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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Jean du Poël
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아티스트
-
인원
게임 소개
역사적인 칸나에 전투를 대표하는 이 전쟁놀이는 한니발이 이끄는 로마군과 카르타고군 사이에 치러진다. 그것은 틀림없이 한니발의 가장 위대한 승리인 이 유명한 전투를 재현하려고 시도한다.
힘 중 하나가 빠지거나 정해진 시간(40회전)이 지나면 게임이 종료된다. 각각 30명의 기병 또는 80명의 병력으로 구성된 1000개 이상의 졸병을 보유하고 있으며, 전장의 대학살을 명확하게 느끼기 위해 노력하고 있다. 이 역사적인 전투는 약 50,000명의 로마인들과 40,000명의 카르타고인들이 맞붙었다.
게임 맵은 25m당 1제곱미터로 축척이 정해져 있으며, 한 바퀴 돌 때마다 15분간의 전투가 벌어진다. 각각의 턴 동안 로마가 먼저 가고, 그 다음에 카르타고가 되며, 턴은 이동, 방어 배치, 공격 배치, 대결, 회복의 단계로 나뉜다.
단위는 힘과 움직임이라는 두 가지 값으로 표현된다. 무브먼트는 전투에 참여하지 않을 경우 각 턴마다 유닛이 전진할 수 있는 공간의 수를 나타냅니다. 전투에서는 다이롤과 함께 전투 해결 방법을 결정하기 위해 힘을 사용한다.
힘 중 하나가 빠지거나 정해진 시간(40회전)이 지나면 게임이 종료된다. 각각 30명의 기병 또는 80명의 병력으로 구성된 1000개 이상의 졸병을 보유하고 있으며, 전장의 대학살을 명확하게 느끼기 위해 노력하고 있다. 이 역사적인 전투는 약 50,000명의 로마인들과 40,000명의 카르타고인들이 맞붙었다.
게임 맵은 25m당 1제곱미터로 축척이 정해져 있으며, 한 바퀴 돌 때마다 15분간의 전투가 벌어진다. 각각의 턴 동안 로마가 먼저 가고, 그 다음에 카르타고가 되며, 턴은 이동, 방어 배치, 공격 배치, 대결, 회복의 단계로 나뉜다.
단위는 힘과 움직임이라는 두 가지 값으로 표현된다. 무브먼트는 전투에 참여하지 않을 경우 각 턴마다 유닛이 전진할 수 있는 공간의 수를 나타냅니다. 전투에서는 다이롤과 함께 전투 해결 방법을 결정하기 위해 힘을 사용한다.
Representing the historic battle of Cannae, this war game is played between the Roman and Carthaginian forces led by Hannibal. It attempts to recreate this famous battle which is arguably Hannibal's greatest victory.
The game ends when one of the forces is eliminated or a set period of time passes (40 turns). With over 1000 pawns, each representing 30 cavalry or 80 men, it attempts to provide a clear sense of the carnage on the battlefield. The historic battle faced an estimated 50,000 romans against 40,000 Carthaginians.
The game map is scaled at 1 square for each 25 meters, and each turn of the game equals 15 minutes of battle. During each turn the romans go first, then the Carthaginians, and the turns are broken into phases: movement, defensive placement, offensive placement, confrontation, recovery.
Units are represented by two values, strength and movement. Movement indicates the number of spaces that a unit can advance each turn if not engaged in combat. Strength is used in battle to determine combat resolution, in combination with die rolls.
The game ends when one of the forces is eliminated or a set period of time passes (40 turns). With over 1000 pawns, each representing 30 cavalry or 80 men, it attempts to provide a clear sense of the carnage on the battlefield. The historic battle faced an estimated 50,000 romans against 40,000 Carthaginians.
The game map is scaled at 1 square for each 25 meters, and each turn of the game equals 15 minutes of battle. During each turn the romans go first, then the Carthaginians, and the turns are broken into phases: movement, defensive placement, offensive placement, confrontation, recovery.
Units are represented by two values, strength and movement. Movement indicates the number of spaces that a unit can advance each turn if not engaged in combat. Strength is used in battle to determine combat resolution, in combination with die rolls.
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