Search
Open menu
Search
BGG랭킹
BGG전체 : 1736
STRATEGY : 887
  • facebook
  • blog
  • twitter
  • link
  • 인원

    1-1 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    30-40 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    2.34 / 5

게임 소개

20 스트롱(20 Strong)은 칩 이론 게임즈의 새로운 덱 기반 게임 시스템으로, 약 30분 이내에 플레이가 가능하다. 우리가 “ 게임 시스템”라고 말하는 이유는 20 Strong 뒤에 있는 아이디어가 단순하고 적응 가능한 규칙의 작은 핵이기 때문입니다. 이는 다양한 고유한 데크에 적용될 수 있고 각각의 메커니즘을 가지고 있습니다. Too Many Bones의 세계를 무대로 한 세트, Hoplomachus를 무대로 한 3개의 데크와 함께 Strong 20개를 출시합니다: 빅토리움, 그리고 우주를 여행하는 태양 센티넬의 새로운 우주에 하나. 우리는 더 많은 데크를 개발 중이며, 고객들이 그것들로 인해 흥분한다면 정기적으로 출시할 계획입니다. 현재로서는 20 스트롱이 솔로 전용 게임이지만, 그마저도 룰 세트를 사용하는 향후 덱에서는 다를 수 있다.

20 Strong 게임의 목적은 각각의 카드가 독특한 도전을 가지고 있는 셔플된 카드 덱을 통과하는 것이다. 이 도전은 적, 고유한 시나리오 또는 기타 요구 사항의 형태일 수 있습니다(예를 들어, Too Many Bones 덱의 플레이어는 잠금 도전을 한두 번 볼 수 있습니다). 도전은 일반적으로 특정한 수의 성공이 필요하며, 이 성공은 적중 확률이 다른 17개의 주사위 세트를 굴려서 얻는다(이 주사위들은 3개의 조정 가능한 상태 주사위와 함께 “20” in 20 Strong).

만약 당신이 충분히 성공한다면, 당신은 카드의 도전을 완수하고 보상을 얻게 될 것이다. 만약 당신이 그렇게 하지 않는다면, 당신은 데미지를 받고 다음 카드로 넘어갑니다. 물론 HP 상태가 0으로 줄어들어 게임 비용이 들지 않는 한 말입니다. 만약 당신이 갑판 전체를 통과할 수 있다면, 당신은 이 강력한 적을 상대로 최후의 승리를 위해 충분한 타격을 시도하면서 갑판의 마지막 보스 중 한 명을 상대하게 된다.

물론, 한 장의 카드에 모든 주사위를 쓰고 싶을 정도로 쉬운 일은 결코 아니다. HP Stat 외에도 전략(리롤 및 항목의 수를 제어함)과 도전 후 풀로 돌아오는 주사위의 수를 제어하는 복구도 추적하고 있습니다. 복구보다 더 많은 주사위를 굴리면 해당 주사위가 모두 소진되어 이후의 도전에 대비할 수 있는 풀이 낮아집니다. 그것은 당신의 행운, 전략적 의사 결정, 자원 관리를 압박하는 게임이다. 우리는 네가 좋아할 거라고 생각해!

출판사의 설명

20 Strong is a new deck-based game system from Chip Theory Games, capable of being played in about 30 minutes or less. We say “game system” because the idea behind 20 Strong is a small nucleus of simple, adaptable rules that can then be applied to a variety of unique decks, each with their own set of mechanics. We are launching 20 Strong with three such decks – one set in the world of Too Many Bones, one set in Hoplomachus: Victorum, and one in the new universe of the space-faring Solar Sentinels. We have more decks in development and plan to release them regularly if our customers are excited by them. For now, 20 Strong is a solo-only game, but even that could differ in future decks using the ruleset.

The object of a game of 20 Strong is to progress through a shuffled deck of cards, each card bearing a unique challenge. This challenge could be in the form of an enemy, a unique scenario, or some other requirement (for example, players of the Too Many Bones deck might expect to see a Lockpicking challenge or two). Challenges usually require a certain number of successes to complete, which you earn by rolling a set of 17 dice with different odds for a hit (these dice, along with three adjustable stat dice, make up the “20” in 20 Strong).

If you roll enough successes, you complete a card’s challenge and gain its rewards. If you don’t, you take damage and move on to the next card – unless, of course, your HP stat is reduced to 0, costing you the game. If you manage to make it through an entire deck, you take on one of the deck’s final bosses, attempting to score enough hits against this powerful enemy to claim ultimate victory.

Of course, it’s never so easy that you’d want to spend all of your dice on a single card. In addition to your HP Stat, you’re also keeping track of your Strategy (which controls how many rerolls and items you have) and your Recovery, which controls how many dice return to your pool after taking on a challenge. If you roll more dice than your Recovery, those dice are exhausted, lowering your pool for your subsequent challenges. It’s a game of pressing your luck, strategic decision-making, and resource management. We think you’re going to love it!

—description from the publisher

자유게시판 관련 글

View All >

리뷰게시판 관련 글

View All >
0개의 댓글이 있습니다.
별점

평균점수 0.00

베스트게시물

  • [자유] 엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
    • Lv.9

      뽀뽀뚜뚜

    • 7

    • 432

    • 2024-11-18

  • [자유] 기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
    • Lv.7

      플리페

    • 8

    • 426

    • 2024-11-14

  • [자유] 왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
    • Lv.11

      vallentine

    • 8

    • 363

    • 2024-11-14

  • [자유] 뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
    • Lv.3

      두이니

    • 9

    • 326

    • 2024-11-16

  • [자유] 묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
    • Lv.18

      닥터M

    • 19

    • 596

    • 2024-11-13

  • [자유] 코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
    • redhoney

    • 9

    • 601

    • 2024-11-12

  • [자유] 코보게의 입장문에 대해
    • Lv.23

      leonart

    • 12

    • 697

    • 2024-11-13

  • [자유] 코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
    • Lv.14

      지금이최적기

    • 10

    • 911

    • 2024-11-12

  • [자유] 게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
    • Lv.11

      꿀떡이

    • 7

    • 1003

    • 2024-11-13

  • [자유] 축하합니다, 코리아보드게임즈.
    • Lv.27

      WALLnut

    • 8

    • 579

    • 2024-11-12

  • [자유] 서울성모병원 산부인과 김미란 교수(대한폐경학회 회장)
    • Lv.19

      라이클럽

    • 11

    • 491

    • 2024-11-13

  • [자유] 응원합니다.
    • Lv.27

      방장

    • 9

    • 686

    • 2024-11-11

  • [자유] 그동안 너무 초월번역이라고 띄워주지 않았나 생각이 듭니다.
    • Lv.34

      크로스21

    • 8

    • 354

    • 2024-11-12

  • [자유] 해명문 잘 봤습니다. 정말 화가 나네요.
    • Lv.35

      로보

    • 15

    • 732

    • 2024-11-12

  • [자유] 임의로 용어를 바꾸는게 임의로 재판을 하는 인민재판과 차이가 무엇인가요?
    • Lv.13

      존예수지니

    • 12

    • 435

    • 2024-11-12

게임명 검색
Mypage Close My News