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BGG랭킹
BGG전체 : 9833
WARGAMES : 1666
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
240-240 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.38 / 5
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디자이너
Kevin Zucker
-
아티스트
Ted Koller, James Talbot
-
인원
게임 소개
캠페인: 나폴레옹의 "작은 징집병"을 과거의 굴욕적인 패배에 복수하기로 결심한 오스트리아 군대와 맞서며 힘든 3개월 간의 갈등이었다. 아벤스베르크, 라티스본, 에벨스버그, 아스퍼른-에슬링, 바그람과 같은 전장에서 벌어진 기동, 추진, 반격의 대결에서 다뉴브 계곡의 200마일이 넘는 지역을 따라 진군했다.
시스템 설계: 지휘와 통신, 대담함과 신중함 사이의 미묘한 균형을 요구하는 나폴레옹 전쟁의 입증된 고전적 표현입니다. 제한된 행정 자원을 기동하기 위한 역동적인 연습과 기술, 기교, 그리고 해머타격의 팽팽한 대결.
프레젠테이션: 불필요한 복잡성이 없는 정교함. 예외적인 그래픽을 보완하는 혁신적인 규칙 형식은 플레이어들에게 게임의 본질적이고 미묘한 관계를 빠르게 유도한다.
게임: 나폴레옹 게임 —의 궁극적인 경험은 빠르게 손에 잡혔고, 마스터해야 할 일생, 끝없는 도전이었다.
짧은 아스퍼른-에슬링과 와글링 전투 시나리오부터 긴 역사 및 얼터너티브 캠페인에 이르기까지 4개의 완전한 시나리오.
• 역사적 지도자... 작전에 참여한 모든 주요 지휘관을 포함하여, 각각은 필수적인 지휘 특성을 개별적으로 평가했습니다.
• 선택적 규칙... 숨겨진 힘의 움직임을 허용하고, 전투 효과의 상실과 회복을 시뮬레이션하고, 피로의 효과를 도입한다.
내용:
260 1/2인치 카운터
22"x32"지도시트 2개
1 22"x 16" 지도 시트
1 규칙 책자
2개 조직 표시
1 육면 다이
카운터 보관함 트레이 1개
시간 척도: 한 번에 이틀입니다.
1헥스당 2마일입니다
단위 눈금: 분할/분리대.
2명.
게임 시간: 짧은 시나리오의 경우 3시간에서 전체 캠페인의 경우 20시간 이상입니다.
(박스 뒤쪽에서)
지휘, 물류, 통신선을 강조하는 저커(Bay, Bonaparte, Sun of Austerlitz 등)의 다른 나폴레옹 게임과 동일한 시스템을 사용하는 와그램 캠페인.
게임 시스템: 캠페인 시스템 - 시리즈 1X = 3,200m/m/sp, 1,000명/sp, 이틀/턴.
1809: 나폴레옹의 다뉴브 전역은 과거의 굴욕적인 패배를 복수하기 위해 결심한 부활한 오스트리아 군대에 대항하여 나폴레옹의 1809년 다뉴브 전역의 사단급 시뮬레이션이다. 그것은 아벤스베르크, 라티스본, 에벨스버그, 아스퍼른-에슬링, 바그람과 같은 전쟁터에서 영원불멸의 작전과 추진력, 반격작전으로 다뉴브 계곡 200마일 이상의 전진을 필요로 하는 3개월간의 격렬한 충돌을 다루고 있다.
이 게임은 리더십에 중점을 둔 대화형 이고/휴고 시퀀스를 사용한다. 제한된 행정 자원을 기동하는데 적용하는 역동적인 연습이며, 기술, 기교, 망치치기 시합이다. 각 게임 턴은 이틀 간의 실시간 시간을 나타냅니다. 각각의 지도 육각은 좌우로 2마일과 같다. 선택적 규칙은 숨겨진 움직임을 허용하고 전투 효과의 상실과 회복을 시뮬레이션하며 피로의 효과를 모델링합니다. 짧은 아스퍼른-에슬링 및 와그램 전투 시나리오에서 긴 역사 및 대체 캠페인에 이르기까지 네 가지 완전한 시나리오가 포함되어 있다.
(BGG 사용자 설명)
시스템 설계: 지휘와 통신, 대담함과 신중함 사이의 미묘한 균형을 요구하는 나폴레옹 전쟁의 입증된 고전적 표현입니다. 제한된 행정 자원을 기동하기 위한 역동적인 연습과 기술, 기교, 그리고 해머타격의 팽팽한 대결.
