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BGG랭킹
BGG전체 : 8996
WARGAMES : 1122
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인원
1-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
180-600 분
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연령
18+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.78 / 5
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디자이너
Masahiro Yamazaki
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아티스트
Nicolás Eskubi, Masahiro Yamazaki
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인원
게임 소개
모스크바의 라스트 스탠드는 모스크바를 점령하기 위한 독일의 겨울 공세를 모의하고 있습니다.
1지도 594&배수 841cm
17.2km/헥스
386년
단위 척도 II, X, XX, XXX, KG
10일/1941년 10월에서 1942년 1월로 변경
1941년 10월 독일 육군은 태풍 작전을 개시했다. 러시아를 패배시키고 제2차 세계 대전을 끝내기 위한 전면적인 시도로, 독일은 크렘린의 첨탑을 이 전투와 전쟁 모두에 대한 높은 수치로 보았다. 2백만 명이 넘는 사람들이 전쟁과 인류의 미래를 결정할 이 절박한 전투에서 싸웠습니다.
MMP 게임 레드 스타 라이징과 스탈린그라드 포켓의 디자이너인 마사히로 야마자키는 1941-1942년 모스크바를 위한 배틀이라는 이 큰 분쟁에서 그의 가장 위대한 게임을 고안했다. 그의 디자이너’의 가방에 있는 모든 속임수를 사용하여, Mas는 위대한 역사의식을 희생하지 않고 이 타이타닉 투쟁을 플레이할 수 있게 만들었습니다. 라스트 스탠드는 이 캠페인의 다른 측면을 보여주는 세 가지 시나리오와 완전한 군사 패배에 직면할 수 있는 소련의 사기를 보여주는 독특한 방법을 제공하는데, 이 모든 것을 감당할 수 있는 크기로, 경쟁 상대가 없는 게임이다.
Mas’ 다른 게임에서 볼 수 있듯이, 라스트 스탠드는 흥미로운 게임 순서를 특징으로 합니다.
A.) 독일 선수 턴
) 공급 단계
a.) 날씨
b.) 보강/공급 배치
c.) 항공 포인트 받기
d.) 전투부대의 보급 확인
e.) 격리된 소모 검사
f.) 공급 장치 제거(눈길 회전)
g.) 소련의 사기 진작(해당되는 경우)
) 이동 단계
a.) 장치 이동/오버런
b.) 공급 장치 소비량
) 전투 단계
a.) 전투 해결
b.) Expend 모드에서 공급 장치 제거
) 소련 대응 단계(소련 플레이어는 적격 기계화 유닛을 이동 및 오버런할 수 있음)
) 공격 운동(모든 독일 부대는 이동 허용량의 절반을 가지고 다시 이동할 수 있음)
B.) 소련 선수 턴
) 공급 단계
a.) 강화 본부와 전투 부대 배치
b.) 항공 포인트 받기
c.) 전투부대의 보급 확인
d.) 격리된 소모 검사
e.) 붉은 군대의 사기 점검
) 카츄샤 건 페이즈
a.) 카츄샤 운동
b.) 카츄샤 화재
) 이동 단계
독일 대응 단계(소련의 반응 단계와 유사하지만 다른 매개 변수를 사용하여 독일 플레이어는 기계화된 유닛으로 리액션 동작을 수행할 수 있습니다.)
) 전투 단계
a.) 스키 장치 배치
b.) 공격 해결
) 착취 운동(독일 국면과 동일)
또한 이 게임은 소련 부대에 대한 알려지지 않은 병력, 가변적이고 변화하는 승리 조건, 소련군의 사기 저하, 독일군의 가변적인 보급 소모, 그리고 물론 윈터 장군이 소련군의 대의를 위해 도착함에 따라 상당한 기상 효과를 특징으로 한다.
아마 라스트 스탠드의 가장 독특한 면모가 승리의 조건일 것이다. 경기가 시작되면서, 어느 선수도 게임에서 이기기 위해 무엇을 해야 하는지 알지 못한다. 경기가 진행되고 독일이 모스크바를 향해 전진함에 따라, 독일은 승리하기 위해 무엇이 필요한지 알게 될 것이다. 소련군의 사기는 소련군이 반격할 때까지 계속 하락할 것이며, 반격할 경우 피해는 두 배로 회복될 것이다. 그러나 패배는 언제든 일어날 수 있다.
라스트 스탠드는 길이가 다른 세 가지 시나리오를 갖추고 있어 플레이어가 얼마나 많은 시간을 뛰어야 하는지에 따라 옵션을 제공한다.
