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BGG랭킹
BGG전체 : 10953
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-6 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
14+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Robin Stokkel, Peter Jan van der Veek
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아티스트
Robin Stokkel, Peter Jan van der Veek
-
인원
게임 소개
당신은 당신의 일족의 족장이며 몬스터로부터 당신의 일족을 안전하게 보호하는 동시에 다른 일족에 대한 경쟁 우위를 유지하는 역할을 합니다. 주민들 중 일부는 숨어 있고, 당신은 어떤 주민이 어디에 있는지 파악하고, 괴물을 노천고원이나 경쟁 종족으로 쫓아가야 합니다.
이 게임은 카드를 암기하고, 계산된 위험을 감수하고, 전략적인 장기적 의사결정을 하는 것에 관한 모든 것이다.
배우기가 매우 쉽고(5분), 온 가족이 즐길 수 있으며(2-5명), 반복해서 재생할 수 있다.
작동 원리
게임의 시작
모든 치프들은 4장의 카드를 앞에 놓고 시작한다. 여기는 당신의 씨족이며, 각 카드는 거주자 중 한 명입니다. 시작하기 위해 각 플레이어는 아래 두 개의 카드를 한 번 볼 수 있습니다. 그들을 잘 기억하세요.
목적어
목표는 일족의 몬스터들을 상대나 열린 하이랜드로 쫓아가 처치하는 것입니다. 카드마다 포인트가 정해져 있는데 몬스터가 무서울수록 포인트가 많아진다. 그래서 목표는 가장 적은 점수를 얻는 것이다. 일단 당신이 그 위치에 있다고 생각하고 당신의 클랜에 더 이상 몬스터 카드가 없다면, 당신은 \"Saorsa\"("freedom" 게일어로)를 부를 수 있으며, 각 플레이어가 마지막 한 바퀴를 돌면 라운드가 종료된다.
옵션 A) 폐기물 더미에서 상단 카드를 꺼내 클랜 카드 중 하나와 교환합니다. 카드에 표시된 모든 동작은 수행할 수 없습니다.
옵션 B) 닫힌 더미에서 상단 카드를 꺼내 선택합니다.
1. Open Highland 더미에 직접 놓고 카드에 설명된 대로 작업을 수행합니다.
2. 클랜 카드 중 하나와 교환합니다. 카드에 표시된 모든 작업을 수행할 수 없습니다.
카드가 오픈 하이랜드 더미에 버려질 때마다 클랜에서 같은 카드의 위치를 알고 있는 플레이어는 즉시 카드를 잡아 폐기된 카드 위에 올려놓을 수 있다. 이것이 당신이 당신의 씨족에 거주하는 사람들을 줄이는 방법입니다.
게임에는 여러 가지 특별한 카드가 있으며, 각 턴마다 카드를 훔쳐볼 수 있는 마녀나 포비의 사악한 사제가 있으며, 포비의 사악한 사제는 선교사에 의해 개종되면 더 이상 사악해지지 않습니다. 그래서 큰 계산된 위험을 감수하는 것은 실제 삶과 마찬가지로 큰 보상을 줄 수 있다.
라운드 끝
만약 당신의 클랜에 괴물이 없다면, 당신의 차례가 되기 직전에, 당신은 \"Saorsa\"라고 선언할 수 있다. 다른 모든 선수들은 마지막 턴을 하고 라운드 종료와 포인트가 계산될 것이다. Saorsa를 부른 플레이어가 포인트가 가장 적으면 Victory Token을 획득합니다.
당신의 클랜에 있는 몇몇 카드들은 첫눈에 보기에 너무 좋아 보이지 않을 수도 있지만, 당신의 클랜에 그것들을 보관하는 것은 당신에게 향후 라운드에서 큰 이점을 줄 것입니다.
빅토리 토큰 4개가 모두 당첨되면 게임이 종료됩니다.
-디자이너별 설명
이 게임은 카드를 암기하고, 계산된 위험을 감수하고, 전략적인 장기적 의사결정을 하는 것에 관한 모든 것이다.
배우기가 매우 쉽고(5분), 온 가족이 즐길 수 있으며(2-5명), 반복해서 재생할 수 있다.
작동 원리
게임의 시작
모든 치프들은 4장의 카드를 앞에 놓고 시작한다. 여기는 당신의 씨족이며, 각 카드는 거주자 중 한 명입니다. 시작하기 위해 각 플레이어는 아래 두 개의 카드를 한 번 볼 수 있습니다. 그들을 잘 기억하세요.
목적어
목표는 일족의 몬스터들을 상대나 열린 하이랜드로 쫓아가 처치하는 것입니다. 카드마다 포인트가 정해져 있는데 몬스터가 무서울수록 포인트가 많아진다. 그래서 목표는 가장 적은 점수를 얻는 것이다. 일단 당신이 그 위치에 있다고 생각하고 당신의 클랜에 더 이상 몬스터 카드가 없다면, 당신은 \"Saorsa\"("freedom" 게일어로)를 부를 수 있으며, 각 플레이어가 마지막 한 바퀴를 돌면 라운드가 종료된다.
옵션 A) 폐기물 더미에서 상단 카드를 꺼내 클랜 카드 중 하나와 교환합니다. 카드에 표시된 모든 동작은 수행할 수 없습니다.
옵션 B) 닫힌 더미에서 상단 카드를 꺼내 선택합니다.
1. Open Highland 더미에 직접 놓고 카드에 설명된 대로 작업을 수행합니다.
2. 클랜 카드 중 하나와 교환합니다. 카드에 표시된 모든 작업을 수행할 수 없습니다.
