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  • 인원

    2-5 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    60-60 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

알리 바바의 보물

케빈 휘트모어가 한 리뷰에서 추론한 건데

게임이 시작될 때 각 플레이어는 보드의 하단 모서리에 있는 폰으로 시작한다. 널빤지의 반대쪽 코너에는 동굴 입구가 있다. 매 턴마다 각 선수는 D6를 굴려 움직입니다. 선수들은 시계 방향에서의 이사의 좁은 트랙에 가장자리를 따라 그들의 희생양으로 이동해야 합니다. 왼쪽 모서리에는 &ldquo라고 표시된 공간이 있습니다.W¨ste” (데저트) 각 졸은 거기서 멈춰야 합니다. 사막을 떠나려면 홀수를 굴려야 한다. 멀리 떨어진 코너에 도달한 선수들은 산을 열기 전에 코너에서 잠시 멈춰야 한다.

게임의 핵심은 동굴 안에서 일어납니다. 그 동굴은 게임 매트를 지배하고 있는 큰 동굴입니다. 동굴 안에 한 칸에 하나씩, 최대 40개의 네모난 카드를 아래로 향하게 할 수 있다. 옵션인 장애물 및 티라이트를 사용할 경우 이 숫자는 줄어듭니다. 그 카드들은 꽃병을 묘사한 같은 뒷면을 보여준다. 꽃병 위에서 폰의 이동이 끝나면 플레이어는 폰을 검사하고 표시된 보물을 획득할 수 있습니다. 게다가, 플레이어는 그들이 꽃병을 깨뜨리는지 보기 위해 주사위를 굴린다. 그렇지 않다면, 그들은 보물 카드를 뒤에 같은 꽃병이 있는 빈 카드로 교체합니다. 이러한 방식으로 게임 보드는 보물이 고갈되고 쓸모없는 빈 꽃병, 즉 꽃병이 깨진 공터로 가득 차게 된다.

플레이어와 스쿼의 삶을 복잡하게 만드는 것은 40명의 도둑 무리이다. 정말로 검은 폰일 뿐이지만, 그는 선수들이 보물을 가지고 도망가는 것을 막기 위해 보드를 돌아다닌다. 싸움은 검은 폰에게 약간 유리하며, 모든 플레이어들이 그에게 넓은 자리를 양보하도록 격려한다.

플레이어들이 더 많은 보물을 모을수록 장애가 생기고, 부하가 증가하면 이동 포인트를 상실하게 된다. 이것은 검은 폰이 플레이어’의 폰을 잡을 수 있게 한다. 그러나 보물 카드 중 일부는 텅 빈 배낭과 자루로, 졸이 짐을 지기 전에 더 많은 보물을 운반할 수 있게 해준다. 게다가 검은 폰은 속도가 느리고, 최고값이 4인 특수 다이를 굴립니다.

일단 졸이 동굴에서 탈출하면, 그는 보드의 가장자리를 따라 있는 트랙에서 시계방향으로 계속해야 한다. 오른쪽 코너에는 바그다드라고 표시된 공간이 있습니다. 각 폰은 바그다드에서 정차해야 하며 짝수 번호로만 떠날 수 있습니다. 폰이 떠나지 못하면 힘들게 모은 보물 중 하나를 잃게 된다. 바그다드에 머무는 것은 비쌉니다! 결국 졸은 바그다드를 탈출하여 출발점으로 돌아간다.

게임에서 이기려면 플레이어는 다른 플레이어보다 더 많은 보물을 가지고 있어야 하며, 동굴 안에 남아 있는 것보다 더 많은 보물을 가지고 있어야 한다.
The Treasures of Ali Baba

extrapolated from a review done by Kevin Whitmore

At the beginning of the game each player starts with a pawn in the bottom corner of the board. At the opposite corner of the board is the entrance to the cave. Every turn each player rolls a D6 to move. Players must move their pawns in a clockwise direction along the edge of the board upon a narrow track. At the left-hand corner is a space marked “Wüste” (Desert). Each pawn must stop there. To leave the desert a player must roll an odd number. Upon reaching the far corner players must pause on the corner before opening the mountain.

The heart of the game happens within the cave. The cave is large, dominating the game mat. Up to 40 square cards can be placed face down, one per space, within the cave. This number will be reduced if the optional obstacles and tea light are used. The cards show the same back, depicting a vase. When a pawn ends its move on a vase the active player may inspect it, and claim the treasure shown. In addition, the player rolls a die to see if they break the vase. If not, they replace the treasure card with a blank card showing the same vase on the back. In this way the game board becomes depleted of treasures and filled up with worthless empty vases, or voids where vases were broken.

Complicating the player’s lives is the band of 40 thieves. Really it is just the black pawn, but he travels the board seeking to prevent the players from absconding with the treasures. Combat slightly favors the black pawn, encouraging all the players to give him a wide berth.

As players collect more treasures, they become encumbered, and forfeit movement points as their load increases. This allows the black pawn to possibly catch a player’s pawn. However, some of the treasure cards are empty backpacks and sacks, allowing a pawn to carry more treasure before becoming encumbered. Further, the black pawn is slow, rolling a special die with a top value of four.

Once a pawn has escaped from the cave, he must continue clockwise upon the track along the edge of the board. At the right-hand corner is a space marked BAGHDAD. Each pawn must stop in Baghdad, and may only leave on the roll of an even number. Should the pawn fail to leave, one of its hard-earned treasures will be lost. Staying in Baghdad is expensive! Eventually the pawn will escape Baghdad, and travel back to the starting corner.

To win the game the player must have more treasures than any other player, and they must also have more treasures than what remains within the cave.

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