시나리오 1 - 소련의 반격
이 시나리오는 1942년 겨울 말 독일군을 패배 직전까지 몰아넣은 소련의 대반격만을 다루고 있다. 노는 시간은 약 3~4시간입니다.
시나리오 2 - 독일의 공격
이 시나리오는 겨울이 오기 전에 소련을 물리치기 위한 독일의 공격을 다룬다. 노는 시간은 약 5~6시간입니다.
시나리오 3 - 캠페인 게임
이 시나리오는 전체 공세와 소련의 반격을 다룬다. 시나리오 1과 2를 합치면 10시간 정도의 플레이 시간이 주어진다.
마지막 스탠드 구성 요소:
하나 34 x 22 지도
560 ½½ 카운터
32페이지 풀 컬러 규칙집
플레이어 보조 도구 2개
게임 세부 정보:
솔리테어 등급: 매우 우수함 ~ 우수함
복잡성: 중간
게임 시간: 3-10시간
시나리오: 3
게임 규모: 단위는 분할이고, 회전은 10일이며, 육각형의 지름은 17.2km이다.
1지도 594&배수 841cm
17.2km/헥스
386년
단위 척도 II, X, XX, XXX, KG
10일/1941년 10월에서 1942년 1월로 변경
1941년 10월 독일 육군은 태풍 작전을 개시했다. 러시아를 패배시키고 제2차 세계 대전을 끝내기 위한 전면적인 시도로, 독일은 크렘린의 첨탑을 이 전투와 전쟁 모두에 대한 높은 수치로 보았다. 2백만 명이 넘는 사람들이 전쟁과 인류의 미래를 결정할 이 절박한 전투에서 싸웠습니다.
MMP 게임 레드 스타 라이징과 스탈린그라드 포켓의 디자이너인 마사히로 야마자키는 1941-1942년 모스크바를 위한 배틀이라는 이 큰 분쟁에서 그의 가장 위대한 게임을 고안했다. 그의 디자이너’의 가방에 있는 모든 속임수를 사용하여, Mas는 위대한 역사의식을 희생하지 않고 이 타이타닉 투쟁을 플레이할 수 있게 만들었습니다. 라스트 스탠드는 이 캠페인의 다른 측면을 보여주는 세 가지 시나리오와 완전한 군사 패배에 직면할 수 있는 소련의 사기를 보여주는 독특한 방법을 제공하는데, 이 모든 것을 감당할 수 있는 크기로, 경쟁 상대가 없는 게임이다.
Mas’ 다른 게임에서 볼 수 있듯이, 라스트 스탠드는 흥미로운 게임 순서를 특징으로 합니다.
A.) 독일 선수 턴
) 공급 단계
a.) 날씨
b.) 보강/공급 배치
c.) 항공 포인트 받기
d.) 전투부대의 보급 확인
e.) 격리된 소모 검사
f.) 공급 장치 제거(눈길 회전)
g.) 소련의 사기 진작(해당되는 경우)
) 이동 단계
a.) 장치 이동/오버런
b.) 공급 장치 소비량
) 전투 단계
a.) 전투 해결
b.) Expend 모드에서 공급 장치 제거
) 소련 대응 단계(소련 플레이어는 적격 기계화 유닛을 이동 및 오버런할 수 있음)
) 공격 운동(모든 독일 부대는 이동 허용량의 절반을 가지고 다시 이동할 수 있음)
B.) 소련 선수 턴
) 공급 단계
a.) 강화 본부와 전투 부대 배치
b.) 항공 포인트 받기
c.) 전투부대의 보급 확인
d.) 격리된 소모 검사
e.) 붉은 군대의 사기 점검
) 카츄샤 건 페이즈
a.) 카츄샤 운동
b.) 카츄샤 화재
) 이동 단계
독일 대응 단계(소련의 반응 단계와 유사하지만 다른 매개 변수를 사용하여 독일 플레이어는 기계화된 유닛으로 리액션 동작을 수행할 수 있습니다.)
) 전투 단계
a.) 스키 장치 배치
b.) 공격 해결
) 착취 운동(독일 국면과 동일)
또한 이 게임은 소련 부대에 대한 알려지지 않은 병력, 가변적이고 변화하는 승리 조건, 소련군의 사기 저하, 독일군의 가변적인 보급 소모, 그리고 물론 윈터 장군이 소련군의 대의를 위해 도착함에 따라 상당한 기상 효과를 특징으로 한다.
