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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-90 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Chris Davis
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아티스트
-
인원
게임 소개
5D20 풋볼은 솔로 게이머를 위해 만들어진 게임이다. 모든 것은 5 d20 주사위의 롤에서 실행된다. 그 게임은 꽤 간단하지만 어떻게 경기를 하는지에 대한 깊이가 있다. 테이블 상판 버전은 차트와 주사위를 사용합니다.
먼저 주사위를 굴려 플레이 유형, 깊이, 그리고 팀의 공격 차트를 기반으로 하는 모든 사람을 구합니다. 경기는 다운, 거리, 그리고 경기장에서의 공 위치를 고려한다. 경기 후반에는 남은 시간과 득점이 플레이 콜에도 영향을 미칠 수 있다. 또한 이 롤은 때때로 스냅을 더듬거나 스냅 전 페널티를 트리거할 수 있습니다.
일단 플레이가 알려지면 우리는 5d20 주사위를 굴려야 하는 플레이 자체로 진행한다. 먼저 레드 다이는 플레이를 위한 수비수를 제공하며(이 플레이어는 수비 팀 차트에서 제외됨) 게임 상황에 따라 플레이어가 누구인지도 달라진다(패싱 상황은 세컨더리에서 플레이어를 얻는 것이 더 많은 반면 런 플레이는 라인맨을 가질 가능성이 더 높다).
패스의 경우: 흰색 다이는 수비수가 플레이에 어떤 영향을 미치는지를 알려줍니다. 그들은 QB를 압박하고, 패스를 끊을 기회를 얻고, 열린 리시버를 허용할 수 있으며, 이는 리시버가 캐치 후에 캐치, 드롭 또는 야드를 만드는 결과를 초래할 수 있다. 블루 다이는 수비 선수가 허용한 것에 따라 QB 또는 리시버와 대조된다. 검은 다이는 야드를 얻고 노란 다이는 가능한 처벌을 받는다.
런의 경우: 하얀 다이는 수비수가 플레이에 어떤 영향을 미치는지 알려줍니다. 침투력을 얻어 백필드에서 주자를 칠 수도 있고, 라인에서 주자를 칠 수도 있고, 주자가 관통할 수 있는 홀을 허용할 수도 있다. 블루 다이는 주자가 패배에서 벗어나 홀을 통해 실점을 돌파함으로써 그들에게 주어진 것에 어떻게 반응하는지를 알아낸다. 블랙 다이는 야드를 획득하고 옐로우 다이는 가능한 벌칙에 사용됩니다.
특별한 팀 플레이는 5d20을 굴려 거리, 리턴 선수와 야드를 얻는 것과 함께 페널티와 허블의 기회를 얻는 것만큼 간단하다.
플레이어들은 게임에서의 영향력이 실제 삶의 방식을 반영하도록 등급이 매겨진다. 따라서 게임이 단순해 보일 수도 있지만 5D20 Football을 사용하면 축구 경기에서 발생하는 모든 일이 테이블 위에서 발생할 수 있습니다.
먼저 주사위를 굴려 플레이 유형, 깊이, 그리고 팀의 공격 차트를 기반으로 하는 모든 사람을 구합니다. 경기는 다운, 거리, 그리고 경기장에서의 공 위치를 고려한다. 경기 후반에는 남은 시간과 득점이 플레이 콜에도 영향을 미칠 수 있다. 또한 이 롤은 때때로 스냅을 더듬거나 스냅 전 페널티를 트리거할 수 있습니다.
일단 플레이가 알려지면 우리는 5d20 주사위를 굴려야 하는 플레이 자체로 진행한다. 먼저 레드 다이는 플레이를 위한 수비수를 제공하며(이 플레이어는 수비 팀 차트에서 제외됨) 게임 상황에 따라 플레이어가 누구인지도 달라진다(패싱 상황은 세컨더리에서 플레이어를 얻는 것이 더 많은 반면 런 플레이는 라인맨을 가질 가능성이 더 높다).
패스의 경우: 흰색 다이는 수비수가 플레이에 어떤 영향을 미치는지를 알려줍니다. 그들은 QB를 압박하고, 패스를 끊을 기회를 얻고, 열린 리시버를 허용할 수 있으며, 이는 리시버가 캐치 후에 캐치, 드롭 또는 야드를 만드는 결과를 초래할 수 있다. 블루 다이는 수비 선수가 허용한 것에 따라 QB 또는 리시버와 대조된다. 검은 다이는 야드를 얻고 노란 다이는 가능한 처벌을 받는다.
