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BGG랭킹
BGG전체 : 1983
STRATEGY : 992
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인원
3-6 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
60-90 분
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연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.80 / 5
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디자이너
Martin Wallace
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아티스트
Peter Dennis, Paul Niemeyer
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인원
게임 소개
에센 2008의 추가적인 트리프록 경기.
북미를 배경으로 한 비교적 간단한 기차 게임으로, 몇 번의 반전이 있는 공유와 철도 노선 건설이 수반된다.
각 플레이어는 회사의 지배력을 얻기 위해 투자 큐브를 사용한다. 당신이 회사를 지배하게 되면 당신은 1주를 받게 되는데, 이것은 한 차례에 1주만 매수할 수 있다는 것을 의미한다. 당신이 입찰한 큐브는 회사에 들어가 트랙을 만들 수 있게 합니다. 각 위치에는 접속에 따른 수익을 결정하는 값이 있습니다. 기업들이 최대한 많은 트랙을 구축한 후에, 선수들은 그들이 통제하는 각 회사가 이 방향을 바꾼 이익을 받게 된다. 이익 수준은 다음 차례에 맞춰 재설정됩니다. 플레이어들은 다른 큐브 세트를 입찰한 다음 회사들을 통제하기 위해 다시 입찰한다.
주식으로 벌어들인 현금은 정말 승점이기 때문에 미래 주식 입찰에 사용할 수 없습니다. 각 플레이어가 턴마다 동일한 수의 투자 큐브를 받기 때문에 최고의 주식을 소유하는 것에 대한 긍정적인 피드백은 없다.
경기는 5회전제로 진행됩니다. 게임이 끝나면 각 회사는 보유한 각 주식에 대해 추가 이익을 지불하게 된다. 이 수준은 회사가 얼마나 많은 지역에 연결되어 있는지에 따라 결정됩니다(그것보다 조금 더 관여되어 있으며, 색상의 큐브가 이동됩니다!).
마틴 월리스는 스틸 드라이버에 대해 다음과 같이 규정했다.I’는 프레리 철도에서 사용되는 시스템을 개발하고 업데이트할 것을 염두에 두고 있었다.
북미를 배경으로 한 비교적 간단한 기차 게임으로, 몇 번의 반전이 있는 공유와 철도 노선 건설이 수반된다.
각 플레이어는 회사의 지배력을 얻기 위해 투자 큐브를 사용한다. 당신이 회사를 지배하게 되면 당신은 1주를 받게 되는데, 이것은 한 차례에 1주만 매수할 수 있다는 것을 의미한다. 당신이 입찰한 큐브는 회사에 들어가 트랙을 만들 수 있게 합니다. 각 위치에는 접속에 따른 수익을 결정하는 값이 있습니다. 기업들이 최대한 많은 트랙을 구축한 후에, 선수들은 그들이 통제하는 각 회사가 이 방향을 바꾼 이익을 받게 된다. 이익 수준은 다음 차례에 맞춰 재설정됩니다. 플레이어들은 다른 큐브 세트를 입찰한 다음 회사들을 통제하기 위해 다시 입찰한다.
주식으로 벌어들인 현금은 정말 승점이기 때문에 미래 주식 입찰에 사용할 수 없습니다. 각 플레이어가 턴마다 동일한 수의 투자 큐브를 받기 때문에 최고의 주식을 소유하는 것에 대한 긍정적인 피드백은 없다.
경기는 5회전제로 진행됩니다. 게임이 끝나면 각 회사는 보유한 각 주식에 대해 추가 이익을 지불하게 된다. 이 수준은 회사가 얼마나 많은 지역에 연결되어 있는지에 따라 결정됩니다(그것보다 조금 더 관여되어 있으며, 색상의 큐브가 이동됩니다!).
마틴 월리스는 스틸 드라이버에 대해 다음과 같이 규정했다.I’는 프레리 철도에서 사용되는 시스템을 개발하고 업데이트할 것을 염두에 두고 있었다.
An extra Treefrog game for Essen 2008.
A relatively simple train game set in North America and involving shares and building railway lines with a few twists thrown in.
Each player uses their investment cubes to bid for control of companies, (six in all). When you take control of a company you receive one share, which means that only one share per turn can be purchased. The cubes you bid with go into the company and allow it to build track. Each location has a value which determines how much profit you receive for connecting it. After companies have built as much track as they can players are paid the profit that each company they control has made this turn. Profit levels are reset for the following turn. Players get another set of cubes to bid with and then bid again for control of companies.
Cash earned from shares is really victory points, it cannot be used to bid on future shares. As each player receives the same number of investment cubes each turn there is no positive feedback for owning the best shares.
The game lasts five turns. At the end of the game each company will pay out an additional amount of profit to each share held. This level is determined by how many different regions a company is connected to, (it's a little more involved than that, and coloured cubes are moved around!).
About Steel Driver, Martin Wallace states in the rulebook: "I’ve had it in mind to develop and update the system used in Prairie Railroads to fix some of the rougher elements."
A relatively simple train game set in North America and involving shares and building railway lines with a few twists thrown in.
Each player uses their investment cubes to bid for control of companies, (six in all). When you take control of a company you receive one share, which means that only one share per turn can be purchased. The cubes you bid with go into the company and allow it to build track. Each location has a value which determines how much profit you receive for connecting it. After companies have built as much track as they can players are paid the profit that each company they control has made this turn. Profit levels are reset for the following turn. Players get another set of cubes to bid with and then bid again for control of companies.
Cash earned from shares is really victory points, it cannot be used to bid on future shares. As each player receives the same number of investment cubes each turn there is no positive feedback for owning the best shares.
The game lasts five turns. At the end of the game each company will pay out an additional amount of profit to each share held. This level is determined by how many different regions a company is connected to, (it's a little more involved than that, and coloured cubes are moved around!).
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