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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-17 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Rob Cramer
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아티스트
-
인원
게임 소개
버튼 샤이 빅박스 시리즈의 첫 게임
얼룩말은 흰색 줄무늬가 있는 검은색인가요? 아니면 흰색 줄무늬가 있는 검은색?
플레이어는 격자 안에 모양을 맞추며 점수에 영향을 줄 뿐만 아니라 추가 모양이 어디로 갈 수 있는지를 정의하는 줄무늬 패턴을 추가한다. 만약 플레이어가 모양을 맞출 수 없다면, 대신 점수를 차감하는 원을 추가해야 한다.
당신은 이론적으로 테두리가 아무리 복잡해도 최대 4가지 색을 사용하여 어떤 지도에서도 색칠할 수 있다는 것을 알고 있었는가? 자, 여러분은 4색 이론을 궁극적으로 시험해 볼 것입니다. 폴리오미노 배치를 효율적으로 수행하면서 가능한 한 적은 패턴으로 플레이어 시트를 채우도록 하십시오.
매번, 당신은 폴리오미노 모양이 그려진 카드 한 장을 뒤집을 것이다. 그림을 그리거나, 일시 중지하거나, 통과합니다.
모양을 그릴 때는 시트에 이미 있는 모양 옆에 그려야 합니다. 그리고 나서 당신은 그것을 4개의 다른 줄무늬 중 하나로 채웁니다. 그리는 도형은 다른 도형과 동일한 패턴을 가질 수 없습니다. 첫 번째 패턴의 값이 가장 높고 다른 패턴의 값이 낮기 때문에 가능한 한 적은 패턴을 사용하려고 합니다.
모양을 그리고 싶지 않으면 일시 중지할 수 있습니다. 둘러싸인 영역의 빈 공간을 모두 원으로 채웁니다. 이렇게 하면 완벽한 조각이 나타날 때까지 시도하고 기다릴 수 있습니다. 하지만 주의하세요, 원은 게임의 마지막에 부정적인 점수를 받을 가치가 있기 때문에, 이 힘을 현명하게 사용하세요.
모양을 맞출 수 없고 일시 중지할 수 없다면 통과해야 합니다. 시트의 한 칸을 원으로 채우세요. 시트의 빈 공간이 4개 미만이면 게임이 종료됩니다. 나머지 모든 공간을 원으로 채웁니다.
게임이 끝날 때, 당신의 점수를 합산하세요. 이 모양들은 각각 4점씩이고, 이것들은 각각 2점씩이고, 이것들은 각각 1점씩입니다. 이것들은 아무 가치도 없지만, 만약 여러분이 이 패턴을 가진 어떤 모양도 가지고 있지 않다면, 여러분은 보너스 5점을 받을 것입니다. 당신은 매우 효율적이군요!
Zebra는 선수들이 폴리오미노가 얼마나 꽉 차 있는지뿐만 아니라 어떻게 배치되는지에 대해 다르게 생각하게 합니다. 그것은 흑백만이 아닙니다! Zebra는 빠르고, 가르치기 쉬우며, 게임을 마치면 자랑스럽게 벽에 걸 수 있는 플레이어 시트를 제공합니다. 시청해주셔서 감사합니다
얼룩말은 흰색 줄무늬가 있는 검은색인가요? 아니면 흰색 줄무늬가 있는 검은색?
플레이어는 격자 안에 모양을 맞추며 점수에 영향을 줄 뿐만 아니라 추가 모양이 어디로 갈 수 있는지를 정의하는 줄무늬 패턴을 추가한다. 만약 플레이어가 모양을 맞출 수 없다면, 대신 점수를 차감하는 원을 추가해야 한다.
당신은 이론적으로 테두리가 아무리 복잡해도 최대 4가지 색을 사용하여 어떤 지도에서도 색칠할 수 있다는 것을 알고 있었는가? 자, 여러분은 4색 이론을 궁극적으로 시험해 볼 것입니다. 폴리오미노 배치를 효율적으로 수행하면서 가능한 한 적은 패턴으로 플레이어 시트를 채우도록 하십시오.
매번, 당신은 폴리오미노 모양이 그려진 카드 한 장을 뒤집을 것이다. 그림을 그리거나, 일시 중지하거나, 통과합니다.
모양을 그릴 때는 시트에 이미 있는 모양 옆에 그려야 합니다. 그리고 나서 당신은 그것을 4개의 다른 줄무늬 중 하나로 채웁니다. 그리는 도형은 다른 도형과 동일한 패턴을 가질 수 없습니다. 첫 번째 패턴의 값이 가장 높고 다른 패턴의 값이 낮기 때문에 가능한 한 적은 패턴을 사용하려고 합니다.
모양을 그리고 싶지 않으면 일시 중지할 수 있습니다. 둘러싸인 영역의 빈 공간을 모두 원으로 채웁니다. 이렇게 하면 완벽한 조각이 나타날 때까지 시도하고 기다릴 수 있습니다. 하지만 주의하세요, 원은 게임의 마지막에 부정적인 점수를 받을 가치가 있기 때문에, 이 힘을 현명하게 사용하세요.