카드가 오픈 하이랜드 더미에 버려질 때마다 클랜에서 같은 카드의 위치를 알고 있는 플레이어는 즉시 카드를 잡아 폐기된 카드 위에 올려놓을 수 있다. 이것이 당신이 당신의 씨족에 거주하는 사람들을 줄이는 방법입니다.
게임에는 여러 가지 특별한 카드가 있으며, 각 턴마다 카드를 훔쳐볼 수 있는 마녀나 포비의 사악한 사제가 있으며, 포비의 사악한 사제는 선교사에 의해 개종되면 더 이상 사악해지지 않습니다. 그래서 큰 계산된 위험을 감수하는 것은 실제 삶과 마찬가지로 큰 보상을 줄 수 있다.
라운드 끝
만약 당신의 클랜에 괴물이 없다면, 당신의 차례가 되기 직전에, 당신은 \"Saorsa\"라고 선언할 수 있다. 다른 모든 선수들은 마지막 턴을 하고 라운드 종료와 포인트가 계산될 것이다. Saorsa를 부른 플레이어가 포인트가 가장 적으면 Victory Token을 획득합니다.
당신의 클랜에 있는 몇몇 카드들은 첫눈에 보기에 너무 좋아 보이지 않을 수도 있지만, 당신의 클랜에 그것들을 보관하는 것은 당신에게 향후 라운드에서 큰 이점을 줄 것입니다.
빅토리 토큰 4개가 모두 당첨되면 게임이 종료됩니다.
-디자이너별 설명
You\'re the chieftain of your clan and are in charge of making your clan safe from Monsters, while keeping a competitive advantage against other clans. Some of the inhabitants are in hiding, and you need to figure out which inhabitant is where, and chase any Monster to the Open Highlands or rivalling clans.
This game is all about memorising cards, taking calculated risks, and strategic long-term decision-making.
It\'s super easy to learn (5 minutes), fun for the whole family (2-5 players), and can be replayed over and over again.
HOW IT WORKS
Start of the game
Every chieftain starts with four cards faced down in front of them. This is your clan, and each card is one of its inhabitants. To start, each player may peek once at the bottom two cards. Remember them well.
Objective
The goal is to get rid of the Monsters in your clan by chasing them to your opponents or the open Highlands. Each card has a set amount of points, the scarier the monster, the more points it has. So the aim is to have the fewest amount of points. Once you think you\'re in that position and no longer have any Monster cards in your clan, you can call \'Saorsa\' ("freedom" in Gaelic) and after one final turn by each player, the round will end.
During a turn
Option A) You take the top card from the discard pile (Open Highland pile) and swap it with one of your clan cards - any actions displayed on the card cannot be taken.
Option B) You take the top card from the closed pile and choose:
1. Place it directly on the Open Highland pile and perform the action as described on the card.
2. Swap it with one of your clan cards - any actions displayed on the card cannot be taken.
Whenever a card is discarded on the Open Highland pile, any player that knows the position of that same card in any of the clans may quickly grab that card and place it on top of the discarded card. This is how you get fewer inhabitants in your clan.
There are a number of special cards in the game, there is a Witch who allows you to peek at one card each turn or the Evil Priest of Forvie, who will no longer be evil once he is converted by the Missionary. So taking big calculated risks can have big rewards, just like in real life.
End of the round
If you don\'t have any monsters in your clan, just before it\'s your turn, you can declare \'Saorsa\'. Every other player will take one last turn and the round ends and points will be counted. If the player that called Saorsa has the lowest amount of points, she or he will win a Victory Token.
Some cards in your clan might not seem too good at first sight, containing too many points, but keeping them in your clan will give you great advantages in future rounds.
The game ends when all four Victory Tokens have been won.
-description by designer
This game is all about memorising cards, taking calculated risks, and strategic long-term decision-making.
It\'s super easy to learn (5 minutes), fun for the whole family (2-5 players), and can be replayed over and over again.
HOW IT WORKS
Start of the game
Every chieftain starts with four cards faced down in front of them. This is your clan, and each card is one of its inhabitants. To start, each player may peek once at the bottom two cards. Remember them well.
Objective
The goal is to get rid of the Monsters in your clan by chasing them to your opponents or the open Highlands. Each card has a set amount of points, the scarier the monster, the more points it has. So the aim is to have the fewest amount of points. Once you think you\'re in that position and no longer have any Monster cards in your clan, you can call \'Saorsa\' ("freedom" in Gaelic) and after one final turn by each player, the round will end.
During a turn
Option A) You take the top card from the discard pile (Open Highland pile) and swap it with one of your clan cards - any actions displayed on the card cannot be taken.
Option B) You take the top card from the closed pile and choose:
1. Place it directly on the Open Highland pile and perform the action as described on the card.
2. Swap it with one of your clan cards - any actions displayed on the card cannot be taken.
Whenever a card is discarded on the Open Highland pile, any player that knows the position of that same card in any of the clans may quickly grab that card and place it on top of the discarded card. This is how you get fewer inhabitants in your clan.
There are a number of special cards in the game, there is a Witch who allows you to peek at one card each turn or the Evil Priest of Forvie, who will no longer be evil once he is converted by the Missionary. So taking big calculated risks can have big rewards, just like in real life.
End of the round
If you don\'t have any monsters in your clan, just before it\'s your turn, you can declare \'Saorsa\'. Every other player will take one last turn and the round ends and points will be counted. If the player that called Saorsa has the lowest amount of points, she or he will win a Victory Token.
Some cards in your clan might not seem too good at first sight, containing too many points, but keeping them in your clan will give you great advantages in future rounds.
The game ends when all four Victory Tokens have been won.
-description by designer
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