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BGG랭킹
BGG전체 : 689
THEMATIC : 199
FAMILYGAMES : 213 -
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인원
2-10 명
BGG추천: 3-10 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.97 / 5
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디자이너
Laurent Lavaur, Eric Randall
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아티스트
Nicolas Caniaux, Stéphane Poinsot, Arnaud Simon-Laforet
-
인원
게임 소개
포뮬러 D는 선수들이 먼저 결승선을 통과하겠다는 희망을 품고 모의 자동차 경주를 펼치는 고액 포뮬러 원 타입 레이싱 게임이다. 이것은 포뮬러 데의 오리지널 포맷에서 몇 가지 변경된 버전입니다. 기존 트랙은 업데이트된 포뮬러 D 규칙에 사용할 수 있지만, 새로운 게임은 F1 트랙과 반대편에 스트리트 트랙이 있는 보드를 특징으로 한다. 이 거리 트랙들은 각각 더 큰 주제를 추가하기 위해 한 두 개의 새로운 포함을 가지고 있다.
게임 메커니즘은 간단한 레이스입니다. 먼저 결승점에 도달하세요! 하지만, 선수들은 상당한 양의 계획을 사용해야 하고, 꽤 많은 행운에 의존해야 한다. 각 플레이어는 기어 변속 시기를 관리하며, 각 기어는 다른 속도를 제공한다. (예를 들어, 4단 기어는 움직이는 공간에 대해 7에서 12까지의 임의의 숫자를 굴리는 주사위이다.) 매 회전마다, 선수들은 한 기어를 올리거나, 그 기어에 머물거나, 저단 기어로 움직일 수 있다. 이로 인해 플레이어들은 턴을 위한 최적의 거리에 가능한 롤을 맞추어야 하며, 희망적으로 미리 계획을 세워야 한다. 하지만, 속도가 유일한 문제는 아닙니다! 코너에는 플레이어가 코너에서 연속으로 한 번, 두 번, 세 번 멈추거나 페널티를 받아야 하는 "Stop" 규칙이 있다. 따라서 코너링에 대한 효과적인 속도 제한이 생성됩니다.
물론, 일이 항상 계획대로 되는 것은 아니다! 선수들은 롤을 놓치거나, 다른 차에 부딪히거나, 다른 차에 의해 막히거나, 브레이크를 심하게 밟거나, 여러 기어를 저단 변속해야 할 경우 페널티를 받는다. 이러한 특성은 차량 특성(타이어 상태, 브레이크 마모, 변속기 기어, 차체, 엔진 및 서스펜션)에서 벗어납니다. 이러한 범주 중 어느 하나에서든 최대치를 잃으면 해당 차량이 제거되거나 심각한 차질을 빚게 됩니다. 이를 위해서는 선수들이 자신의 카&르스쿠의 건강을 관리하고, 최상의 경로를 계획하며, 롤에 행운을 빌어야 한다. 이 높은 운은 그 게임에 가족적인 매력을 주고, 약한 선수들이 가끔 우승할 기회를 갖게 한다.
하지만, 그 재미는 단일 경주로 끝나지 않습니다! 이 규칙에는 자동차를 커스터마이징하고, 미리 생성된 캐릭터를 사용하고, 슬립스트림(드래프트) 규칙과 도로 이물질을 추가하고, 타이어 유형을 변경하여 거리 롤을 수정할 수 있는 기능이 포함됩니다. 또한 단일 랩 레이스 또는 손상 부위를 수리하기 위한 피트 스톱이 있는 여러 랩에 대한 변형도 있습니다. 게다가, 각 운전자와 자동차에 대한 수요를 변화시키기 위해 수많은 확장 트랙을 구입할 수 있다. 각 트랙은 또한 젖은 트랙에서 미끄러짐으로 인해 차량 핸들링과 다이롤을 바꾸는 날씨 효과(비)를 가질 수 있다. 이것은 많은 경주에서 우승 포인트를 주는 랠리 규칙의 게임의 문을 열어준다.
포뮬러 D는 오리지널 포뮬러 디에 없는 몇 가지 아이템을 추가했습니다: 대도시 거리에서 불법 레이싱의 흥분이 더해져 있습니다 - 무엇이든지 좋습니다! 여기에 커브길 표류, 지저분한 트릭, 총격전, 도로 위의 쓰레기 등이 더해져 변형을 더한다. 기본적인 변화는 Formula De의 종이 양식 대신 이동 가능한 페그와 함께 "Dashboard"를 사용하는 것입니다. 포뮬러 1 세트와 스트리트 레이스 재고 차량 세트 등 두 종류의 미리 도장된 차량도 있다. 노면전차에는 "이 함께 제공됩니다.캐릭터&인용; 게임에 약간의 롤플레잉을 주기 위한 프로필. 마지막으로, "의 오래된 분류입니다.Fuel"은 여러 번 다운시프트하는 효과에 더 나은 주제의 차를 만들기 위해 Transmission Wear로 이름을 변경했다.
