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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
60-180 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Christopher Thomas
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아티스트
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인원
게임 소개
회전: 전쟁 상태(State of War)는 미국 독립을 위한 무장 투쟁에 대한 2개의 플레이어 비대칭 군사 전략이다. 주요 목표는 당신의 대의를 위해 인구의 지지를 확립하고 유지하는 것이지만, 그렇게 하기 위해서는 종종 사람들이 살고 있는 영토를 통제하거나 소유해야 하며, 이를 위해서는 식민지를 확보하기 위해 당신의 국가의 군대를 지휘하고 조종하고 전투에 참여해야 한다.
양쪽 모두 매우 독특하고 뚜렷한 장점을 가지고 있다. 전문적인 병력과 해군력을 갖춘 영국군은 해안 진지를 장악할 수 있지만, 해안 기지에서 너무 멀리 떨어져 있으면 어려움을 겪을 수 있다. 그들은 전쟁이 길어질수록 미국인들이 더 높은 수준으로 군대를 증강하는 것과 함께 프랑스의 지원을 확보해야 할 기회가 많아진다는 것을 알고 있다. 이와 같이, 영국인들은 그들이 더 잘 훈련될 때 하루 늦게 1달러가 부족할 수 있도록 반란군을 죽이기 위해 교전 후에 계속해서 땅을 치고 압박을 유지하기를 원할 것이다.
반면 미국인들은 프랑스와 동맹을 확보하고 이 누더기 혁명군을 정말로 뒤집기 위해 전문적인 군대로 전환할 시간이 필요하지만 그들이 필요로 할 때 항상 그들이 원하는 군대를 얻고 그들이 가진 군대와 싸워야 하는 것은 아니다. 이와 같이, 미군은 시간을 벌고 인구의 체면을 유지하기 위해 유리한 지형을 점령하고, 민병대와 함께 인구의 지원을 활용하며, 단순히 언제 도망쳐야 하는지를 알고 영국군의 진격을 가능한 한 비싸게 만들 필요가 있을 것이다.
이 게임은 카드를 통합하지만 카드 구동 게임은 아니며, 카드는 향상된 기능과 보너스 기능을 제공할 뿐만 아니라 상대를 위해 작업에서 정말로 어려움을 겪을 수 있는 속임수 행동을 가능하게 합니다.
게임 보드에서 세력이 영역을 다투면 게임은 미니 게임 그 자체인 독특한 전투 시퀀스로 확대된다. 유닛들은 전투 레인에 배치되어 공격과 주사위를 굴려 득점을 올리고, 루트로, 노출된 측면(인파일레이드), 드래군 돌격과 같은 측면에 대한 보너스와 향상 기능을 제공한다.
당신은 당신의 나라 군대를 승리로 이끌 수 있습니까?
—디자이너의 설명
양쪽 모두 매우 독특하고 뚜렷한 장점을 가지고 있다. 전문적인 병력과 해군력을 갖춘 영국군은 해안 진지를 장악할 수 있지만, 해안 기지에서 너무 멀리 떨어져 있으면 어려움을 겪을 수 있다. 그들은 전쟁이 길어질수록 미국인들이 더 높은 수준으로 군대를 증강하는 것과 함께 프랑스의 지원을 확보해야 할 기회가 많아진다는 것을 알고 있다. 이와 같이, 영국인들은 그들이 더 잘 훈련될 때 하루 늦게 1달러가 부족할 수 있도록 반란군을 죽이기 위해 교전 후에 계속해서 땅을 치고 압박을 유지하기를 원할 것이다.
반면 미국인들은 프랑스와 동맹을 확보하고 이 누더기 혁명군을 정말로 뒤집기 위해 전문적인 군대로 전환할 시간이 필요하지만 그들이 필요로 할 때 항상 그들이 원하는 군대를 얻고 그들이 가진 군대와 싸워야 하는 것은 아니다. 이와 같이, 미군은 시간을 벌고 인구의 체면을 유지하기 위해 유리한 지형을 점령하고, 민병대와 함께 인구의 지원을 활용하며, 단순히 언제 도망쳐야 하는지를 알고 영국군의 진격을 가능한 한 비싸게 만들 필요가 있을 것이다.
