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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Martino Chiacchiera, Michele "Pablo" Granocchia
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아티스트
Andrea Butera, Selene Crezzini, Simone Torcasio
-
인원
게임 소개
불성전. 페럴리스 이야기는 제한된 의사소통 협동 게임이다. 각 플레이어는 독특한 능력과 기술로 발쿤 영웅을 조종하고, 리더 노라드를 죽이기 위해 메다의 도시로 기어 들어가는 스크렐의 군대의 포위에 저항하기 위해 차례로 액션 카드를 사용합니다. 적군은 거의 무한에 가까우므로, 당신의 군대를 이기기 위해서는 다른 목표 카드(예: 스크리엘의 세 개의 둥지를 봉쇄하고, 메다 성채의 주민을 구출하고, 적을 이길 수 있는 충분한 마랄 용병을 모집하는 등)를 달성하여 스크리엘을 능가해야 한다빅토리 쪽에서. 각 게임은 선택한 골 카드에 따라 플레이어에게 다른 도전을 제시합니다!
그러나 주의하십시오. 전투에서 각 행동은 반응을 유발합니다. 즉, 카드를 플레이할 때, 다른 모든 플레이어는 다른 쪽을 알고 있지만 당신이 아는 쪽은 알지 못합니다.<의사소통은 성공에 매우 중요하지만, 물론 전투에서는 자신의 계획에 대해 크게 말하는 것이 전적으로 자유롭지는 않다...
당신이 플레이하는 카드의 양쪽 모두가 해결되어야 하며, 하나는 항상 좋은(밝은 쪽) 반면 다른 하나는 당신에게 부정적인(그림자 쪽) 영향을 미칠 것이다. 영웅이 전투에서 죽거나, 적이 도심으로 몰래 들어가거나, 인큐베이션 트랙이 최대치에 도달하면 게임은 즉시 손실됩니다.… 모든 행동에는 결과가 있고 어떤 카드가 마지막 카드가 될 수 있으므로 효과를 언제 어떤 것으로 해야 하는지 현명하게 선택하십시오! 출판사의 설명
그러나 주의하십시오. 전투에서 각 행동은 반응을 유발합니다. 즉, 카드를 플레이할 때, 다른 모든 플레이어는 다른 쪽을 알고 있지만 당신이 아는 쪽은 알지 못합니다.<의사소통은 성공에 매우 중요하지만, 물론 전투에서는 자신의 계획에 대해 크게 말하는 것이 전적으로 자유롭지는 않다...
당신이 플레이하는 카드의 양쪽 모두가 해결되어야 하며, 하나는 항상 좋은(밝은 쪽) 반면 다른 하나는 당신에게 부정적인(그림자 쪽) 영향을 미칠 것이다. 영웅이 전투에서 죽거나, 적이 도심으로 몰래 들어가거나, 인큐베이션 트랙이 최대치에 도달하면 게임은 즉시 손실됩니다.… 모든 행동에는 결과가 있고 어떤 카드가 마지막 카드가 될 수 있으므로 효과를 언제 어떤 것으로 해야 하는지 현명하게 선택하십시오! 출판사의 설명
Firesiege. A feralis story is a limited-communication cooperative game. Each player controls a Valkun Hero with unique abilities and skills, and turn after turn you play action cards to resist the siege of the army of Skreel that are crawling into the city of Medda to kill your leader Norad. The enemies army is near to infinite, thus in order to win your troops must outmaneuver the Skreel by fulfilling different goal cards (E.g., sealing the three Nests of the Skreel, rescuing inhabitants of the citadel of Medda, recruiting enough Marall mercenaries to overcome the enemy, and so on) till they have managed to flip all 6 Banner tokens on the Victory side. Each game will present players with a different challenge depending on the Goal cards selected!
Be aware though: each action in battle triggers a reaction: i.e., when playing a card, you get to know only one side of it - while all the other players know the other side but not the one you know.
Communication is crucial to success, but of course, in battle, you are not entirely free to speak out loud about your plans...
Both sides of the card you play must be resolved, and one is always good (light side) while the other will affect you negatively (shadow side). If your Hero dies in battle, an enemy sneaks into the city center, or the Incubation track reaches its maximum, the game is immediately lost… Choose wisely which and when effects should be played, as all actions have consequences and any card could be the last one!
—description from the publisher
Be aware though: each action in battle triggers a reaction: i.e., when playing a card, you get to know only one side of it - while all the other players know the other side but not the one you know.
Communication is crucial to success, but of course, in battle, you are not entirely free to speak out loud about your plans...
Both sides of the card you play must be resolved, and one is always good (light side) while the other will affect you negatively (shadow side). If your Hero dies in battle, an enemy sneaks into the city center, or the Incubation track reaches its maximum, the game is immediately lost… Choose wisely which and when effects should be played, as all actions have consequences and any card could be the last one!
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