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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
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아티스트
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인원
게임 소개
스펠워즈는 직관적이고 빠른 속도의 전략 카드 게임으로 항상 재미있고 2-4명의 플레이어가 플레이할 수 있다. 각 플레이어는 8가지 마법을 마스터하여 체력을 0으로 줄일 수 있는 충분한 데미지를 주어 상대를 물리칩니다. 이 카드는 DnD에서 발견된 8개의 마법학교 각각에 대한 8개의 카드인 64개의 카드로 구성되어 있습니다. 8개의 카드 각각은 전략적인 결정과 결과의 거의 무제한적인 조합을 가능하게 하는 두 가지 다른 효과를 가지고 있다.
체력이 0으로 떨어질 정도의 데미지를 주어 상대를 제거해야 합니다. 어떤 카드들은 피해를 주고, 어떤 카드들은 플레이어들이 피해를 입지 않도록 도와주며, 다른 카드들은 치유하지만, 모두 전략적인 결정을 가능하게 한다.
이 카드는 64장으로 구성되어 있으며, 각각 8개의 마법학교에서 온 8장의 카드로 구성되어 있다.
각 플레이어는 플레이어의 수와 동일한 수의 적중점을 갖지만 최소 3개의 적중점을 가집니다. 체력이 0점으로 떨어진 선수는 게임에서 탈락합니다.
게임이 시작될 때 카드를 섞고 테이블 위에 아래를 향한 추첨 더미에 놓습니다. 모든 플레이어는 추첨 더미에서 6장의 카드를 뽑습니다. 먼저 할 선수를 무작위로 뽑으세요.
선수들은 시계방향 순서로 차례를 지납니다. 각 플레이어의 순서는 다음과 같은 단계로 구성된다:
스펠링 단계: 플레이어는 자신의 순서 동안 그리고 스펠링 단계에서만 최대 2개의 카드를 플레이할 수 있다. Abjuration 카드(abjuration 카드로 사용되는 Illusion 카드는 제외)는 이 한계에 도달하지 않으며 상대방의 주문이나 몬스터 단계에서 플레이할 수 있으며 다른 카드나 동작을 방해할 수도 있습니다.
몬스터 단계: 소환된 각 몬스터가 공격하여 대상 플레이어에게 1개의 체력 피해를 입힐 수 있습니다. 소환된 몬스터는 다른 몬스터의 공격을 차단할 수 있지만, 두 몬스터 모두 폐기물 더미에 배치해야 합니다.
그리기 단계: 그 선수의 차례는 카드 2장을 뽑는 것으로 끝납니다.
사용, 폐기 및 제거된 플레이어’ 카드는 폐기 더미에 얼굴을 아래로 향하게 배치됩니다. 각 플레이어는 게임 중 언제든지 폐기물 더미의 내용을 볼 수 있습니다. 폐기물 더미를 변경하여 카드가 부족할 경우 새로운 추첨 더미로 사용합니다.
마지막으로 남은 체력을 가진 선수가 승리합니다.
— 게시자의 설명
체력이 0으로 떨어질 정도의 데미지를 주어 상대를 제거해야 합니다. 어떤 카드들은 피해를 주고, 어떤 카드들은 플레이어들이 피해를 입지 않도록 도와주며, 다른 카드들은 치유하지만, 모두 전략적인 결정을 가능하게 한다.
이 카드는 64장으로 구성되어 있으며, 각각 8개의 마법학교에서 온 8장의 카드로 구성되어 있다.
각 플레이어는 플레이어의 수와 동일한 수의 적중점을 갖지만 최소 3개의 적중점을 가집니다. 체력이 0점으로 떨어진 선수는 게임에서 탈락합니다.
게임이 시작될 때 카드를 섞고 테이블 위에 아래를 향한 추첨 더미에 놓습니다. 모든 플레이어는 추첨 더미에서 6장의 카드를 뽑습니다. 먼저 할 선수를 무작위로 뽑으세요.
선수들은 시계방향 순서로 차례를 지납니다. 각 플레이어의 순서는 다음과 같은 단계로 구성된다:
스펠링 단계: 플레이어는 자신의 순서 동안 그리고 스펠링 단계에서만 최대 2개의 카드를 플레이할 수 있다. Abjuration 카드(abjuration 카드로 사용되는 Illusion 카드는 제외)는 이 한계에 도달하지 않으며 상대방의 주문이나 몬스터 단계에서 플레이할 수 있으며 다른 카드나 동작을 방해할 수도 있습니다.
