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BGG랭킹
BGG전체 : 8703
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인원
1-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
30-150 분
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연령
14+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
3.25 / 5
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디자이너
Changhyun Baek, Flaminia Brasini, Virginio Gigli, Stefano Luperto, Antonio Tinto
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아티스트
Seongho Lee
-
인원
게임 소개
코덱스 레스터(Codex Lester)는 다이스트리 게임즈의 창립자인 백창현과 협력하여 아치토카(플라미니아 브라시니, 버진리오 질리, 스테파노 루페르토, 안토니오 틴토)가 레오나르도 다빈치(2006)를 재구현한 작품이다. 오리지널 ’의 시스템과 테마를 사용한 새로운 게임이다.
이것은 1~5명의 플레이어를 위한 작업자 배치 게임으로, 강한 플레이어 상호 작용이 특징입니다. 경기 시간은 한 선수당 약 30분이다.
요약:
플레이어들은 자신들의 디자인에 생명을 불어넣기 위해 노력하는 발명가라는 것을 알게 되는데, 이 모든 것은 거장 자신의 노트인 레오나르도 다빈치의 코덱스 레스터에서 영감을 끌어낸다. 비교적 단순한 것부터 서사시적인 것까지, 이 모든 발명품들은 그것들을 결실을 맺기 위해 재료와 시간을 필요로 한다.<물론, 천재만이 그 일을 해낼 수는 없었다. 의회와 후원자들로부터 지원을 받아라. 작업 효율성을 높이기 위해서는 작업장을 확장하고 레오나르도가 직접 설계한 오토마타를 구입해야 합니다. 경쟁자보다 먼저 시장에서 매우 탐나는 재료를 얻기 위해 학원에서 바로 견습생을 고용하세요.
시간이 중요하다. 발명품을 완성하는 데 있어 선두가 되기 위한 경쟁. 당신이 발명품을 완성한 첫 번째 플레이어라면 보상과 특별한 능력을 발휘할 것이다. 그렇지 않으면, 특별한 능력 없이는 더 적은 보상을 받게 될 것입니다.
7라운드 후, 가장 큰 재산을 모은 선수에게 승리를 수여합니다!
여러분 중 누가 가장 기발한 르네상스 발명가가 될 것인가?
출판사의 설명
=
레오나르도 다빈치(2006)로부터의 변경사항 :
- 시작 게임 자원의 할당이 변경되었습니다. 4장의 자원 선택 카드가 배포되고, 그 중 2장은 보관되며, 그에 상응하는 자원이 수집된다. 턴 순서에 따라 추가 리소스를 받습니다.
- 2~3인 게임에 대한 경쟁 요소가 강화되어 어느 플레이어 수에서나 비슷한 긴장감을 즐길 수 있다.
- 더 많은 발명 카드! 25장에서 40장으로 증가했으며, 각 카드는 플레이어가 즉시, 한 번, 영구적으로 사용할 수 있는 특수 효과를 가지고 있다.
- 더 매력적인 의회 옵션! 새로운 타일을 배치할 때마다 아무도 선택하지 않은 타일에 플로린이 쌓이면서 4가지 옵션에서 8가지 옵션으로 증가합니다.
- 카드 리소스가 미플로 교체되고 플레이어 화면이 추가되었습니다.
- 발명 카드 완성도가 수정되어 누구나 주어진 시간에 어떤 발명이 진행되고 있는지 알 수 있습니다.
- 발명 카드는 현재와 미래의 공간으로 구분되어 전략적 놀이를 위한 새로운 차원을 추가한다.
- 15주간의 발명품들은 이제 게임이 시작될 때만 공개되어 플레이어들이 미리 준비할 수 있다.
- 작업장의 제한이 해제되어 발명 작업 도중 오토마타를 추가하는 것은 물론 업그레이드가 가능합니다.
- 이제 각 플레이어는 6가지 목표를 달성하고, 이 목표를 달성하면 보상을 제공합니다. 그래서 만약 여러분이 발명을 완성하는 데 뒤쳐져 있다는 것을 발견한다면, 이러한 목표들은 여러분이 따라잡는데 도움이 될 것입니다.
- 실험실과 아카데미에 새로운 효과가 추가되었습니다. 연구소에서 1개, 아카데미에서 1개의 자료를 구매할 수 있습니다. 이제 게임 후반부에 연구소와 아카데미를 사용해야 할 이유가 있다.
- 게임은 7라운드로 구성되어 있습니다. 선수들은 3라운드, 5라운드, 7라운드가 끝날 때 고용된 조수들에게 급여를 지급한다. 연구소와 아카데미의 일부 효과는 4라운드와 6라운드에서 변경됩니다. 7라운드에서, 선수들은 자원을 사는 대신 팔 수 있다.
- 이 게임은 양면 게임 보드, 이중 레이어 플레이어 보드, 프리미엄 나무, 유리, 플라스틱 자원 토큰, 부품을 보관할 수 있는 12개의 투명한 용기가 제공됩니다.
