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9Nothing to Lose: The Attack on Tan Son Nhut Airbase January 31, 1968 (2022) -
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
180-240 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Paul Rohrbaugh
-
아티스트
Nils Johansson
-
인원
게임 소개
“나는 탄 손 너트가 맞았던 그 밤을 결코 잊지 못할 것이다. “C 비행기는 그때 임무를 수행하고 있었고, 우리는 이것이 다라는 것을 알았다. 우리는 땅을 치고 초조하게 기다리는 눈으로 주위를 둘러보며 하늘에서 박격포가 비오자 기도를 올렸다;탄손넛의 공격에 대한 익명의 베테랑&rsquo's 시의 서두.
북베트남과 남베트남의 공산군이 1968년 테트 공세를 시작했을 때, 한 요소는 사이공의 경우 북쪽과 서쪽의 탄손누트 공군기지에 대한 공격이었다. 이 기지는 남베트남에서 가장 큰 공군 기지로, 미국으로부터 인력과 물자를 수송하고, 전 지역에 걸쳐 군사 작전을 지원하는 전투기를 기지로 삼았다.
공산군의 공세는 제9보병사단의 지원을 받았으며, 제267대대와 제269대대의 추가로 베트남 남부 공화국 육군(ARVN)과 미국과의 전투에서 대규모 손실을 입은 후에 재건되었다. 돌격대에는 271연대 제1대대 소속의 사포병들도 포함되어 있었는데, 이들은 항공기와 항공 관제탑, 박격포와 로켓포 포대를 파괴하는 데 사용된 배낭 파괴 혐의로 무장하고 있었다. 이곳에서의 전투는 베트남 분쟁의 새로운 국면을 열 것이다. 당신은 당신의 역사적인 상대보다 더 잘할 수 있습니까, 아니면 더 잘할 수 있습니까?
잃을 것이 없는 것의 각 복사본은 다음과 같이 구성되어 있습니다.
게임 트랙과 테이블이 있는 11x17인치 지도 영역 지도 시트 2장입니다.
80개의 양면, 장착되지 않은 카운터 한 장
한 개의 규칙 책자
표준 카드 한 벌(커스텀 카드 세트 사용 가능)과 10개의 사이드 다이가 게임을 플레이하기 위해 필요합니다.
게임의 각 턴은 한 시간을 나타낸다. 단위는 대부분 회사(I)입니다. 탱크 유닛은 2대(최대 강도) 또는 1대(감소) 차량을 나타냅니다. 지도상의 1인치는 약 200야드이다.
플레이어는 카드를 사용하여 몇 개의 유닛으로 활성화할 수 있는지 결정할 뿐만 아니라 턴과 턴의 끝에 대한 무작위 이벤트를 결정할 때도 결정한다. 다이는 전투(공격, 공중 및 포격), 랠리 유닛, 기타 게임 기능을 수행하는 데 사용된다. 이 게임은 폴 로보가 디자인하고 닐스 요한슨이 그래픽을 사용한다.
-디자이너의 설명
북베트남과 남베트남의 공산군이 1968년 테트 공세를 시작했을 때, 한 요소는 사이공의 경우 북쪽과 서쪽의 탄손누트 공군기지에 대한 공격이었다. 이 기지는 남베트남에서 가장 큰 공군 기지로, 미국으로부터 인력과 물자를 수송하고, 전 지역에 걸쳐 군사 작전을 지원하는 전투기를 기지로 삼았다.
공산군의 공세는 제9보병사단의 지원을 받았으며, 제267대대와 제269대대의 추가로 베트남 남부 공화국 육군(ARVN)과 미국과의 전투에서 대규모 손실을 입은 후에 재건되었다. 돌격대에는 271연대 제1대대 소속의 사포병들도 포함되어 있었는데, 이들은 항공기와 항공 관제탑, 박격포와 로켓포 포대를 파괴하는 데 사용된 배낭 파괴 혐의로 무장하고 있었다. 이곳에서의 전투는 베트남 분쟁의 새로운 국면을 열 것이다. 당신은 당신의 역사적인 상대보다 더 잘할 수 있습니까, 아니면 더 잘할 수 있습니까?
잃을 것이 없는 것의 각 복사본은 다음과 같이 구성되어 있습니다.
게임 트랙과 테이블이 있는 11x17인치 지도 영역 지도 시트 2장입니다.