런의 경우: 하얀 다이는 수비수가 플레이에 어떤 영향을 미치는지 알려줍니다. 침투력을 얻어 백필드에서 주자를 칠 수도 있고, 라인에서 주자를 칠 수도 있고, 주자가 관통할 수 있는 홀을 허용할 수도 있다. 블루 다이는 주자가 패배에서 벗어나 홀을 통해 실점을 돌파함으로써 그들에게 주어진 것에 어떻게 반응하는지를 알아낸다. 블랙 다이는 야드를 획득하고 옐로우 다이는 가능한 벌칙에 사용됩니다.
특별한 팀 플레이는 5d20을 굴려 거리, 리턴 선수와 야드를 얻는 것과 함께 페널티와 허블의 기회를 얻는 것만큼 간단하다.
플레이어들은 게임에서의 영향력이 실제 삶의 방식을 반영하도록 등급이 매겨진다. 따라서 게임이 단순해 보일 수도 있지만 5D20 Football을 사용하면 축구 경기에서 발생하는 모든 일이 테이블 위에서 발생할 수 있습니다.
5D20 Football is a game built for the solo gamer. Everything runs off the roll of 5 d20 dice. The game is fairly simple yet has depth in how plays turnout. The tabletop version uses charts and dice.
To begin with the dice are rolled to get the play type, depth, and the who which is all based off a teams\' offensive chart. The plays take into account the down, distance, and the ball location on the field. Later in the game, time left and the score can affect the play calls as well. This roll also on occasion can trigger a fumbled snap or a pre-snap penalty.
Once the play is known we progress to the play itself which require rolling 5d20 dice. To start, the red die gets you the defender for the play (this player comes off the defensive teams chart), and who the player is also depends on the game situation (a passing situation is more likely to get a player from the secondary while a run play is more likely to have a lineman).
For a PASS: The white die gives you how the defender affects the play. They can get pressure on a QB, get a chance to break up a pass, allow an open receiver, which will result in the receiver making a catch, a drop, or yards after a catch. The blue die is checked against the QB or the receiver, depending on what the defensive player allowed. The black die gets your yardage and the yellow die is for a possible penalty.
For a RUN: The white die gives you how the defender affects the play. They can get penetration and hit a runner in the backfield, hit the runner at the line, or allow a hole for the runner to run through. The blue die gets how the runner reacts to what the defense gave them by spinning away from a loss, to breaking a run through a hole. The black die gets you the yardage gained and the yellow die is used for a possible penalty.
Special team plays are as simple as rolling the 5d20 and using them to get distance, the returner and yardage, along with chances for penalties and fumbles.
Players are rated so that their impact in the game reflect their real life styles. So while the game may seem simple there is a ton of interaction allowing everything that happens in a football game to happen on the tabletop with 5D20 Football.
To begin with the dice are rolled to get the play type, depth, and the who which is all based off a teams\' offensive chart. The plays take into account the down, distance, and the ball location on the field. Later in the game, time left and the score can affect the play calls as well. This roll also on occasion can trigger a fumbled snap or a pre-snap penalty.
Once the play is known we progress to the play itself which require rolling 5d20 dice. To start, the red die gets you the defender for the play (this player comes off the defensive teams chart), and who the player is also depends on the game situation (a passing situation is more likely to get a player from the secondary while a run play is more likely to have a lineman).
For a PASS: The white die gives you how the defender affects the play. They can get pressure on a QB, get a chance to break up a pass, allow an open receiver, which will result in the receiver making a catch, a drop, or yards after a catch. The blue die is checked against the QB or the receiver, depending on what the defensive player allowed. The black die gets your yardage and the yellow die is for a possible penalty.
For a RUN: The white die gives you how the defender affects the play. They can get penetration and hit a runner in the backfield, hit the runner at the line, or allow a hole for the runner to run through. The blue die gets how the runner reacts to what the defense gave them by spinning away from a loss, to breaking a run through a hole. The black die gets you the yardage gained and the yellow die is used for a possible penalty.
Special team plays are as simple as rolling the 5d20 and using them to get distance, the returner and yardage, along with chances for penalties and fumbles.
Players are rated so that their impact in the game reflect their real life styles. So while the game may seem simple there is a ton of interaction allowing everything that happens in a football game to happen on the tabletop with 5D20 Football.
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