아마 라스트 스탠드의 가장 독특한 면모가 승리의 조건일 것이다. 경기가 시작되면서, 어느 선수도 게임에서 이기기 위해 무엇을 해야 하는지 알지 못한다. 경기가 진행되고 독일이 모스크바를 향해 전진함에 따라, 독일은 승리하기 위해 무엇이 필요한지 알게 될 것이다. 소련군의 사기는 소련군이 반격할 때까지 계속 하락할 것이며, 반격할 경우 피해는 두 배로 회복될 것이다. 그러나 패배는 언제든 일어날 수 있다.
라스트 스탠드는 길이가 다른 세 가지 시나리오를 갖추고 있어 플레이어가 얼마나 많은 시간을 뛰어야 하는지에 따라 옵션을 제공한다.
시나리오 1 - 소련의 반격
이 시나리오는 1942년 겨울 말 독일군을 패배 직전까지 몰아넣은 소련의 대반격만을 다루고 있다. 노는 시간은 약 3~4시간입니다.
시나리오 2 - 독일의 공격
이 시나리오는 겨울이 오기 전에 소련을 물리치기 위한 독일의 공격을 다룬다. 노는 시간은 약 5~6시간입니다.
시나리오 3 - 캠페인 게임
이 시나리오는 전체 공세와 소련의 반격을 다룬다. 시나리오 1과 2를 합치면 10시간 정도의 플레이 시간이 주어진다.
마지막 스탠드 구성 요소:
하나 34 x 22 지도
560 ½½ 카운터
32페이지 풀 컬러 규칙집
플레이어 보조 도구 2개
게임 세부 정보:
솔리테어 등급: 매우 우수함 ~ 우수함
복잡성: 중간
게임 시간: 3-10시간
시나리오: 3
게임 규모: 단위는 분할이고, 회전은 10일이며, 육각형의 지름은 17.2km이다.
The Last Stand at Moscow simulates German winter offensive to capture Moscow.
One map 594×841cm
17.2km/Hex
386counters
Unit scale II, X, XX, XXX, KG
10 days/Turn Oct 1941 to Jan 1942
In October 1941, the German Army launched Operation Typhoon - the last major German offensive of the year. In an all-out attempt to defeat Russia and end World War Two, the Germans managed to see the spires of the Kremlin as their high water mark for both this battle and for the war. Over two million men fought in this desperate battle that would decide the war and the future of mankind.
Masahiro Yamazaki, the designer of the MMP games Red Star Rising and Stalingrad Pocket has designed his greatest game on this great conflict- Last Stand; The Battle for Moscow 1941-1942. Using all the tricks in his designer’s bag, Mas has made this titanic struggle playable but without sacrificing a great sense of history. Offering 3 scenarios to show different aspects of the campaign, and a unique way of showing the plight of the Soviet morale as a nation faces possible complete military defeat, all in a manageable size, Last Stand is a game that has no competitor.
As seen in Mas’ other games, Last Stand features an interesting sequence of play:
A.) German Player Turn
) Supply Phase
a.) Weather
b.) Reinforcement/Supply Placement
c.) Receive Air Points
d.) Combat Unit Supply Check
e.) Isolated Attrition Check
f.) Supply Unit Removal (Snow Turns)
g.) Soviet Morale Chit Pull (if applicable)
) Movement Phase
a.) Unit Movement/Overrun
b.) Supply Unit Consumption
) Combat Phase
a.) Resolve Combat
b.) Remove Supply Units in Expend Mode
) Soviet Reaction Phase (The Soviet Player is allowed to move and overrun with eligible Mechanized units)
) Exploitation Movement (all German units may move again with one half of their movement allowance)
B.) Soviet Player Turn
) Supply Phase
a.) Reinforcement HQ and Combat Unit Placement
b.) Receive Air Points
c.) Combat Unit Supply Check
d.) Isolated Attrition Check
e.) Red Army Morale Check
) Katyusha Gun Phase
a.) Katyusha movement
b.) Katyusha Fire
) Movement Phase
) German Reaction Phase (Like the Soviets in his reaction phase, but with different parameters, the German player may conduct reaction move with his eligible Mechanized units).
) Combat Phase
a.) Ski Unit placement
b.) Resolve Attacks
) Exploitation Movement (identical to the German Phase)
In addition, the game features unknown unit strengths for the Soviet Units, variable and shifting victory conditions, Soviet Army morale breakdown, German variable supply consumption, and of course, substantial weather effects as General Winter arrives as a reinforcement for the Soviet cause.
Perhaps the most unique aspect of Last Stand is the Victory Conditions. As the game begins, neither player knows what they must accomplish to win the game. As the game progresses and the Germans advance towards Moscow, the Germans will find out what it takes to win. Soviet Morale will continue to fall until the Soviets can strike back - and when they do, the damage is healed twofold - but defeat can happen at any moment.