이 게임은 카드를 통합하지만 카드 구동 게임은 아니며, 카드는 향상된 기능과 보너스 기능을 제공할 뿐만 아니라 상대를 위해 작업에서 정말로 어려움을 겪을 수 있는 속임수 행동을 가능하게 합니다.
게임 보드에서 세력이 영역을 다투면 게임은 미니 게임 그 자체인 독특한 전투 시퀀스로 확대된다. 유닛들은 전투 레인에 배치되어 공격과 주사위를 굴려 득점을 올리고, 루트로, 노출된 측면(인파일레이드), 드래군 돌격과 같은 측면에 대한 보너스와 향상 기능을 제공한다.
당신은 당신의 나라 군대를 승리로 이끌 수 있습니까?
—디자이너의 설명
Revolution: State of War is a 2 player asymmetric military strategy on the Armed struggle for American Independence. The primary objective is to establish and maintain the support of the population for your cause, but to do so often requires one to have control or possession of the territory where people live, and for that one must take command of your nation\'s forces, maneuver and engage in battles to secure the colonies.
Both sides have very unique and distinct advantages. The British with their professional force and naval prowess can dominate coastal positions, but may have some difficulty when getting too far away from their coastal bases. They know the longer the war drags on the more chances Americans will have to secure French support along with building up their forces to a higher standard. As such, the British will want to hit the ground running and maintain the pressure, seeking out engagement after engagement to decimate the rebel forces so when they are better trained it will be immaterial at that point, or a day late and a dollar short.
The American\'s on the other hand need time to secure an alliance with the French and convert this rag-tag band of revolutionaries into a professional army to really flip the script but one doesn\'t always get the army they want, when they need it and have to fight with the army they have. As such, to buy time and save face with the population the American forces will need to make the British advance as costly as possible by occupying advantageous terrain, leveraging the support of the population with Militia forces, and knowing when to simply run away.
The game incorporates cards but is not a card driven game, the cards provide enhancements and bonus abilities as well as enable deception actions that can really through a wrench in the works for your opponent.
When forces contest territory on the Game Board, the game zooms in to a unique battle sequence, which is a mini-game itself; units deploy into lanes of combat and roll dice to score hits and kills with bonuses and enhancements for aspects like rout, exposed flank (enfilade), and Dragoon Charge.
Can you lead your nations forces to victory?
—description from the designer
Both sides have very unique and distinct advantages. The British with their professional force and naval prowess can dominate coastal positions, but may have some difficulty when getting too far away from their coastal bases. They know the longer the war drags on the more chances Americans will have to secure French support along with building up their forces to a higher standard. As such, the British will want to hit the ground running and maintain the pressure, seeking out engagement after engagement to decimate the rebel forces so when they are better trained it will be immaterial at that point, or a day late and a dollar short.
The American\'s on the other hand need time to secure an alliance with the French and convert this rag-tag band of revolutionaries into a professional army to really flip the script but one doesn\'t always get the army they want, when they need it and have to fight with the army they have. As such, to buy time and save face with the population the American forces will need to make the British advance as costly as possible by occupying advantageous terrain, leveraging the support of the population with Militia forces, and knowing when to simply run away.
The game incorporates cards but is not a card driven game, the cards provide enhancements and bonus abilities as well as enable deception actions that can really through a wrench in the works for your opponent.
When forces contest territory on the Game Board, the game zooms in to a unique battle sequence, which is a mini-game itself; units deploy into lanes of combat and roll dice to score hits and kills with bonuses and enhancements for aspects like rout, exposed flank (enfilade), and Dragoon Charge.
Can you lead your nations forces to victory?
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