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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-60 분
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연령
11+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
-
아티스트
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인원
게임 소개
위협을 물리쳐라!는 흥미롭고 완전한 솔로 및 멀티 플레이어 보드 게임 경험을 제공합니다. 게임의 핵심은 신비한 외계인 위협에 의한 글로벌 공격을 시뮬레이션하는 특허받은 어셈블리이다. 특허받은 어셈블리는 플레이어의 건십을 대기로 보내 지구를 방어하는 시뮬레이션을 하는 다단계 3D 구조이다. 한 명 이상의 플레이어가 R&D를 진행하고, 도시를 방어하며, 위협을 물리치기 위한 세계 조약을 유지합니다! 이 게임은 특허받은 보드 게임 어셈블리, 돋보기, 참조 카드, 주사위, 플레이 피스를 포함한다.
위협에 의해 시작된 공격에 대한 방어 행동을 나타내는 각 게임 라운드 동안 플레이어는 각각의 도시 지역을 방어하는 군함 함대의 무장과 고도 능력을 강화하기 위해 R&D를 진행한다. 주어진 플레이어에 대한 군함 함대의 무장과 고도의 조합은 특허받은 어셈블리가 제공하는 위협 공격 값과 같거나 클 경우 해당 군함 함대가 방어하는 특정 도시 지역을 성공적으로 방어하는 결과를 낳는다. Threat’ 캠페인을 통해 Threat Attack의 가치가 증가하기 때문에, 군함 함대 사령관으로 복무하는 각 참가자는 보호된 도시 지역의 성공적인 방어를 유지하기 위해 연구 개발을 꾸준히 진행해야 한다. 목표는 위협 캠페인 전체 기간 동안 가능한 한 많은 도시 지역을 성공적으로 방어하는 것이며, 이는 평균 8-9라운드 정도 지속되지만 더 짧거나 더 길어질 수 있습니다. 위협 캠페인 중에 이루어진 작전 결정 외에도 참가자들은 조약에 남거나 탈퇴하는 전략적 영향을 지속적으로 재고해야 한다. 예를 들어, 조약을 유지하거나 탈퇴하는 것은 사령부 예비군의 가용성과 R&D 진전 비용에 영향을 미치며, 두 가지 중 하나는 위협에 의해 특히 강력한 공격을 받는 도시 지역을 구하거나 잃는 것 사이의 차이를 만들 수 있다. 최신 인텔리전스 보드는 플레이어가 전략을 계획할 때 고려할 수 있는 중요한 정보를 제공합니다. 각 게임 라운드 동안 플레이어는 자원을 받고, R&D를 진전시키기 위해 협력하며, 위협 공격을 식별하고, 조약 탈퇴 여부를 결정하고, 위협 공격으로부터 방어한다.
게임은 어셈블리 지침 보드에 따라 어셈블리의 작동을 기준으로 30주차에 도달하면 종료됩니다(예를 들어 기존 주에 롤링된 6면 다이 값을 추가하면 30개 이상이 됩니다). 어쨌든 마지막 라운드의 마지막 위협 공격은 보드 베이스의 주 “30” 번호에 있는 노란색 포인터로 해결됩니다.
원하는 경우, 군함 함대 사령관은 아래에 열거된 성능 지점을 합산하고 아래에 열거된 성능 수준을 확인하여 성능을 평가할 수 있다. “에 이름을 추가할 수도 있습니다;특히 높은 점수를 받은 General Officer Promotion List”가 게임에 포함되었습니다! 또한 플레이어의 전반적인 성공을 측정하기 위해 4명의 플레이어가 모두 달성할 수 있는 평균 점수가 얼마나 높은지 확인할 수 있습니다.
< 위협을 이겨라!>는 주요 온라인 서점에서 구할 수 있는 두 편의 소설인 건스 오브 셜링턴과 포에버 파이트를 기반으로 합니다.
— 게시자의 설명
위협에 의해 시작된 공격에 대한 방어 행동을 나타내는 각 게임 라운드 동안 플레이어는 각각의 도시 지역을 방어하는 군함 함대의 무장과 고도 능력을 강화하기 위해 R&D를 진행한다. 주어진 플레이어에 대한 군함 함대의 무장과 고도의 조합은 특허받은 어셈블리가 제공하는 위협 공격 값과 같거나 클 경우 해당 군함 함대가 방어하는 특정 도시 지역을 성공적으로 방어하는 결과를 낳는다. Threat’ 캠페인을 통해 Threat Attack의 가치가 증가하기 때문에, 군함 함대 사령관으로 복무하는 각 참가자는 보호된 도시 지역의 성공적인 방어를 유지하기 위해 연구 개발을 꾸준히 진행해야 한다. 목표는 위협 캠페인 전체 기간 동안 가능한 한 많은 도시 지역을 성공적으로 방어하는 것이며, 이는 평균 8-9라운드 정도 지속되지만 더 짧거나 더 길어질 수 있습니다. 위협 캠페인 중에 이루어진 작전 결정 외에도 참가자들은 조약에 남거나 탈퇴하는 전략적 영향을 지속적으로 재고해야 한다. 예를 들어, 조약을 유지하거나 탈퇴하는 것은 사령부 예비군의 가용성과 R&D 진전 비용에 영향을 미치며, 두 가지 중 하나는 위협에 의해 특히 강력한 공격을 받는 도시 지역을 구하거나 잃는 것 사이의 차이를 만들 수 있다. 최신 인텔리전스 보드는 플레이어가 전략을 계획할 때 고려할 수 있는 중요한 정보를 제공합니다. 각 게임 라운드 동안 플레이어는 자원을 받고, R&D를 진전시키기 위해 협력하며, 위협 공격을 식별하고, 조약 탈퇴 여부를 결정하고, 위협 공격으로부터 방어한다.