이것은 1~5명의 플레이어를 위한 작업자 배치 게임으로, 강한 플레이어 상호 작용이 특징입니다. 경기 시간은 한 선수당 약 30분이다.
요약:
플레이어들은 자신들의 디자인에 생명을 불어넣기 위해 노력하는 발명가라는 것을 알게 되는데, 이 모든 것은 거장 자신의 노트인 레오나르도 다빈치의 코덱스 레스터에서 영감을 끌어낸다. 비교적 단순한 것부터 서사시적인 것까지, 이 모든 발명품들은 그것들을 결실을 맺기 위해 재료와 시간을 필요로 한다.<물론, 천재만이 그 일을 해낼 수는 없었다. 의회와 후원자들로부터 지원을 받아라. 작업 효율성을 높이기 위해서는 작업장을 확장하고 레오나르도가 직접 설계한 오토마타를 구입해야 합니다. 경쟁자보다 먼저 시장에서 매우 탐나는 재료를 얻기 위해 학원에서 바로 견습생을 고용하세요.
시간이 중요하다. 발명품을 완성하는 데 있어 선두가 되기 위한 경쟁. 당신이 발명품을 완성한 첫 번째 플레이어라면 보상과 특별한 능력을 발휘할 것이다. 그렇지 않으면, 특별한 능력 없이는 더 적은 보상을 받게 될 것입니다.
7라운드 후, 가장 큰 재산을 모은 선수에게 승리를 수여합니다!
여러분 중 누가 가장 기발한 르네상스 발명가가 될 것인가?
출판사의 설명
=
레오나르도 다빈치(2006)로부터의 변경사항 :
- 시작 게임 자원의 할당이 변경되었습니다. 4장의 자원 선택 카드가 배포되고, 그 중 2장은 보관되며, 그에 상응하는 자원이 수집된다. 턴 순서에 따라 추가 리소스를 받습니다.
- 2~3인 게임에 대한 경쟁 요소가 강화되어 어느 플레이어 수에서나 비슷한 긴장감을 즐길 수 있다.
- 더 많은 발명 카드! 25장에서 40장으로 증가했으며, 각 카드는 플레이어가 즉시, 한 번, 영구적으로 사용할 수 있는 특수 효과를 가지고 있다.
- 더 매력적인 의회 옵션! 새로운 타일을 배치할 때마다 아무도 선택하지 않은 타일에 플로린이 쌓이면서 4가지 옵션에서 8가지 옵션으로 증가합니다.
- 카드 리소스가 미플로 교체되고 플레이어 화면이 추가되었습니다.
- 발명 카드 완성도가 수정되어 누구나 주어진 시간에 어떤 발명이 진행되고 있는지 알 수 있습니다.
- 발명 카드는 현재와 미래의 공간으로 구분되어 전략적 놀이를 위한 새로운 차원을 추가한다.
- 15주간의 발명품들은 이제 게임이 시작될 때만 공개되어 플레이어들이 미리 준비할 수 있다.
- 작업장의 제한이 해제되어 발명 작업 도중 오토마타를 추가하는 것은 물론 업그레이드가 가능합니다.
- 이제 각 플레이어는 6가지 목표를 달성하고, 이 목표를 달성하면 보상을 제공합니다. 그래서 만약 여러분이 발명을 완성하는 데 뒤쳐져 있다는 것을 발견한다면, 이러한 목표들은 여러분이 따라잡는데 도움이 될 것입니다.
- 실험실과 아카데미에 새로운 효과가 추가되었습니다. 연구소에서 1개, 아카데미에서 1개의 자료를 구매할 수 있습니다. 이제 게임 후반부에 연구소와 아카데미를 사용해야 할 이유가 있다.
- 게임은 7라운드로 구성되어 있습니다. 선수들은 3라운드, 5라운드, 7라운드가 끝날 때 고용된 조수들에게 급여를 지급한다. 연구소와 아카데미의 일부 효과는 4라운드와 6라운드에서 변경됩니다. 7라운드에서, 선수들은 자원을 사는 대신 팔 수 있다.
- 이 게임은 양면 게임 보드, 이중 레이어 플레이어 보드, 프리미엄 나무, 유리, 플라스틱 자원 토큰, 부품을 보관할 수 있는 12개의 투명한 용기가 제공됩니다.
Codex Leicester is the reimplementation of Leonardo da Vinci (2006) by Acchittocca (Flaminia Brasini, Virginio Gigli, Stefano Luperto, Antonio Tinto) in collaboration with the founder of DiceTree Games, Changhyun Baek. It is a new game using the original’s system and theme.
This is a worker placement game for 1 to 5 players, featuring strong player interaction. Playtime lasts approximately 30 minutes per player.
Summary:
Players find themselves as inventors trying to breathe life into their designs, all of which draw their inspiration from the notes of the master himself: the Codex Leicester of Leonardo da Vinci. Ranging from relatively simple to epic, all these inventions require materials and time to bring them to fruition.