프레젠테이션: 불필요한 복잡성이 없는 정교함. 예외적인 그래픽을 보완하는 혁신적인 규칙 형식은 플레이어들에게 게임의 본질적이고 미묘한 관계를 빠르게 유도한다.
게임: 나폴레옹 게임 —의 궁극적인 경험은 빠르게 손에 잡혔고, 마스터해야 할 일생, 끝없는 도전이었다.
짧은 아스퍼른-에슬링과 와글링 전투 시나리오부터 긴 역사 및 얼터너티브 캠페인에 이르기까지 4개의 완전한 시나리오.
• 역사적 지도자... 작전에 참여한 모든 주요 지휘관을 포함하여, 각각은 필수적인 지휘 특성을 개별적으로 평가했습니다.
• 선택적 규칙... 숨겨진 힘의 움직임을 허용하고, 전투 효과의 상실과 회복을 시뮬레이션하고, 피로의 효과를 도입한다.
내용:
260 1/2인치 카운터
22"x32"지도시트 2개
1 22"x 16" 지도 시트
1 규칙 책자
2개 조직 표시
1 육면 다이
카운터 보관함 트레이 1개
시간 척도: 한 번에 이틀입니다.
1헥스당 2마일입니다
단위 눈금: 분할/분리대.
2명.
게임 시간: 짧은 시나리오의 경우 3시간에서 전체 캠페인의 경우 20시간 이상입니다.
(박스 뒤쪽에서)
지휘, 물류, 통신선을 강조하는 저커(Bay, Bonaparte, Sun of Austerlitz 등)의 다른 나폴레옹 게임과 동일한 시스템을 사용하는 와그램 캠페인.
게임 시스템: 캠페인 시스템 - 시리즈 1X = 3,200m/m/sp, 1,000명/sp, 이틀/턴.
1809: 나폴레옹의 다뉴브 전역은 과거의 굴욕적인 패배를 복수하기 위해 결심한 부활한 오스트리아 군대에 대항하여 나폴레옹의 1809년 다뉴브 전역의 사단급 시뮬레이션이다. 그것은 아벤스베르크, 라티스본, 에벨스버그, 아스퍼른-에슬링, 바그람과 같은 전쟁터에서 영원불멸의 작전과 추진력, 반격작전으로 다뉴브 계곡 200마일 이상의 전진을 필요로 하는 3개월간의 격렬한 충돌을 다루고 있다.
이 게임은 리더십에 중점을 둔 대화형 이고/휴고 시퀀스를 사용한다. 제한된 행정 자원을 기동하는데 적용하는 역동적인 연습이며, 기술, 기교, 망치치기 시합이다. 각 게임 턴은 이틀 간의 실시간 시간을 나타냅니다. 각각의 지도 육각은 좌우로 2마일과 같다. 선택적 규칙은 숨겨진 움직임을 허용하고 전투 효과의 상실과 회복을 시뮬레이션하며 피로의 효과를 모델링합니다. 짧은 아스퍼른-에슬링 및 와그램 전투 시나리오에서 긴 역사 및 대체 캠페인에 이르기까지 네 가지 완전한 시나리오가 포함되어 있다.
(BGG 사용자 설명)
The Campaign: Three grueling months of bitter conflict, thrusting Napoleon's "little conscripts" against a re-vitalized Austrian army determined to avenge its humiliating defeats of the past. An embattled advance along more than 200 miles of the Danube Valley in a contest of maneuver, thrust, and counterthrust immortalized on such battlefields as Abensberg, Ratisbon, Ebelsberg, Aspern-Essling, and Wagram.
The System Design: A proven classic representation of Napoleonic warfare, demanding a delicate balance among command and communication, daring and discretion. A dynamic exercise in the application of limited administrative resources to maneuver, and a tense contest of skill, finesse, and hammer blows.
The Presentation: Sophistication without needless complexity. An innovative rules format, complementing the exceptional graphics, quickly orients players to the game's essential and subtle relationships.
The Game: The ultimate experience in Napoleonic gaming — quickly grasped, a lifetime to master, an endless challenge.
• Four Complete-Scenario ranging from the brief Aspern-Essling and Wagram battle scenarios to the lengthy Historical and Alternate campaigns.
• Historic Leaders... including every major commander who participated in the campaign, each individually rated for essential command characteristics.
• Optional Rules... to permit hidden movement of force, simulate the loss and regaining of combat effectiveness, and introduce the effects of fatigue.
