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    2.86 / 5

게임 소개

《아르덴스 II》(Ardennes II)는 1994년부터 BCS 게임 라스트 블리츠크리그에서 사용할 수 있는 추가 연구를 사용하여 상을 수상한 게임 《아르덴스》를 재발행한 스탠다드 컴뱃 시리즈이다. 전작과 마찬가지로 1944년 12월 아르덴 숲의 조용한 전선에 대한 독일 바흐트 암 라인 공세를 다룬다.

서부전선과 동부전선에서 큰 손실을 입었음에도 불구하고, 독일군은 노약자, 그리고 매우 젊은 징병제를 사용하여 공격군을 재활성화하려고 시도했다. 방어하던 미군은 프랑스 전역의 돌진에서 회복하고 있었고, 아르덴 지역을 사용하여 지친 부대에게 재장전할 기회를 주고 새로운 증원군에게 약간의 전투 지역 경험을 제공했다.

그 결과는 벌지 전투로 역사에 기록되었다.

미군은 초기의 기습을 극복하고, 일련의 단호한 방어, 수많은 적기 다리 파괴, 그리고 잘 공급된 포병의 놀라운 힘을 합쳐 거의 죽을 뻔했던 독일 기갑군을 저지했다.

Ardennes II는 이 모든 행동을 하루의 전투와 16진수 당 1마일의 16진수 척도를 차례로 나타낸다. 부대는 일반적으로 강화된 대대(또는 더 작은 대대)이다. 풀 캠페인 게임은 44년 12월 16일부터 12월 31일까지 16턴만 진행된다.

라스트 블리츠크리그에서 처음 사용된 더 나은 OOB와 지도 연구를 조명하는 것 외에도, 이 게임은 원래의 ’s “를 수정하여 양쪽 포의 고유한 특성을 강조함으로써 이전 게임과 다르다;보급 마차 ” 보급 시스템 및 적의 공격을 받기 전에 부대가 철수할 수 있는 기회를 제공합니다. 또한 플레이어가 통과해야 하는 크롬 규칙의 양을 줄이고, 일부 한계 힘의 효과를 과장했다.

이 게임은 매우 깨끗하고 쉽게 플레이할 수 있는 시퀀스 오브 플레이, 명확한 유닛 상호 작용, 그리고 직접적인 승리 결정이라는 SCS의 전통을 이어간다.

이 게임은 처음 배우는 것에 관심이 있거나 초보자들에게 워게이밍이라는 훌륭한 취미를 가르치는 것에 관심이 있는 사람들에게 매우 추천된다.

시나리오:
아르덴 캠페인, 맵 2개, 16바퀴
획기적인 캠페인, 맵 1개, KG 파이퍼 6바퀴
맵 1개, 맵 5바퀴
1 지도의 일부인 구스 에그, 5턴
바스토뉴: 스크리밍 이글스 언더 시즈, 2개의 지도의 일부, 8턴의 창끝, 1개의 지도, 4턴의 출판사로부터의 설명


Ardennes II is a Standard Combat Series reissuing of the award-winning game Ardennes from 1994 using the additional research available in the BCS game Last Blitzkrieg. Like its predecessor, it covers the German Wacht am Rhein offensive in December 1944 against the heretofore “quiet front” of the Ardennes Forest.

Despite heavy losses on both the Western and Eastern Fronts, the German Army attempted to re-invigorate its offensive forces using drafts of the elderly, infirm, and very young. The defending US forces were recovering from the dash across France and using the Ardennes area to give exhausted units a chance to refit and to give their new reinforcements some modest battle-zone experience.

The result went down in history as the Battle of the Bulge.

Overcoming the initial surprise, the US forces put together a series of determined defenses, numerous timely bridge destructions, and the incredible power of their well-supplied artillery to stop the vaunted German Panzer troops nearly dead in their tracks.

Ardennes II covers all this action in turns representing one day of combat and a hex scale of 1 mile per hex. Units are usually reinforced battalions (or smaller). The full campaign game lasts only 16 turns from 16 Dec to 31 Dec 44.

In addition to spotlighting the better OOB and map research first used in Last Blitzkrieg, the game differs from its predecessor by highlighting the unique nature of the artillery on both sides, correcting the original’s “Supply Wagon” supply system, as well as giving units the opportunity to withdraw before an enemy attack. It also cuts back on the amount of chrome rules which the player needed to wade through, and which exaggerated the effects of some marginal forces.

The game continues the SCS tradition of a very clean and easily played Sequence of Play, clear unit interactions, and straight-forward victory determination.

This game is highly recommended for those interested in learning for the first time or teaching the fine hobby of wargaming to beginners.

Scenarios:
Ardennes Campaign, 2 maps, 16 turns
Breakthrough Campaign, 1 map, 6 turns
KG Peiper, part of 1 map, 5 turns
The Goose Egg, part of 1 map, 5 turns
Bastogne: Screaming Eagles Under Siege, parts of 2 maps, 8 turns
Tip of the Spear, 1 map, 4 turns

—description from the publisher

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