80개의 양면, 장착되지 않은 카운터 한 장
한 개의 규칙 책자
표준 카드 한 벌(커스텀 카드 세트 사용 가능)과 10개의 사이드 다이가 게임을 플레이하기 위해 필요합니다.
게임의 각 턴은 한 시간을 나타낸다. 단위는 대부분 회사(I)입니다. 탱크 유닛은 2대(최대 강도) 또는 1대(감소) 차량을 나타냅니다. 지도상의 1인치는 약 200야드이다.
플레이어는 카드를 사용하여 몇 개의 유닛으로 활성화할 수 있는지 결정할 뿐만 아니라 턴과 턴의 끝에 대한 무작위 이벤트를 결정할 때도 결정한다. 다이는 전투(공격, 공중 및 포격), 랠리 유닛, 기타 게임 기능을 수행하는 데 사용된다. 이 게임은 폴 로보가 디자인하고 닐스 요한슨이 그래픽을 사용한다.
-디자이너의 설명
“I will never forget the night, that Tan Son Nhut was hit. “C Flight was on duty then, we knew that this was it. We hit the dirt and looked around with anxious waiting eyes, and said a prayer as mortars came raining from the skies” –Opening stanza of an anonymous veteran’s poem about the attack at Tan Son Nhut.
When the Communist forces of North and South Vietnam launched the 1968 Tet Offensive one component was an attack on the Tan Son Nhut airbase north and west if Saigon. This was the largest airbase in South Vietnam, with its aircraft ferrying men and material from the US, as well as basing combat aircraft that support military operations throughout all the region.
The Communist offensive was supported by the National Liberation Front’s 9th Infantry Division that had recently been rebuilt following extensive losses fighting the US and ARVN (Army of the Republic of [South] Vietnam) by the attachment of the 267th and 269th Main Force Battalions. The assault force would also include sappers attached to the division’s 1st Battalion of the 271st Regiment who were armed with satchel demolition charges used to destroy the base’s aircraft and air control towers, as well as the division’s mortar and rocket artillery batteries. The battle here would usher in a new phase of the Vietnam conflict. Can you do as well or better than your historical counterpart?
Each copy of Nothing to Lose is composed of the following:
Two 11 by 17 inch map area map sheets with game tracks and tables.
One sheet of 80 double-sided, unmounted counters
One rules booklet
A standard deck of playing cards (a custom card set is available) and ten sided die are needed to play the game.
Each turn of the game represents one hour of time. Units are mostly companies (I). Tank units represent 2 (full strength) or 1 (reduced) vehicles. An inch on the map is about 200 yards.
Players use playing cards to determine which player gets to activate and with how many units, as well as determine when to determine random events for the turn and the end of the turn. The die is used to resolve combats (assault, air and artillery strikes), rally units and perform other game functions. The game is designed by Paul Rohrbaugh and features graphics by Nils Johansson.
-description from designer
When the Communist forces of North and South Vietnam launched the 1968 Tet Offensive one component was an attack on the Tan Son Nhut airbase north and west if Saigon. This was the largest airbase in South Vietnam, with its aircraft ferrying men and material from the US, as well as basing combat aircraft that support military operations throughout all the region.
The Communist offensive was supported by the National Liberation Front’s 9th Infantry Division that had recently been rebuilt following extensive losses fighting the US and ARVN (Army of the Republic of [South] Vietnam) by the attachment of the 267th and 269th Main Force Battalions. The assault force would also include sappers attached to the division’s 1st Battalion of the 271st Regiment who were armed with satchel demolition charges used to destroy the base’s aircraft and air control towers, as well as the division’s mortar and rocket artillery batteries. The battle here would usher in a new phase of the Vietnam conflict. Can you do as well or better than your historical counterpart?
Each copy of Nothing to Lose is composed of the following:
Two 11 by 17 inch map area map sheets with game tracks and tables.
One sheet of 80 double-sided, unmounted counters
One rules booklet
A standard deck of playing cards (a custom card set is available) and ten sided die are needed to play the game.
Each turn of the game represents one hour of time. Units are mostly companies (I). Tank units represent 2 (full strength) or 1 (reduced) vehicles. An inch on the map is about 200 yards.
Players use playing cards to determine which player gets to activate and with how many units, as well as determine when to determine random events for the turn and the end of the turn. The die is used to resolve combats (assault, air and artillery strikes), rally units and perform other game functions. The game is designed by Paul Rohrbaugh and features graphics by Nils Johansson.
-description from designer
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