몬스터 단계: 소환된 각 몬스터가 공격하여 대상 플레이어에게 1개의 체력 피해를 입힐 수 있습니다. 소환된 몬스터는 다른 몬스터의 공격을 차단할 수 있지만, 두 몬스터 모두 폐기물 더미에 배치해야 합니다.
그리기 단계: 그 선수의 차례는 카드 2장을 뽑는 것으로 끝납니다.
사용, 폐기 및 제거된 플레이어’ 카드는 폐기 더미에 얼굴을 아래로 향하게 배치됩니다. 각 플레이어는 게임 중 언제든지 폐기물 더미의 내용을 볼 수 있습니다. 폐기물 더미를 변경하여 카드가 부족할 경우 새로운 추첨 더미로 사용합니다.
마지막으로 남은 체력을 가진 선수가 승리합니다.
— 게시자의 설명
Spell Wars is an intuitive, fast-paced strategy card game that is always entertaining and can be played by 2-4 players. Each player masters the eight schools of magic to defeat their opponents by dealing enough damage to reduce their Hit Points to 0. The deck comprises 64 cards, eight cards for each of the eight schools of magic found in DnD. Each of the eight cards has two different effects that allow for an almost unlimited combination of strategic decisions and outcomes.
You must eliminate your opponents by dealing enough damage to reduce their Hit Points to 0. Some cards deal damage, some help players avoid taking damage, still others heal, but all allow for strategic decisions.
The deck comprises 64 cards, eight from each of the eight schools of magic.
Each player has a number of Hit Points equal to the number of players, but a minimum of 3. A player who is reduced to 0 Hit Points is eliminated from the game.
At the start of the game shuffle the cards and place them in a draw pile facedown on the table. All players draw 6 cards from the draw pile. Randomly pick a player to go first.
Players take their turns in clockwise order. Each player’s turn consists of the following phases:
Spellcasting Phase: A player can play up to 2 cards during their turn and only in the spellcasting phase. Abjuration cards (but not Illusion cards used as Abjuration cards) don’t count towards this limit and can also be played during an opponent\'s spellcasting or monster phases, even interrupting other cards or actions.
Monster Phase: Each summoned monster may attack and deal 1 Hit Point of damage to a target player. A summoned monster can negate an attack by another monster, but both monsters must then be placed in the discard pile.
Draw Phase: The player’s turn ends by drawing 2 cards.
Used, discarded, and eliminated players’ cards are placed facedown in the discard pile. Each player can look at the contents of the discard pile at any time during the game. Reshuffle the discard pile and use it as a new draw pile if the draw pile runs out of cards.
The last player who has Hit Points remaining wins the game.
—description from the publisher
You must eliminate your opponents by dealing enough damage to reduce their Hit Points to 0. Some cards deal damage, some help players avoid taking damage, still others heal, but all allow for strategic decisions.
The deck comprises 64 cards, eight from each of the eight schools of magic.
Each player has a number of Hit Points equal to the number of players, but a minimum of 3. A player who is reduced to 0 Hit Points is eliminated from the game.
At the start of the game shuffle the cards and place them in a draw pile facedown on the table. All players draw 6 cards from the draw pile. Randomly pick a player to go first.
Players take their turns in clockwise order. Each player’s turn consists of the following phases:
Spellcasting Phase: A player can play up to 2 cards during their turn and only in the spellcasting phase. Abjuration cards (but not Illusion cards used as Abjuration cards) don’t count towards this limit and can also be played during an opponent\'s spellcasting or monster phases, even interrupting other cards or actions.
Monster Phase: Each summoned monster may attack and deal 1 Hit Point of damage to a target player. A summoned monster can negate an attack by another monster, but both monsters must then be placed in the discard pile.
Draw Phase: The player’s turn ends by drawing 2 cards.
Used, discarded, and eliminated players’ cards are placed facedown in the discard pile. Each player can look at the contents of the discard pile at any time during the game. Reshuffle the discard pile and use it as a new draw pile if the draw pile runs out of cards.
The last player who has Hit Points remaining wins the game.
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