Last Stand features three scenarios of different lengths to give players options depending on how much time they have to play.
Scenario One - the Soviet Counterblow
This scenario covers only the great Soviet Counterattack that pushed the Germans to the brink of defeat in the late Winter 1942. Playing time is about 3-4 hours.
Scenario Two - The Germans Attack
This scenario covers the German attack to defeat the Soviets before winter comes. Playing time is about 5-6 hours.
Scenario Three - the Campaign Game
This scenario covers the entire offensive and the Soviet counterattack. Combining both scenario one and two together, this has a playing time of about 10 hours.
Last Stand components:
One 34 by 22 map
560 ½" counters
32 page full color rulebook
2 player aids
Game Details:
Solitaire Rating: very good to excellent
Complexity: Medium
Playing Time: 3-10 hours
Scenarios: 3
Game scale: Units are divisions, turns are ten days, and hexes are 17.2 kilometers across.
One map 594×841cm
17.2km/Hex
386counters
Unit scale II, X, XX, XXX, KG
10 days/Turn Oct 1941 to Jan 1942
In October 1941, the German Army launched Operation Typhoon - the last major German offensive of the year. In an all-out attempt to defeat Russia and end World War Two, the Germans managed to see the spires of the Kremlin as their high water mark for both this battle and for the war. Over two million men fought in this desperate battle that would decide the war and the future of mankind.
Masahiro Yamazaki, the designer of the MMP games Red Star Rising and Stalingrad Pocket has designed his greatest game on this great conflict- Last Stand; The Battle for Moscow 1941-1942. Using all the tricks in his designer’s bag, Mas has made this titanic struggle playable but without sacrificing a great sense of history. Offering 3 scenarios to show different aspects of the campaign, and a unique way of showing the plight of the Soviet morale as a nation faces possible complete military defeat, all in a manageable size, Last Stand is a game that has no competitor.
As seen in Mas’ other games, Last Stand features an interesting sequence of play:
A.) German Player Turn
) Supply Phase
a.) Weather
b.) Reinforcement/Supply Placement
c.) Receive Air Points
d.) Combat Unit Supply Check
e.) Isolated Attrition Check
f.) Supply Unit Removal (Snow Turns)
g.) Soviet Morale Chit Pull (if applicable)
) Movement Phase
a.) Unit Movement/Overrun
b.) Supply Unit Consumption
) Combat Phase
a.) Resolve Combat
b.) Remove Supply Units in Expend Mode
) Soviet Reaction Phase (The Soviet Player is allowed to move and overrun with eligible Mechanized units)
) Exploitation Movement (all German units may move again with one half of their movement allowance)
B.) Soviet Player Turn
) Supply Phase
a.) Reinforcement HQ and Combat Unit Placement
b.) Receive Air Points
c.) Combat Unit Supply Check
d.) Isolated Attrition Check
e.) Red Army Morale Check
) Katyusha Gun Phase
a.) Katyusha movement
b.) Katyusha Fire
) Movement Phase
) German Reaction Phase (Like the Soviets in his reaction phase, but with different parameters, the German player may conduct reaction move with his eligible Mechanized units).
) Combat Phase
a.) Ski Unit placement
b.) Resolve Attacks
) Exploitation Movement (identical to the German Phase)
In addition, the game features unknown unit strengths for the Soviet Units, variable and shifting victory conditions, Soviet Army morale breakdown, German variable supply consumption, and of course, substantial weather effects as General Winter arrives as a reinforcement for the Soviet cause.
Perhaps the most unique aspect of Last Stand is the Victory Conditions. As the game begins, neither player knows what they must accomplish to win the game. As the game progresses and the Germans advance towards Moscow, the Germans will find out what it takes to win. Soviet Morale will continue to fall until the Soviets can strike back - and when they do, the damage is healed twofold - but defeat can happen at any moment.
Last Stand features three scenarios of different lengths to give players options depending on how much time they have to play.
Scenario One - the Soviet Counterblow
This scenario covers only the great Soviet Counterattack that pushed the Germans to the brink of defeat in the late Winter 1942. Playing time is about 3-4 hours.
Scenario Two - The Germans Attack
This scenario covers the German attack to defeat the Soviets before winter comes. Playing time is about 5-6 hours.
Scenario Three - the Campaign Game
This scenario covers the entire offensive and the Soviet counterattack. Combining both scenario one and two together, this has a playing time of about 10 hours.
Last Stand components:
One 34 by 22 map
560 ½" counters
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2 player aids
Game Details:
Solitaire Rating: very good to excellent
Complexity: Medium
Playing Time: 3-10 hours
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