upgrades).
The acquisition of the projects is made through a bidding system.
The buildings can be of four types (Economic, Military Cultural and Religious) that give different resources. The resources give different advantages during the game in the bidding phase, when you transform projects into buildings etc....
The projects cards are divided in four different decks, at the end of each of them, an invasion comes, each time stronger. The invasion hits all players and during the invasion each player must defend his city. The players also can (and have an incentive to) collaborate to fight the aggression together.
At the end of the four invasions the game ends.
The key element of this game is the ability to plan a successful strategy predicting what will be the situation several turns in advance.
In this game each player rules a particular COMUNE and has to increase the wealth of the city. To do this he must build structures that are the core of the Economic, Military, Cultural and Religious life.
At the same time all the player must be aware of the invasion that can come from outside and if necessary must be able to collaborate to defeat them.
Comuni is a game of strategy. The core of the game is trying to acquire "projects of buildings" (cards) that can be automatically transformed in buildings and protection walls (and subsequent upgrades).
The acquisition of the projects is made through a bidding system.
The buildings can be of four types (Economic, Military Cultural and Religious) that give different resources. The resources give different advantages during the game in the bidding phase, when you transform projects into buildings etc....
The projects cards are divided in four different decks, at the end of each of them, an invasion comes, each time stronger. The invasion hits all players and during the invasion each player must defend his city. The players also can (and have an incentive to) collaborate to fight the aggression together.
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