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BGG랭킹
BGG전체 : 14807
WARGAMES : 2512
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인원
2-5 명
BGG추천: 1-5 명 -
게임시간
720-3360 분
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연령
16+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
4.43 / 5
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디자이너
Mark Hinkle
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아티스트
Antoine-Jean Gros, Mark Hinkle
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인원
게임 소개
윈터스 빅토리는 1807년 2월 7일과 8일 서프로이센(오늘날의 폴란드와 러시아)에서 벌어진 프로이센-아일라우 전투의 대대급 전술 시뮬레이션이다. 나폴레옹 황제의 대육군과 폰 베니그센 백작 휘하의 러시아 제국군이 맞붙는다. 이번 겨울 전투는 나폴레옹 시대의 가장 피비린내 나는 전투 중 하나였다. 완전한 캠페인 게임은 이 서사적인 투쟁의 이틀 전체 기간을 포함한다. 게임에는 7일 오후 나폴레옹의 아일라우 접근, 아일라우 너머 고지에서의 8일 유혈 전투, 다부트의 러시아 좌익에 대한 3군단 공격, 프로이센군의 늦은 낮 역습 등을 다룬 작은 시나리오도 포함돼 있다.
이 게임 시스템은 비대칭적인 게임 시퀀스와 교대 사격 전투를 사용한다. 기본 전투 부대는 보병 대대, 기병 연대, 포병 부대이다. 여단장부터 육군 지휘관까지 모든 지휘부는 개별 카운터로 대표된다. 턴당 15분, 헥스당 116야드의 이 게임 시스템은 플레이어가 웅장한 전술적 결정을 내리고 나폴레옹 시대 군대가 사용했던 전술적 기술을 적용할 수 있게 해준다.
보병대대는 카운터의 앞쪽에 있는 기둥 대형과 뒤쪽에 있는 줄 대형으로 표시된다. 또한 보병대대는 별도의 카운터로 대표되는 스키미시 중대로 보급을 위해 강점을 사용할 수 있다. 포병부대는 각 포병대에 별도의 포병대가 배치된 포병대 또는 반 포병대 규모의 부대이다. 기병 부대는 정면에 기병 대형을 이루고 있으며, 돌격 후에 뒤로 넘어져 탈진할 수 있다.
기병 SP는 중대가 아니다. 일부 동굴 부대의 병력은 우연히 그들의 편대 수와 일치할 수 있지만, 대부분은 그렇지 않다.
— 게시자의 설명
이 게임 시스템은 비대칭적인 게임 시퀀스와 교대 사격 전투를 사용한다. 기본 전투 부대는 보병 대대, 기병 연대, 포병 부대이다. 여단장부터 육군 지휘관까지 모든 지휘부는 개별 카운터로 대표된다. 턴당 15분, 헥스당 116야드의 이 게임 시스템은 플레이어가 웅장한 전술적 결정을 내리고 나폴레옹 시대 군대가 사용했던 전술적 기술을 적용할 수 있게 해준다.
보병대대는 카운터의 앞쪽에 있는 기둥 대형과 뒤쪽에 있는 줄 대형으로 표시된다. 또한 보병대대는 별도의 카운터로 대표되는 스키미시 중대로 보급을 위해 강점을 사용할 수 있다. 포병부대는 각 포병대에 별도의 포병대가 배치된 포병대 또는 반 포병대 규모의 부대이다. 기병 부대는 정면에 기병 대형을 이루고 있으며, 돌격 후에 뒤로 넘어져 탈진할 수 있다.
기병 SP는 중대가 아니다. 일부 동굴 부대의 병력은 우연히 그들의 편대 수와 일치할 수 있지만, 대부분은 그렇지 않다.
— 게시자의 설명
Winter\'s Victory is a grand tactical, battalion level simulation of the battle of Preussisch-Eylau that occurred on February 7th and 8th in 1807 in West Prussia (modern day Poland and Russia). It pits the Emperor Napoleon\'s Grande Armee against the Army of Imperial Russia under General Count von Bennigsen. This winter battle was one of the bloodiest battles of the Napoleonic era. The full campaign game covers the entire two day period of this epic struggle. The game also includes smaller scenarios covering Napoleon\'s approach to Eylau on the afternoon of the 7th, the bloody battle of the 8th on the high ground beyond Eylau, Davout\'s III Corps attack against the Russian left flank, and the Prussian late day counter attack.
The game system uses an asymmetric sequence of play and alternating fire combat. The basic combat units are Infantry battalions, cavalry regiments and artillery batteries. All command units, from brigade leaders to army commanders, are represented by individual counters. At 15 minute per turn and 116 yards a hex the game system allows players to make both grand tactical decisions and apply tactical techniques used by the armies of the Napoleonic period.
Infantry battalions are represented by being in either column formation on the front side of the counter and line formation on the reverse side. Additionally, infantry battalions may use strength points to deply as skermish companies represented by separate counters. Artillery units are battery or half battery sized units with separate artillery gun crews designated for each battery. Cavalry units are depicted in cavalry formation on their front sides and may suffer exhausted after a charge, flipping to their back side.
Cavalry SP are not squadrons. The strength of some cav units may coincidentally match their number of squadrons, but most do no not.
—description from the publisher
The game system uses an asymmetric sequence of play and alternating fire combat. The basic combat units are Infantry battalions, cavalry regiments and artillery batteries. All command units, from brigade leaders to army commanders, are represented by individual counters. At 15 minute per turn and 116 yards a hex the game system allows players to make both grand tactical decisions and apply tactical techniques used by the armies of the Napoleonic period.
Infantry battalions are represented by being in either column formation on the front side of the counter and line formation on the reverse side. Additionally, infantry battalions may use strength points to deply as skermish companies represented by separate counters. Artillery units are battery or half battery sized units with separate artillery gun crews designated for each battery. Cavalry units are depicted in cavalry formation on their front sides and may suffer exhausted after a charge, flipping to their back side.
Cavalry SP are not squadrons. The strength of some cav units may coincidentally match their number of squadrons, but most do no not.
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