CONTENTS:
260 1/2-inch Counters
2 22"x32" Mapsheets
1 22"x 16" Mapsheet
1 Rules Booklet
2 Organization Displays
1 Six-sided Die
1 Counter Storage Tray
TIME SCALE: Two days per turn.
MAP SCALE: Two miles per hex.
UNIT SCALE: Division/brigade.
PLAYERS: Two.
PLAYING TIME: From 3 hours for a short scenario, to 20 or more hours for an entire campaign.
(from the back of the box)
Wagram Campaign, using the same system as other Napoleonic games by Zucker (Napoleon at Bay, Bonaparte in Italy, Sun of Austerlitz, etc) that emphasizes command, logistics, and lines of communication.
GAME SYSTEM: CAMPAIGNS System - Series 1X = 3,200m/hex, 1,000 men/SP, 2 days/turn.
1809: NAPOLEON'S DANUBE CAMPAIGN is a two player, Division level simulation of Napoleon's 1809 Danube Campaign against a revitalized Austrian army determined to avenge its humiliating defeats of the past. It covers three months of bitter conflict requiring an advance over more than 200 miles of the Danube Valley in a campaign of maneuver, thrust and counterthrust immortalized on such battlefields as Abensberg, Ratisbon, Ebelsberg, Aspern-Essling, and Wagram.
The game uses an interactive Igo/Hugo sequence with an emphasis on leadership. It is a dynamic exercise in the application of limited administrative resources to maneuver, and a contest of skill, finesse, and hammer blows. Each Game Turn represents two days of real time. Each map hex equals two miles from side to side. Optional rules permit hidden movement, simulate the loss and regaining of combat effectiveness, and model the effects of fatigue. Four complete scenarios are included -- ranging from the brief Aspern-Essling and Wagram battle scenarios to the lengthy Historical and Alternate campaigns.
(BGG user's description)
The System Design: A proven classic representation of Napoleonic warfare, demanding a delicate balance among command and communication, daring and discretion. A dynamic exercise in the application of limited administrative resources to maneuver, and a tense contest of skill, finesse, and hammer blows.
The Presentation: Sophistication without needless complexity. An innovative rules format, complementing the exceptional graphics, quickly orients players to the game's essential and subtle relationships.
The Game: The ultimate experience in Napoleonic gaming — quickly grasped, a lifetime to master, an endless challenge.
• Four Complete-Scenario ranging from the brief Aspern-Essling and Wagram battle scenarios to the lengthy Historical and Alternate campaigns.
• Historic Leaders... including every major commander who participated in the campaign, each individually rated for essential command characteristics.
• Optional Rules... to permit hidden movement of force, simulate the loss and regaining of combat effectiveness, and introduce the effects of fatigue.
CONTENTS:
260 1/2-inch Counters
2 22"x32" Mapsheets
1 22"x 16" Mapsheet
1 Rules Booklet
2 Organization Displays
1 Six-sided Die
1 Counter Storage Tray
TIME SCALE: Two days per turn.
MAP SCALE: Two miles per hex.
UNIT SCALE: Division/brigade.
PLAYERS: Two.
PLAYING TIME: From 3 hours for a short scenario, to 20 or more hours for an entire campaign.
(from the back of the box)
Wagram Campaign, using the same system as other Napoleonic games by Zucker (Napoleon at Bay, Bonaparte in Italy, Sun of Austerlitz, etc) that emphasizes command, logistics, and lines of communication.
GAME SYSTEM: CAMPAIGNS System - Series 1X = 3,200m/hex, 1,000 men/SP, 2 days/turn.
1809: NAPOLEON'S DANUBE CAMPAIGN is a two player, Division level simulation of Napoleon's 1809 Danube Campaign against a revitalized Austrian army determined to avenge its humiliating defeats of the past. It covers three months of bitter conflict requiring an advance over more than 200 miles of the Danube Valley in a campaign of maneuver, thrust and counterthrust immortalized on such battlefields as Abensberg, Ratisbon, Ebelsberg, Aspern-Essling, and Wagram.
The game uses an interactive Igo/Hugo sequence with an emphasis on leadership. It is a dynamic exercise in the application of limited administrative resources to maneuver, and a contest of skill, finesse, and hammer blows. Each Game Turn represents two days of real time. Each map hex equals two miles from side to side. Optional rules permit hidden movement, simulate the loss and regaining of combat effectiveness, and model the effects of fatigue. Four complete scenarios are included -- ranging from the brief Aspern-Essling and Wagram battle scenarios to the lengthy Historical and Alternate campaigns.
(BGG user's description)
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