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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-99 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Cristian Confalonieri
-
아티스트
Serena Mazzi
-
인원
게임 소개
Effetto Terra는 탄소 발자국 인식을 높이는 것을 목표로 하는 게임입니다.
경쟁 버전
각 플레이어는 5장의 CO2 카드를 받고 CO2 측면 값을 적용한 상태에서 얼굴을 아래로 향하게 배치합니다. 테이블 중앙에는 랜덤 페이스업 카드가 CO2 값이 표시된 상태로 배치되어 있습니다.
게임의 목표는 누구보다 먼저 손에 든 모든 카드를 성공시키는 것이다.
당신의 차례에, 당신의 손에 있는 카드를 선택하고, 그것을 이미 있는 카드들과 나란히 테이블의 중앙에 놓아서, 이산화탄소를 덜 발행하는 카드들은 모두 왼쪽에 있고, 더 많이 발행하는 카드들은 오른쪽에 있다.
카드를 어디에 둘지 결정한 후, 즉시 카드를 거절하세요. 카드를 올바르게 배치했다면 카드가 재생된 상태로 남아 있고 아무것도 그릴 필요가 없으며, 잘못된 경우에는 폐기되고 팩에서 새 카드를 뽑아야 합니다.
협조버전
첫 번째 미션에 직면한 팀은 카드 n.1과 같이 관련 값을 공개하지 않고 4개의 CO2 카드를 뽑습니다.
팀의 목표는 가장 낮은 CO2 발행 값부터 가장 높은 값까지 순서대로 카드를 배치하는 것입니다. 각 레벨별로, 팀은 테이블 중앙에서 관련 미션 카드의 표시된 카드 수를 찾아야 한다. 목표는 왼쪽에서 오른쪽으로 증가하는 숫자 순서로 카드를 배치하는 것이다.팀은 카드 레이아웃에 대한 결정을 내리기 위해 대화할 수 있습니다.
—디자이너의 설명
경쟁 버전
각 플레이어는 5장의 CO2 카드를 받고 CO2 측면 값을 적용한 상태에서 얼굴을 아래로 향하게 배치합니다. 테이블 중앙에는 랜덤 페이스업 카드가 CO2 값이 표시된 상태로 배치되어 있습니다.
게임의 목표는 누구보다 먼저 손에 든 모든 카드를 성공시키는 것이다.
당신의 차례에, 당신의 손에 있는 카드를 선택하고, 그것을 이미 있는 카드들과 나란히 테이블의 중앙에 놓아서, 이산화탄소를 덜 발행하는 카드들은 모두 왼쪽에 있고, 더 많이 발행하는 카드들은 오른쪽에 있다.
카드를 어디에 둘지 결정한 후, 즉시 카드를 거절하세요. 카드를 올바르게 배치했다면 카드가 재생된 상태로 남아 있고 아무것도 그릴 필요가 없으며, 잘못된 경우에는 폐기되고 팩에서 새 카드를 뽑아야 합니다.
협조버전
첫 번째 미션에 직면한 팀은 카드 n.1과 같이 관련 값을 공개하지 않고 4개의 CO2 카드를 뽑습니다.
팀의 목표는 가장 낮은 CO2 발행 값부터 가장 높은 값까지 순서대로 카드를 배치하는 것입니다. 각 레벨별로, 팀은 테이블 중앙에서 관련 미션 카드의 표시된 카드 수를 찾아야 한다. 목표는 왼쪽에서 오른쪽으로 증가하는 숫자 순서로 카드를 배치하는 것이다.팀은 카드 레이아웃에 대한 결정을 내리기 위해 대화할 수 있습니다.
—디자이너의 설명
Effetto Terra is a game aiming at increasing our carbon footprint awareness.
Competitive version
Each player receives 5 CO2 cards and places them face-down with the CO2 side value covered. In the centre of the table a random face-up card is placed with its CO2 value in view.
The goal of the game is to succeed in playing all the cards in your hand before anyone else.
On your turn, choose a card in your hand and place it in the centre of the table in line with those already present so that all the cards issuing less CO2 are to its left and all those which issue more to its right.
After you decide where to place your card, turn it down immediately. If you have placed it correctly, the card remains in play and you haven’t to draw nothing, while if it is wrong it’s discarded and you have to draw a new card from the pack.
Cooperative version
The team that faces the first mission, as shown in card n.1, draws 4 CO2 cards without disclosing the related values.
The goal of the team is to place cards in order from the lowest to the highest CO2 issued value. For each level, the team will have to locate the number of indicated cards from the related mission card in the centre of the table, always face-down – the goal is to lay out the cards in rising numerical order, from the left to the right.
The team can talk to take decisions on the layout of the cards.
—description from the designer
Competitive version
Each player receives 5 CO2 cards and places them face-down with the CO2 side value covered. In the centre of the table a random face-up card is placed with its CO2 value in view.
The goal of the game is to succeed in playing all the cards in your hand before anyone else.
On your turn, choose a card in your hand and place it in the centre of the table in line with those already present so that all the cards issuing less CO2 are to its left and all those which issue more to its right.
After you decide where to place your card, turn it down immediately. If you have placed it correctly, the card remains in play and you haven’t to draw nothing, while if it is wrong it’s discarded and you have to draw a new card from the pack.
Cooperative version
The team that faces the first mission, as shown in card n.1, draws 4 CO2 cards without disclosing the related values.
The goal of the team is to place cards in order from the lowest to the highest CO2 issued value. For each level, the team will have to locate the number of indicated cards from the related mission card in the centre of the table, always face-down – the goal is to lay out the cards in rising numerical order, from the left to the right.
The team can talk to take decisions on the layout of the cards.
—description from the designer
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