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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-30 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
To Van Audenhove
-
아티스트
To Van Audenhove
-
인원
게임 소개
18세기 프랑스의 허구적인 사건들을 재현하는 것을 목표로 하는 이 독주 게임에서 당신은 파리의 도시를 돌아다니며 목표물, 질서의 추종자들을 찾을 것이다. 이를 위해서는 거리와 옥상을 조심스럽게 돌아다니면서 경비원을 피하거나 뒤에서 무력화시켜야 할 것이다. 하지만 조심하세요, 앞을 내다보거나 행동 계획을 무시하지 마세요. 그러면 여러분은 궁지에 몰린 자신을 발견하고 도망쳐야 할 것입니다. 목표는 갑판 끝에 도달하기 전에 가능한 한 많은 목표물을 암살하는 것입니다.
게임을 시작하려면 지도 카드를 앞에 있는 데크로 모아야 합니다. 모든 카드는 얼굴을 위로 향하고 똑바로 향합니다. 이것들은 당신이 게임 내내 움직일 카드들이다.
이 카드 덱 뒤에 액션 트래커 카드를 옆으로 놓고 액션 그리드를 볼 수 있습니다..이 카드들은 왼손 손바닥에 쥐게 될 것이다. 왼쪽 검지를 사용하여 게임의 라운드를 추적하고 오른쪽 엄지손가락은 액션 그리드에서 마지막으로 사용한 액션을 유지합니다(이는 나중에 중요합니다).
맵 카드:
맵 카드는 캐릭터가 통과할 카드입니다. 손을 잡고 경기할 때는 카드에 있는 당신의 위치를 기억해야 한다. 각각의 지도 카드는 하나의 목표물과 많은 경비원들을 가지고 있는데, 이들은 모두 암살될 수 있다. 하지만 목표는 물론... 과녁. 그리고 게임이 끝날 때 얼마나 많은 목표물을 암살했는지에 따라 점수를 얻을 수 있습니다.
지도 카드는 사각형으로 나뉘는데, 이 사각형의 대부분은 두 개의 "높이" 중 하나인 지상 또는 옥상이 있다. 같은 높이의 사각형을 연결하여 이동하는 데는 제한이 없지만 높이를 변경하거나 다른 파쿠르 기동을 수행하려면 액션 그리드를 사용해야 합니다.
작업 그리드:
작업 그리드에는 4가지 가능한 작업이 포함되어 있으며, 그 중 1라운드마다 하나씩 수행할 수 있습니다. 단점은 동일한 동작을 2라운드 연속으로 수행할 수 없으며, 마지막으로 사용한 동작에 화살표(또는 화살표가 없는 선)를 통해 연결된 동작만 수행할 수 있다는 것입니다.
동작의 요약:
점프. 한 칸에서 한 칸을 뛰어서 한 칸을 뛰어서 바닥 광장과 같은 방향으로 점프한다.
내림차순입니다. 높은 곳으로 내려가다.
등반. 한 단계 올라가다.
암살. 그 카드를 포인트로 주장할 대상을 암살하십시오. 아니면 경비원을 암살해서 새로운 길을 열던가.
이러한 작업은 게임의 규칙집에 자세히 설명되어 있습니다.
게임 종료:
위에서 설명한 바와 같이 각 카드를 대상을 암살하여 이기려고 시도하므로 포인트를 획득합니다. 아니면 경비원에게 붙잡혀서 다음 카드로 도망쳐야 하는 것.당신은 갑판을 마칠 때까지 게임을 한 다음 당신이 얼마나 숙련된 암살자인지 보기 위해 당신의 점수를 집계합니다.
자매결연에 오신 것을 환영합니다
게임을 시작하려면 지도 카드를 앞에 있는 데크로 모아야 합니다. 모든 카드는 얼굴을 위로 향하고 똑바로 향합니다. 이것들은 당신이 게임 내내 움직일 카드들이다.
이 카드 덱 뒤에 액션 트래커 카드를 옆으로 놓고 액션 그리드를 볼 수 있습니다..이 카드들은 왼손 손바닥에 쥐게 될 것이다. 왼쪽 검지를 사용하여 게임의 라운드를 추적하고 오른쪽 엄지손가락은 액션 그리드에서 마지막으로 사용한 액션을 유지합니다(이는 나중에 중요합니다).
맵 카드:
맵 카드는 캐릭터가 통과할 카드입니다. 손을 잡고 경기할 때는 카드에 있는 당신의 위치를 기억해야 한다. 각각의 지도 카드는 하나의 목표물과 많은 경비원들을 가지고 있는데, 이들은 모두 암살될 수 있다. 하지만 목표는 물론... 과녁. 그리고 게임이 끝날 때 얼마나 많은 목표물을 암살했는지에 따라 점수를 얻을 수 있습니다.
지도 카드는 사각형으로 나뉘는데, 이 사각형의 대부분은 두 개의 "높이" 중 하나인 지상 또는 옥상이 있다. 같은 높이의 사각형을 연결하여 이동하는 데는 제한이 없지만 높이를 변경하거나 다른 파쿠르 기동을 수행하려면 액션 그리드를 사용해야 합니다.