Of course, genius alone won’t get the job done. Get support from the Council and sponsors. You will need to expand your workshops and procure Automata designed by Leonardo himself – all this to increase your work efficiency. Hire apprentices straight out of the academy to nab highly coveted materials from the market before your rivals.
Time is of the essence. Race to be the foremost in completing inventions. You will unlock rewards and special abilities if you are the first player to complete the inventions. Otherwise, you will get less rewards without special abilities.
After 7 rounds, the player who has amassed the largest fortune will be awarded victory!
Who among you will be the most ingenious Renaissance inventor?
-description from publisher
=
Changes from Leonardo da Vinci (2006):
- The allocation of start game resources has changed. 4 resource selection cards are distributed, of which 2 are kept, and their corresponding resources are collected. Receive additional resources according to to turn order.
- Competitive elements have been strengthened for a 2 or 3 players game, allowing enjoyment of a similar tension at any player count.
- More invention cards! An increase from 25 to 40 cards, with each card having special effects that players can use instantly, once in a round, and permanently.
- More enticing Council options! An increase from four to eight options, with florins piling up on tiles that no one has chosen each time a new tile is placed.
- Card resources have been replaced with meeples, and player screens have been added.
- Invention card completion has been modified so that everyone knows what inventions are being worked on at any given time.
- Invention cards are now divided into current and future spaces, adding a new dimension for strategic play.
- The 15-week inventions are now only revealed at the start of the game, allowing players to prepare in advance.
- Restrictions of the workshops have been lifted so that you can upgrade them, as well as add automata, in the middle of working on an invention.
- Each player now gets six objectives, all of which yield rewards upon fulfillment. So if you find yourself falling behind in completing inventions, these objectives will help you catch up.
- New effects have been added to the Laboratory and Academy. You can buy 1 work from the Laboratory and 1 resource from the Academy. Now there’s a reason to use the Laboratory and Academy in the later of the game.
- The game consists of 7 rounds. Players pay salaries to hired assistants at the end of rounds 3, 5, and 7. Some effects of the Laboratory and Academy change in rounds 4 and 6. In round 7, players can sell resources instead of buying them.
- The game comes with a double-sided game board; double-layered player boards; premium wooden, glass, and plastic resource tokens; and 12 transparent containers for storing components.
This is a worker placement game for 1 to 5 players, featuring strong player interaction. Playtime lasts approximately 30 minutes per player.
Summary:
Players find themselves as inventors trying to breathe life into their designs, all of which draw their inspiration from the notes of the master himself: the Codex Leicester of Leonardo da Vinci. Ranging from relatively simple to epic, all these inventions require materials and time to bring them to fruition.
Of course, genius alone won’t get the job done. Get support from the Council and sponsors. You will need to expand your workshops and procure Automata designed by Leonardo himself – all this to increase your work efficiency. Hire apprentices straight out of the academy to nab highly coveted materials from the market before your rivals.
Time is of the essence. Race to be the foremost in completing inventions. You will unlock rewards and special abilities if you are the first player to complete the inventions. Otherwise, you will get less rewards without special abilities.
After 7 rounds, the player who has amassed the largest fortune will be awarded victory!
Who among you will be the most ingenious Renaissance inventor?
-description from publisher
=
Changes from Leonardo da Vinci (2006):
- The allocation of start game resources has changed. 4 resource selection cards are distributed, of which 2 are kept, and their corresponding resources are collected. Receive additional resources according to to turn order.
- Competitive elements have been strengthened for a 2 or 3 players game, allowing enjoyment of a similar tension at any player count.
- More invention cards! An increase from 25 to 40 cards, with each card having special effects that players can use instantly, once in a round, and permanently.
- More enticing Council options! An increase from four to eight options, with florins piling up on tiles that no one has chosen each time a new tile is placed.
- Card resources have been replaced with meeples, and player screens have been added.
- Invention card completion has been modified so that everyone knows what inventions are being worked on at any given time.
- Invention cards are now divided into current and future spaces, adding a new dimension for strategic play.
- The 15-week inventions are now only revealed at the start of the game, allowing players to prepare in advance.
- Restrictions of the workshops have been lifted so that you can upgrade them, as well as add automata, in the middle of working on an invention.
- Each player now gets six objectives, all of which yield rewards upon fulfillment. So if you find yourself falling behind in completing inventions, these objectives will help you catch up.
- New effects have been added to the Laboratory and Academy. You can buy 1 work from the Laboratory and 1 resource from the Academy. Now there’s a reason to use the Laboratory and Academy in the later of the game.
- The game consists of 7 rounds. Players pay salaries to hired assistants at the end of rounds 3, 5, and 7. Some effects of the Laboratory and Academy change in rounds 4 and 6. In round 7, players can sell resources instead of buying them.
- The game comes with a double-sided game board; double-layered player boards; premium wooden, glass, and plastic resource tokens; and 12 transparent containers for storing components.
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