게임은 어셈블리 지침 보드에 따라 어셈블리의 작동을 기준으로 30주차에 도달하면 종료됩니다(예를 들어 기존 주에 롤링된 6면 다이 값을 추가하면 30개 이상이 됩니다). 어쨌든 마지막 라운드의 마지막 위협 공격은 보드 베이스의 주 “30” 번호에 있는 노란색 포인터로 해결됩니다.
원하는 경우, 군함 함대 사령관은 아래에 열거된 성능 지점을 합산하고 아래에 열거된 성능 수준을 확인하여 성능을 평가할 수 있다. “에 이름을 추가할 수도 있습니다;특히 높은 점수를 받은 General Officer Promotion List”가 게임에 포함되었습니다! 또한 플레이어의 전반적인 성공을 측정하기 위해 4명의 플레이어가 모두 달성할 수 있는 평균 점수가 얼마나 높은지 확인할 수 있습니다.
< 위협을 이겨라!>는 주요 온라인 서점에서 구할 수 있는 두 편의 소설인 건스 오브 셜링턴과 포에버 파이트를 기반으로 합니다.
— 게시자의 설명
Defeat the Threat! provides an exciting, fully solitaire and multi-player board game experience. At the game\'s core is a patented assembly that simulates a global attack by a mysterious alien Threat. The patented assembly is a multi-level 3D structure that simulates sending player\'s Gunships up into the atmosphere to defend Earth. One or more players advance R&D, defend cities, and maintain a World Treaty to Defeat the Threat! The game includes the patented board game assembly, magnifying glass, reference cards, dice, and playing pieces.
During each round of play, which represents a defensive action against an attack launched by the Threat, players advance R&D to strengthen armament and altitude capacity of their Gunship Fleets defending their respective City Regions. The combination of a Gunship Fleet’s Armament and Altitude for a given player yields a defensive value which, when equal to or greater than the Threat attack value provided by the patented Assembly, results in a successful defense of a given City Region defended by that Gunship Fleet. Because the Threat Attack values increase throughout the Threat’s campaign, each player serving as a Gunship Fleet Commander must steadily advance R&D to maintain the successful defense of protected City Regions. The goal is to successfully defend as many City Regions as possible for the entire duration of the Threat Campaign, which lasts on average about 8-9 rounds, but can be shorter or longer. In addition to operational decisions made during the Threat Campaign, players must also constantly reconsider the strategic impact of remaining in, or leaving, the Treaty. For example, remaining in or leaving the Treaty affects the availability of the Command Reserve and the cost of R&D advances, either of which may make the difference between saving or losing City Regions under particularly intense assaults by the Threat. The Latest Intelligence Board provides vital intelligence that players can consider in planning their strategies. During each round of play, players receive resources, cooperate to advance R&D, identify a Threat attack, decide whether to exit the Treaty, and defend against the Threat attack.
The game ends when Week 30 is reached based on operation of the Assembly per the Assembly Instruction Board (e.g., adding the rolled 6-sided die value to the existing week results in 30 or more). In any case, the last Threat Attack of the last round is resolved with the Yellow Pointer at the week “30” number on the board base.
If desired, Gunship Fleet Commanders may evaluate their performance by summing performance points listed below and checking the Performance Level listed below. You can even add your name to the “General Officer Promotion List” included in the game for particularly high scores! You can also see how high of an average score that all 4 players can achieve to measure the overall success of the players’ cooperative global effort.
Defeat the Threat! is based on two novellas, Guns of Shirlington and Forever Fight, which are available from major online booksellers.
—description from the publisher
During each round of play, which represents a defensive action against an attack launched by the Threat, players advance R&D to strengthen armament and altitude capacity of their Gunship Fleets defending their respective City Regions. The combination of a Gunship Fleet’s Armament and Altitude for a given player yields a defensive value which, when equal to or greater than the Threat attack value provided by the patented Assembly, results in a successful defense of a given City Region defended by that Gunship Fleet. Because the Threat Attack values increase throughout the Threat’s campaign, each player serving as a Gunship Fleet Commander must steadily advance R&D to maintain the successful defense of protected City Regions. The goal is to successfully defend as many City Regions as possible for the entire duration of the Threat Campaign, which lasts on average about 8-9 rounds, but can be shorter or longer. In addition to operational decisions made during the Threat Campaign, players must also constantly reconsider the strategic impact of remaining in, or leaving, the Treaty. For example, remaining in or leaving the Treaty affects the availability of the Command Reserve and the cost of R&D advances, either of which may make the difference between saving or losing City Regions under particularly intense assaults by the Threat. The Latest Intelligence Board provides vital intelligence that players can consider in planning their strategies. During each round of play, players receive resources, cooperate to advance R&D, identify a Threat attack, decide whether to exit the Treaty, and defend against the Threat attack.
The game ends when Week 30 is reached based on operation of the Assembly per the Assembly Instruction Board (e.g., adding the rolled 6-sided die value to the existing week results in 30 or more). In any case, the last Threat Attack of the last round is resolved with the Yellow Pointer at the week “30” number on the board base.
If desired, Gunship Fleet Commanders may evaluate their performance by summing performance points listed below and checking the Performance Level listed below. You can even add your name to the “General Officer Promotion List” included in the game for particularly high scores! You can also see how high of an average score that all 4 players can achieve to measure the overall success of the players’ cooperative global effort.
Defeat the Threat! is based on two novellas, Guns of Shirlington and Forever Fight, which are available from major online booksellers.
—description from the publisher
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