작업 그리드:
작업 그리드에는 4가지 가능한 작업이 포함되어 있으며, 그 중 1라운드마다 하나씩 수행할 수 있습니다. 단점은 동일한 동작을 2라운드 연속으로 수행할 수 없으며, 마지막으로 사용한 동작에 화살표(또는 화살표가 없는 선)를 통해 연결된 동작만 수행할 수 있다는 것입니다.
동작의 요약:
점프. 한 칸에서 한 칸을 뛰어서 한 칸을 뛰어서 바닥 광장과 같은 방향으로 점프한다.
내림차순입니다. 높은 곳으로 내려가다.
등반. 한 단계 올라가다.
암살. 그 카드를 포인트로 주장할 대상을 암살하십시오. 아니면 경비원을 암살해서 새로운 길을 열던가.
이러한 작업은 게임의 규칙집에 자세히 설명되어 있습니다.
게임 종료:
위에서 설명한 바와 같이 각 카드를 대상을 암살하여 이기려고 시도하므로 포인트를 획득합니다. 아니면 경비원에게 붙잡혀서 다음 카드로 도망쳐야 하는 것.당신은 갑판을 마칠 때까지 게임을 한 다음 당신이 얼마나 숙련된 암살자인지 보기 위해 당신의 점수를 집계합니다.
자매결연에 오신 것을 환영합니다
In this solitaire game that aims to recreate fictitious events of 18th century France you will roam around the city of Paris looking for targets, followers of the order. For this you will need to carefully navigate the streets and rooftops, avoiding guards or neutralizing them from the back. But be careful, don’t look ahead or ignore your action grid and you will find yourself cornered and you will have to flee. Your goal is to assassinate as many targets as you can before getting to the end of the deck.
To start the game you will gather the map cards into deck in front of you. All cards are face-up and oriented upright. These are the cards you will be moving through throughout the game.
Behind this deck of cards you will place the action tracker card, sideways and with the action grid visible..
These cards you will hold in the palm of your left hand. Using your left index finger to keep track of the game\'s rounds and your right thumb will be held onto the last used action on the action grid (this is important for later on).
The map cards:
The map cards are the cards your character will be traversing. Your position on the cards must be remembered when playing in-hand. Each map card has one target and many guards, all of which can be assassinated. However the target is of course... the target. And you will gain points depending on how many targets you have assassinated at the end of the game.
The map cards are divided into squares, and most of these squares have one of two "heights", ground level or rooftop. Movement through connecting squares of the same height is unlimited, however to change height or do other parkour maneuvers you will have to use the action grid.
The action grid:
The action grid contains 4 possible actions, of which you may perform one each round. The catch is that you can never do the same action 2 rounds in a row, and you can only do an action that is connected via an arrow (or line without arrow) to the last used action.
A summary of the actions:
Jumping. Take a run-up of one square to jump from one over a ground square in the same direction as the run-up.
Descending. Go down a height.
Climbing. Go up a level.
Assassinating. Assassinate a target to claim that card as a point. Or assassinate guards to open up new paths.
These actions are explained in greater detail in the game\'s rulebook.
Game end:
As explained above you attempt to beat each card by assassinating the target, thus getting a point. Or getting caught by a guard and having to flee to the next card.
You play until you\'ve finished the deck and then tally up your points to see how skilled an assassin you are.
Welcome to the sisterhood!
To start the game you will gather the map cards into deck in front of you. All cards are face-up and oriented upright. These are the cards you will be moving through throughout the game.
Behind this deck of cards you will place the action tracker card, sideways and with the action grid visible..
These cards you will hold in the palm of your left hand. Using your left index finger to keep track of the game\'s rounds and your right thumb will be held onto the last used action on the action grid (this is important for later on).
The map cards:
The map cards are the cards your character will be traversing. Your position on the cards must be remembered when playing in-hand. Each map card has one target and many guards, all of which can be assassinated. However the target is of course... the target. And you will gain points depending on how many targets you have assassinated at the end of the game.
The map cards are divided into squares, and most of these squares have one of two "heights", ground level or rooftop. Movement through connecting squares of the same height is unlimited, however to change height or do other parkour maneuvers you will have to use the action grid.
The action grid:
The action grid contains 4 possible actions, of which you may perform one each round. The catch is that you can never do the same action 2 rounds in a row, and you can only do an action that is connected via an arrow (or line without arrow) to the last used action.
A summary of the actions:
Jumping. Take a run-up of one square to jump from one over a ground square in the same direction as the run-up.
Descending. Go down a height.
Climbing. Go up a level.
Assassinating. Assassinate a target to claim that card as a point. Or assassinate guards to open up new paths.
These actions are explained in greater detail in the game\'s rulebook.
Game end:
As explained above you attempt to beat each card by assassinating the target, thus getting a point. Or getting caught by a guard and having to flee to the next card.
You play until you\'ve finished the deck and then tally up your points to see how skilled an assassin you are.
Welcome to the sisterhood!
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