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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: 2-4+ 명 -
게임시간
90-120 분
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연령
10+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Kurt J Bowker
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아티스트
Kurt J Bowker
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인원
게임 소개
이것은 테이블 위에 미니어처로 간단하고 빠르게 플레이되는 제2차 세계 대전 시대 잠수함 액션을 재현하기 위한 워게임 룰 시스템이다. 규칙은 플레이어가 U보트를 지휘하고 게임은 연합 상선의 호송을 다루는 단독 또는 협동 플레이를 위한 것이다.
플레이어는 액션을 취하기 위해 잠수함의 승무원 기술에 맞서 명령 주사위를 굴립니다. 실패한 작업은 실패할 때마다 호송차량이 이동할 수 있도록 합니다. U보트들은 호송대가 안전하게 배에서 내리기 전에 가능한 한 많은 배들을 침몰시키거나 손상시키기 위한 경주를 할 것이다. 슛을 날리고 정렬하려면 기술과 운이 필요하다.
이 게임은 또한 유보트가 플레이 중에 감지될 경우 폭격, 충돌 또는 깊이 충전을 통해 유보트를 침몰시키려는 호위와 항공기의 형태로 위험을 추가할 수 있다.
승리는 호송대가 이사회를 떠나기 전에 침몰한 선박의 수에 의해 결정된다. 잠수함 선수들은 그들이 잘하지 못하거나 접촉 중에 가라앉으면 느슨해진다.
—디자이너의 설명
플레이어는 액션을 취하기 위해 잠수함의 승무원 기술에 맞서 명령 주사위를 굴립니다. 실패한 작업은 실패할 때마다 호송차량이 이동할 수 있도록 합니다. U보트들은 호송대가 안전하게 배에서 내리기 전에 가능한 한 많은 배들을 침몰시키거나 손상시키기 위한 경주를 할 것이다. 슛을 날리고 정렬하려면 기술과 운이 필요하다.
이 게임은 또한 유보트가 플레이 중에 감지될 경우 폭격, 충돌 또는 깊이 충전을 통해 유보트를 침몰시키려는 호위와 항공기의 형태로 위험을 추가할 수 있다.
승리는 호송대가 이사회를 떠나기 전에 침몰한 선박의 수에 의해 결정된다. 잠수함 선수들은 그들이 잘하지 못하거나 접촉 중에 가라앉으면 느슨해진다.
—디자이너의 설명
This is a wargame rule system to recreate simple, fast playing World War Two era submarine actions with miniatures on the tabletop. The rules are for solo or co-op play where the players command the U-boats and the game handles the convoy of allied merchants ships.
Players will roll command dice against their submarine\'s crew skill in order to take actions. Failed actions will allow the convoy to move for each fail. The U-boats will be in a race to sink or damage as many ships as possible before the convoy makes it safely off the board. It takes skill and luck to maneuver and line up your shots.
The game can also add hazards to the U-boats in the form of escorts and aircraft that will attempt to sink them by bombing, ramming or depth charges if they are detected during play.
Victory is determined by the number of ships sunk, if any, before the convoy exits the board. Submarine players loose if they do poorly or are sunk during the contact.
—description from the designer
Players will roll command dice against their submarine\'s crew skill in order to take actions. Failed actions will allow the convoy to move for each fail. The U-boats will be in a race to sink or damage as many ships as possible before the convoy makes it safely off the board. It takes skill and luck to maneuver and line up your shots.
The game can also add hazards to the U-boats in the form of escorts and aircraft that will attempt to sink them by bombing, ramming or depth charges if they are detected during play.
Victory is determined by the number of ships sunk, if any, before the convoy exits the board. Submarine players loose if they do poorly or are sunk during the contact.
—description from the designer
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