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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Andrew Perkis
-
아티스트
-
인원
게임 소개
2008년 9월 게임 매거진에 게재된 알프레드 와이크는 2인용 게임으로, 하나는 빌더, 다른 하나는 디스트로이어를 플레이한다. 정사각형 타일은 4×4 그리드에 배열된 2×2 플롯에 배치됩니다(세 개의 타일만 있는 반대쪽 모서리 쌍은 제외). 빌더는 2층 "하우스" (2×2×2)를 지으려고 하는 반면 디스트로이어는 빈 공간을 만들기 위해 건물을 완전히 철거하려고 한다. 각 턴마다 플레이어는 다음과 같은 다섯 가지 타일 배치/제거 옵션 중에서 하나를 선택합니다.
1-1-1-1-1(5개의 서로 다른 그림에 각각 하나씩 있음) 참고: 각 플레이어가 6개의 플롯을 청구한 경우(즉, 4개의 플롯만 소유하지 않음), 이 옵션은 1-1-1-1이 됩니다.
2-1-1(한 그래프에 두 개, 다른 두 그래프에 각각 하나씩)
2-2(두 그림 각각에 두 개)
3-1(한 그림에 세 개, 다른 그림에 하나씩)
4(한 그래프에 4개)
그러나 각 플레이어가 한 차례 차례를 돌린 후에는 이전 두 차례에서 선택한 세트를 선택할 수 없기 때문에 어느 차례에나 3번만 사용할 수 있습니다. 일단 플롯이 완전히 구축되거나 철거되면, 그것은 플레이어에 의해 청구된다. 다음 중 하나를 가장 먼저 주장하는 플레이어가 게임에서 승리합니다.
연속된 네 개의 플롯(직교 또는 대각선)
2와 2의 정사각형에 네 개의 플롯
상대편보다 4가지 더 많은 음모
총 일곱 줄거리
1-1-1-1-1(5개의 서로 다른 그림에 각각 하나씩 있음) 참고: 각 플레이어가 6개의 플롯을 청구한 경우(즉, 4개의 플롯만 소유하지 않음), 이 옵션은 1-1-1-1이 됩니다.
2-1-1(한 그래프에 두 개, 다른 두 그래프에 각각 하나씩)
2-2(두 그림 각각에 두 개)
3-1(한 그림에 세 개, 다른 그림에 하나씩)
4(한 그래프에 4개)
그러나 각 플레이어가 한 차례 차례를 돌린 후에는 이전 두 차례에서 선택한 세트를 선택할 수 없기 때문에 어느 차례에나 3번만 사용할 수 있습니다. 일단 플롯이 완전히 구축되거나 철거되면, 그것은 플레이어에 의해 청구된다. 다음 중 하나를 가장 먼저 주장하는 플레이어가 게임에서 승리합니다.
연속된 네 개의 플롯(직교 또는 대각선)
2와 2의 정사각형에 네 개의 플롯
상대편보다 4가지 더 많은 음모
총 일곱 줄거리
Published in Games Magazine in September 2008, Alfred's Wyke is a two player game where one plays the Builder, the other the Destroyer. Square tiles are place in 2×2 plots that are arranged on a 4×4 grid (except for one pair of opposite corners that start with just 3 tiles). The Builder tries to build up two-story "houses" (2×2×2), while the Destroyer tries completely demolish buildings in order to create empty plots (2×2×0). On each turn, the players select from a menu of five tile placement/removal options:
1-1-1-1-1 (one at each of five different plots) Note: If and only if each player has claimed six plots, meaning only four plots remain unclaimed, this option becomes 1-1-1-1.
2-1-1 (two at one plot; one at each of two others)
2-2 (two at each of two plots)
3-1 (three at one plot; one at another)
4 (four at one plot)
However, after each player has taken one turn, only three are available on any turn, because a player cannot pick a set that has been selected in the previous two turns. Once a plot is completely built or torn down, it is claimed by a player. The first player to claim one of the following wins the game:
four plots in a row (orthogonally or diagonally)
four plots in a 2×2 square
four more plots than his opponent
a total of seven plots
1-1-1-1-1 (one at each of five different plots) Note: If and only if each player has claimed six plots, meaning only four plots remain unclaimed, this option becomes 1-1-1-1.
2-1-1 (two at one plot; one at each of two others)
2-2 (two at each of two plots)
3-1 (three at one plot; one at another)
4 (four at one plot)
However, after each player has taken one turn, only three are available on any turn, because a player cannot pick a set that has been selected in the previous two turns. Once a plot is completely built or torn down, it is claimed by a player. The first player to claim one of the following wins the game:
four plots in a row (orthogonally or diagonally)
four plots in a 2×2 square
four more plots than his opponent
a total of seven plots
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