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BGG랭킹
BGG전체 : 10336
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
45-60 분
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연령
8+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.25 / 5
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디자이너
Dirk Henn
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아티스트
Patricia Limberger
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인원
게임 소개
레드 팰리스(Red Palace)는 알함브라 유니버스를 배경으로 한 독립형 게임으로, 새로운 스타일의 게임플레이를 제공하며, 베이스 게임의 복잡성을 위해 특별히 설계되었다. 특징:
이제 (3D 목조) 건물과 벽이 분리되었습니다.
새로운 정비사로서 건물을 선택하고 건설하는 것을 더 흥미롭게 만들고 승리에 가까워질 수 있는 새로운 강력한 추가 액션을 도입하는 가드입니다!
각 플레이어는 머니 카드를 가져다가 이것을 사용하여 다양한 유형의 건물을 구입함으로써 자신만의 알함브라를 구축합니다. 당신이 지을 수 있는 건물이 건축 시장에 전시되어 있다. 알함브라의 기본 게임과는 달리, 건물들은 타일에 인쇄되지 않고, 플레이어들은 타일을 그리고 나서 타일 위에 어떤 나무 건물들이 놓여 있는지 알려주는 칩을 그린다. 세 번의 득점 라운드에서 각 건물 유형이 가장 많을 경우, 플레이어는 가장 긴 연결 벽 세그먼트에 대한 포인트뿐만 아니라 포인트를 받게 됩니다.
타일을 살 때 플레이어는 각 아이콘에 가드를 하나씩 배치하여 벽에 가드 아이콘이 있는지 확인합니다. 가드는 두 가지 일을 합니다.
가장 긴 벽에 서 있는 가드는 득점하는 동안 보너스 점수를 줍니다.
그것들은 당신의 차례 동안 강력한 추가 행동을 하기 위해 버려질 수 있다.
게임은 건물 타일 공급으로 인해 건물 시장이 더 이상 보충될 수 없을 때 종료되며, 최종 점수가 발생하면 가장 높은 점수를 받은 플레이어가 승리한다.
참고: 현재 Mega Box의 타일 기반 확장이 타일 크기(45mm vs 50mm)가 다르기 때문에 호환되지 않는 것을 제외하고 알함브라의 모든 기존 확장을 Red Palace에 추가할 수 있습니다.
이제 (3D 목조) 건물과 벽이 분리되었습니다.
새로운 정비사로서 건물을 선택하고 건설하는 것을 더 흥미롭게 만들고 승리에 가까워질 수 있는 새로운 강력한 추가 액션을 도입하는 가드입니다!
각 플레이어는 머니 카드를 가져다가 이것을 사용하여 다양한 유형의 건물을 구입함으로써 자신만의 알함브라를 구축합니다. 당신이 지을 수 있는 건물이 건축 시장에 전시되어 있다. 알함브라의 기본 게임과는 달리, 건물들은 타일에 인쇄되지 않고, 플레이어들은 타일을 그리고 나서 타일 위에 어떤 나무 건물들이 놓여 있는지 알려주는 칩을 그린다. 세 번의 득점 라운드에서 각 건물 유형이 가장 많을 경우, 플레이어는 가장 긴 연결 벽 세그먼트에 대한 포인트뿐만 아니라 포인트를 받게 됩니다.
타일을 살 때 플레이어는 각 아이콘에 가드를 하나씩 배치하여 벽에 가드 아이콘이 있는지 확인합니다. 가드는 두 가지 일을 합니다.
가장 긴 벽에 서 있는 가드는 득점하는 동안 보너스 점수를 줍니다.
그것들은 당신의 차례 동안 강력한 추가 행동을 하기 위해 버려질 수 있다.
게임은 건물 타일 공급으로 인해 건물 시장이 더 이상 보충될 수 없을 때 종료되며, 최종 점수가 발생하면 가장 높은 점수를 받은 플레이어가 승리한다.
참고: 현재 Mega Box의 타일 기반 확장이 타일 크기(45mm vs 50mm)가 다르기 때문에 호환되지 않는 것을 제외하고 알함브라의 모든 기존 확장을 Red Palace에 추가할 수 있습니다.
The Red Palace is a standalone game set in the Alhambra Universe that provides a new style of gameplay and is designed specifically for more complexity in the base game. It features:
The (3D wooden) buildings and walls are now separated.
Guards as a new mechanic, which make choosing and constructing buildings more exciting and introduce new powerful extra actions that might bring you closer to victory!
Each player constructs their own Alhambra by taking money cards and using these to purchase buildings of different types. Which buildings you can build are displayed on the building market. Unlike the base game of Alhambra, the buildings are not printed on the tiles, but instead players draw a tile and then a chip which tells them which of the wooden buildings is placed onto the tile. In each of the three scoring rounds, players will receive points if they have the most of each building type, as well as points for their longest connected wall segment.
When buying a tile, players check for guard icons on the walls, placing one guard on each icon. The guards do two things:
Guards standing on your longest wall give you bonus points during scoring.
They can be discarded to do powerful extra actions during your turn.
The game ends when the building market can no longer be replenished from the building tile supply, and there is a final scoring, whereupon the player with the highest score wins.
Note: All existing expansions for Alhambra can be added to Red Palace except currently the tile based expansions from the Mega Box are not compatible due to the different size of the tiles (45mm vs 50mm)
The (3D wooden) buildings and walls are now separated.
Guards as a new mechanic, which make choosing and constructing buildings more exciting and introduce new powerful extra actions that might bring you closer to victory!
Each player constructs their own Alhambra by taking money cards and using these to purchase buildings of different types. Which buildings you can build are displayed on the building market. Unlike the base game of Alhambra, the buildings are not printed on the tiles, but instead players draw a tile and then a chip which tells them which of the wooden buildings is placed onto the tile. In each of the three scoring rounds, players will receive points if they have the most of each building type, as well as points for their longest connected wall segment.
When buying a tile, players check for guard icons on the walls, placing one guard on each icon. The guards do two things:
Guards standing on your longest wall give you bonus points during scoring.
They can be discarded to do powerful extra actions during your turn.
The game ends when the building market can no longer be replenished from the building tile supply, and there is a final scoring, whereupon the player with the highest score wins.
Note: All existing expansions for Alhambra can be added to Red Palace except currently the tile based expansions from the Mega Box are not compatible due to the different size of the tiles (45mm vs 50mm)
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