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Cthulhu: Death May Die – Fear of the Unknown: Animal Allies (2023)
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  • 인원

    1-5 명

    BGG추천: 1-4 명
  • 게임시간

    90-90 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

애니멀 얼라이언스는 Cthulhu: Death May Die의 킥스타터 익스클루시브 확장판이다. 이 확장은 게임에 새로운 렐릭 카드 세트를 가져오지만, 이번에는 그들을 따라 보드에 있는 수사관들과 합류할 동물적인 동맹이다!

동물 연합 상자는 다음과 같이 제공됩니다.

10개의 동물 동맹 그림
5개의 유물 카드
규칙 전단


동물 연합은 사용 가능한 미지의 유물 풀에 추가할 수 있는 특별한 유형의 유물입니다. 다른 유물들처럼, 각 동물 동맹은 초기 형태와 업그레이드된 형태의 두 가지 다른 형태로 나옵니다. 그러나 다른 유물들과 달리 각 동물들은 또한 보드 주위를 움직이며(출발측은 1개, 업그레이드측은 1개) 적들과 상호작용하는 2개의 피규어로 표현된다.

설정 중에 시작 아군 수치가 조사자와 함께 시작 공간에 배치됩니다. 이때부터 아군들은 수사관을 따르거나 스스로 적을 공격하고, 몬스터들을 튜터로부터 유인하며, 수사관 대신 상처를 입히고, 리롤을 허용하고, 적으로부터 보호한다.

동맹국들은 게임 목적의 수치로 계산하지 않는다(예: “를 나타내는 정신병적 발병과 같은 효과);최소 1자리 이상의 숫자로 가장 가까운 공간으로 이동합니다. 동맹국은 이 효과를 위해 무시된다) 대신 토큰으로 계산하고 이동에 대한 자체 규칙을 가지고 있다. 수사관이 충성스러운 동맹자가 있는 공간을 떠날 때마다, 그 동맹자는 (수사관이 유물의 통제자가 아니더라도) 그들을 따를 수 있다. 게다가, 동맹국을 통제하는 수사관들은 자유로운 행동으로 그들의 애완동물 동반자를 3칸까지 옮길 수 있다. 이는 각 동맹국의 배치가 그들의 효과에서 최대의 이익을 얻기 위해 중요하기 때문에 특히 중요하다.

동물들과 그들의 지도자들 사이의 연관성은 부인할 수 없으며, 따라서 다른 유물들과 마찬가지로 수사관’의 광기가 높아짐에 따라, 그들의 동맹자들의 행동은 그에 따라 반응한다. 3번째 광기의 이정표에 도달했을 때, 그들의 지도교사 광기와 동맹국들의 새롭고 업그레이드된 행동을 반영하여 카드가 뒤집힌다. 이사회에 있는 그들의 수치는 또한 그들의 주를 나타내기 위해 업그레이드된 상대로 대체된다. 반대로, 수사관이 살해되면, 그들의 아군은 절망에 빠져 달아나기 때문에 이사회에서 쫓겨난다.

— 게시자의 설명

Animal Allies is a Kickstarter Exclusive expansion for Cthulhu: Death May Die. This expansion brings a set of new Relic cards to the game, except, this time, they are animal allies that will join investigators on the board, following them around!

The Animal Allies box comes with:

10 Animal Ally figures
5 Relic cards
Rules leaflet


Animal Allies are a special type of Relic that can be added to the pool of available Unknown Relics. Just like other Relics, each Animal Ally comes in 2 different forms: an initial form and an upgraded form. Unlike other Relics, however, each animal ally is also represented by 2 figures that move around the board (1 for the starting side and 1 for the upgraded side) and interact with enemies.

During setup, the starting ally figures are placed on the starting space along with their investigators. From then on, allies move on the board, either following investigators or on their own, attacking enemies, luring monsters away from their tutors, taking wounds instead of investigators, allowing them to reroll, and protecting them against enemies.

Allies do not count as figures for game purposes (for example, effects like Psychotic Outbreaks that state “Move to the nearest space with at least 1 figure”. Allies are ignored for this effect), instead, they count as tokens and have their own set of rules for moving. Whenever an investigator leaves a space where there’s an ally, loyal as they are, that ally may follow them (even if the investigator is not the controller of the Relic). In addition, investigators in control of an ally may move their pet companions up to 3 spaces as a free action. This is particularly important, as the placement of each ally is crucial to achieve maximum benefit out of their effects.

The connection between animals and their tutors is undeniable, and so, just like with the other Relics, as the investigator’s insanity rises, their ally’s behavior reacts accordingly. Upon reaching the 3rd insanity milestone, the card is flipped, reflecting their tutor’s insanity and a new, upgraded, behavior from their allies. Their figures on the board are also replaced with their upgraded counterpart to represent their state. Conversely, if the investigator is killed, their ally is removed from the board, as they run away in despair.

—description from the publisher

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