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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-6 명
BGG추천: 1-6+ 명 -
게임시간
20-60 분
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연령
8+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
1.50 / 5
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디자이너
Lou Coatney
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아티스트
Lou Coatney
-
인원
게임 소개
12턴. 1~6명. 승리한 플레이어는 자신의 차례가 끝날 때, 죽었지만 채굴 가능한, 우호적이거나 덜 쉽게, 덜 우호적인, 발견된 행성들을 충분히 식민지화(처음에는 거꾸로)하면 그렇게 할 수 있다.
플레이어의 순서는 이전 순서에서 획득한 새로운 행성마다 우주선을 추가한 다음, 자신의 우주선을 움직여 다른 행성을 방문하거나, 적 우주선이나 기지를 공격하거나, 데스 스타가 활성화되어 아직 파괴되지 않았다면 데드 존을 격퇴하는 것으로 구성된다. 그는 또한 그의 기지를 다른 살아있는 행성으로 옮길 수 있다.
얼라이언스는 Jord/Earth에서 시작하지만, 가장 높은 점수를 받은 플레이어 중 2명 이하가 게임에서 승리한 것으로 인정받을 수 있으므로, 다른 플레이어들은 다른 행성으로 이주하여 그곳에 기반을 두고 독립적이고 해적질적인 바이킹이 될 수 있다.
협상과 동맹은 고전적인 외교에서처럼 목이 잘릴 수 있다. 12회전 중 7회전 이후 동맹은 경쟁자/바이킹과의 전쟁을 *시작*할 수 있습니다. 후자가 이미 *it와 전쟁을 시작하지 않았다면.
외교적으로(또는 군사적으로) 식민지가 될 행성은 외곽 지역에도 있지만, 깨어날 경우 모든 사람에게 위협이 되는 데스 스타도 마찬가지입니다 보통 모든 사람들이 그들의 경쟁과 심지어 전쟁을 물리치기 위해서는 제쳐놓아야 한다!
기지 - 지구는 최초이자 중심이다 - 우주선 6척, 우호적인 행성 5개, 불친절한 행성 5개, 죽었지만 광산을 채굴할 수 있는 행성 4개, 소행성 표식기 5개, 그리고 37개의 육각형 우주장에 있는 데스 스타.
-디자이너의 설명
플레이어의 순서는 이전 순서에서 획득한 새로운 행성마다 우주선을 추가한 다음, 자신의 우주선을 움직여 다른 행성을 방문하거나, 적 우주선이나 기지를 공격하거나, 데스 스타가 활성화되어 아직 파괴되지 않았다면 데드 존을 격퇴하는 것으로 구성된다. 그는 또한 그의 기지를 다른 살아있는 행성으로 옮길 수 있다.
얼라이언스는 Jord/Earth에서 시작하지만, 가장 높은 점수를 받은 플레이어 중 2명 이하가 게임에서 승리한 것으로 인정받을 수 있으므로, 다른 플레이어들은 다른 행성으로 이주하여 그곳에 기반을 두고 독립적이고 해적질적인 바이킹이 될 수 있다.
협상과 동맹은 고전적인 외교에서처럼 목이 잘릴 수 있다. 12회전 중 7회전 이후 동맹은 경쟁자/바이킹과의 전쟁을 *시작*할 수 있습니다. 후자가 이미 *it와 전쟁을 시작하지 않았다면.
외교적으로(또는 군사적으로) 식민지가 될 행성은 외곽 지역에도 있지만, 깨어날 경우 모든 사람에게 위협이 되는 데스 스타도 마찬가지입니다 보통 모든 사람들이 그들의 경쟁과 심지어 전쟁을 물리치기 위해서는 제쳐놓아야 한다!
기지 - 지구는 최초이자 중심이다 - 우주선 6척, 우호적인 행성 5개, 불친절한 행성 5개, 죽었지만 광산을 채굴할 수 있는 행성 4개, 소행성 표식기 5개, 그리고 37개의 육각형 우주장에 있는 데스 스타.
-디자이너의 설명
12 turns. 1-6 players. A winning player can do so as soon as at the end of his turn he or his Alliance have colonized sufficient discovered (initially upside-down) planets, dead but mineable, friendly or, less easily, unfriendly.
A player\'s turn consists of adding a starship for each new planet he acquired in his previous turn, and then moving his starships to visit other planets, attack enemy starships or bases, or beat back Dead Zones if the Death Star has been activated and not yet destroyed. He can also move his base to another live planet.
The Alliance starts on Jord/Earth, but no more than the 2 highest scoring players in it can get credit for winning the game if the Alliance does, so others may emigrate to other planets to set up their base there and become independent and/or piratical Vikings.
Negotiations and alliances can become as cut-throat as in classic Diplomacy. After the 7th of 12 turns the Alliance can *start* a war with a competitor/Viking, if the latter hasn\'t already started a war with *it*.
Planets to be found and diplomatically (or militarily) colonized (for game-winning credit) are even out in the outer reaches, but then so is the Death Star which is a threat to everyone if awakened and usually requires everyone to set aside their competitions and even wars to defeat!
Bases - Earth being the first and central - 6 starships, 5 friendly planets, 5 unfriendly planets, 4 dead but mine-able planets, 5 asteroid markers, empty space markers, and the Death Star on a 37 hexagon space field.
-description from designer
A player\'s turn consists of adding a starship for each new planet he acquired in his previous turn, and then moving his starships to visit other planets, attack enemy starships or bases, or beat back Dead Zones if the Death Star has been activated and not yet destroyed. He can also move his base to another live planet.
The Alliance starts on Jord/Earth, but no more than the 2 highest scoring players in it can get credit for winning the game if the Alliance does, so others may emigrate to other planets to set up their base there and become independent and/or piratical Vikings.
Negotiations and alliances can become as cut-throat as in classic Diplomacy. After the 7th of 12 turns the Alliance can *start* a war with a competitor/Viking, if the latter hasn\'t already started a war with *it*.
Planets to be found and diplomatically (or militarily) colonized (for game-winning credit) are even out in the outer reaches, but then so is the Death Star which is a threat to everyone if awakened and usually requires everyone to set aside their competitions and even wars to defeat!
Bases - Earth being the first and central - 6 starships, 5 friendly planets, 5 unfriendly planets, 4 dead but mine-able planets, 5 asteroid markers, empty space markers, and the Death Star on a 37 hexagon space field.
-description from designer
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