모양을 맞출 수 없고 일시 중지할 수 없다면 통과해야 합니다. 시트의 한 칸을 원으로 채우세요. 시트의 빈 공간이 4개 미만이면 게임이 종료됩니다. 나머지 모든 공간을 원으로 채웁니다.
게임이 끝날 때, 당신의 점수를 합산하세요. 이 모양들은 각각 4점씩이고, 이것들은 각각 2점씩이고, 이것들은 각각 1점씩입니다. 이것들은 아무 가치도 없지만, 만약 여러분이 이 패턴을 가진 어떤 모양도 가지고 있지 않다면, 여러분은 보너스 5점을 받을 것입니다. 당신은 매우 효율적이군요!
Zebra는 선수들이 폴리오미노가 얼마나 꽉 차 있는지뿐만 아니라 어떻게 배치되는지에 대해 다르게 생각하게 합니다. 그것은 흑백만이 아닙니다! Zebra는 빠르고, 가르치기 쉬우며, 게임을 마치면 자랑스럽게 벽에 걸 수 있는 플레이어 시트를 제공합니다. 시청해주셔서 감사합니다
First game of the Button Shy Big Box series
Is a zebra black with white stripes? Or black with white stripes?
Players fit shapes within a grid, adding striped patterns which not only affect their score but also define where additional shapes may go. If a player can’t fit a shape, they must instead add circles which deduct points during scoring
Did you know that you can theoretically color in any map using at most 4 colors, no matter how complicated the borders are? Well you’re going to put the 4-color theory to the ultimate test. Try to fill in your player sheet with as few patterns as possible, all while being efficient in your polyomino placement.
Each turn, you’ll flip over a single card that has a polyomino shape on it. You’ll either draw it, pause, or pass.
When you draw a shape, you have to draw it next to a shape already on your sheet. You then fill it with 1 of 4 different striped patterns. The shape you draw can’t have the same pattern as any of the other shapes it touches. You want to use as few patterns as possible,since the first pattern is worth the most points and other patterns go down in value.
If you don’t want to draw the shape, you can pause. Fill in all of the empty spaces in an enclosed area with circles. This way, you can try and wait for the perfect piece to pop up. But be careful, circles are worth negative points at the end of the game, so use this power wisely.
If you can’t fit the shape AND you can’t pause, you have to pass. Fill in a single space on your sheet with a circle. Once you have fewer than 4 empty spaces together anywhere on your sheet, your game is over. Fill in all remaining spaces with circles.
At the end of the game, total up your points. These shapes are worth 4 points each, these ones are worth 2 points each, and these ones are worth 1 point each. These ones aren’t worth anything, but you’ll get a bonus 5 points if you don’t have ANY shapes with this pattern. Very efficient of you!
Zebra has players think differently about how polyominoes are placed, not just how tightly packed they are. It’s not just black and white! Zebra is quick, easy to teach, and gives you a player sheet you’d be proud to hang on your wall once you’re done playing. Thanks for watching!
Is a zebra black with white stripes? Or black with white stripes?
Players fit shapes within a grid, adding striped patterns which not only affect their score but also define where additional shapes may go. If a player can’t fit a shape, they must instead add circles which deduct points during scoring
Did you know that you can theoretically color in any map using at most 4 colors, no matter how complicated the borders are? Well you’re going to put the 4-color theory to the ultimate test. Try to fill in your player sheet with as few patterns as possible, all while being efficient in your polyomino placement.
Each turn, you’ll flip over a single card that has a polyomino shape on it. You’ll either draw it, pause, or pass.
When you draw a shape, you have to draw it next to a shape already on your sheet. You then fill it with 1 of 4 different striped patterns. The shape you draw can’t have the same pattern as any of the other shapes it touches. You want to use as few patterns as possible,since the first pattern is worth the most points and other patterns go down in value.
If you don’t want to draw the shape, you can pause. Fill in all of the empty spaces in an enclosed area with circles. This way, you can try and wait for the perfect piece to pop up. But be careful, circles are worth negative points at the end of the game, so use this power wisely.
If you can’t fit the shape AND you can’t pause, you have to pass. Fill in a single space on your sheet with a circle. Once you have fewer than 4 empty spaces together anywhere on your sheet, your game is over. Fill in all remaining spaces with circles.
At the end of the game, total up your points. These shapes are worth 4 points each, these ones are worth 2 points each, and these ones are worth 1 point each. These ones aren’t worth anything, but you’ll get a bonus 5 points if you don’t have ANY shapes with this pattern. Very efficient of you!
Zebra has players think differently about how polyominoes are placed, not just how tightly packed they are. It’s not just black and white! Zebra is quick, easy to teach, and gives you a player sheet you’d be proud to hang on your wall once you’re done playing. Thanks for watching!
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