이 게임의 인기는 많은 확장, 약간의 규칙 단순화(포뮬러 데 미니 참조), 그리고 마켓&인용 이후의 많은 부분을 주었다. 매우 헌신적인 플레이어를 위한 팬 확장과 트랙도 있다. 여러모로 이것은 다중 게임 시스템이 되었다.
게임 메커니즘은 간단한 레이스입니다. 먼저 결승점에 도달하세요! 하지만, 선수들은 상당한 양의 계획을 사용해야 하고, 꽤 많은 행운에 의존해야 한다. 각 플레이어는 기어 변속 시기를 관리하며, 각 기어는 다른 속도를 제공한다. (예를 들어, 4단 기어는 움직이는 공간에 대해 7에서 12까지의 임의의 숫자를 굴리는 주사위이다.) 매 회전마다, 선수들은 한 기어를 올리거나, 그 기어에 머물거나, 저단 기어로 움직일 수 있다. 이로 인해 플레이어들은 턴을 위한 최적의 거리에 가능한 롤을 맞추어야 하며, 희망적으로 미리 계획을 세워야 한다. 하지만, 속도가 유일한 문제는 아닙니다! 코너에는 플레이어가 코너에서 연속으로 한 번, 두 번, 세 번 멈추거나 페널티를 받아야 하는 "Stop" 규칙이 있다. 따라서 코너링에 대한 효과적인 속도 제한이 생성됩니다.
물론, 일이 항상 계획대로 되는 것은 아니다! 선수들은 롤을 놓치거나, 다른 차에 부딪히거나, 다른 차에 의해 막히거나, 브레이크를 심하게 밟거나, 여러 기어를 저단 변속해야 할 경우 페널티를 받는다. 이러한 특성은 차량 특성(타이어 상태, 브레이크 마모, 변속기 기어, 차체, 엔진 및 서스펜션)에서 벗어납니다. 이러한 범주 중 어느 하나에서든 최대치를 잃으면 해당 차량이 제거되거나 심각한 차질을 빚게 됩니다. 이를 위해서는 선수들이 자신의 카&르스쿠의 건강을 관리하고, 최상의 경로를 계획하며, 롤에 행운을 빌어야 한다. 이 높은 운은 그 게임에 가족적인 매력을 주고, 약한 선수들이 가끔 우승할 기회를 갖게 한다.
하지만, 그 재미는 단일 경주로 끝나지 않습니다! 이 규칙에는 자동차를 커스터마이징하고, 미리 생성된 캐릭터를 사용하고, 슬립스트림(드래프트) 규칙과 도로 이물질을 추가하고, 타이어 유형을 변경하여 거리 롤을 수정할 수 있는 기능이 포함됩니다. 또한 단일 랩 레이스 또는 손상 부위를 수리하기 위한 피트 스톱이 있는 여러 랩에 대한 변형도 있습니다. 게다가, 각 운전자와 자동차에 대한 수요를 변화시키기 위해 수많은 확장 트랙을 구입할 수 있다. 각 트랙은 또한 젖은 트랙에서 미끄러짐으로 인해 차량 핸들링과 다이롤을 바꾸는 날씨 효과(비)를 가질 수 있다. 이것은 많은 경주에서 우승 포인트를 주는 랠리 규칙의 게임의 문을 열어준다.
포뮬러 D는 오리지널 포뮬러 디에 없는 몇 가지 아이템을 추가했습니다: 대도시 거리에서 불법 레이싱의 흥분이 더해져 있습니다 - 무엇이든지 좋습니다! 여기에 커브길 표류, 지저분한 트릭, 총격전, 도로 위의 쓰레기 등이 더해져 변형을 더한다. 기본적인 변화는 Formula De의 종이 양식 대신 이동 가능한 페그와 함께 "Dashboard"를 사용하는 것입니다. 포뮬러 1 세트와 스트리트 레이스 재고 차량 세트 등 두 종류의 미리 도장된 차량도 있다. 노면전차에는 "이 함께 제공됩니다.캐릭터&인용; 게임에 약간의 롤플레잉을 주기 위한 프로필. 마지막으로, "의 오래된 분류입니다.Fuel"은 여러 번 다운시프트하는 효과에 더 나은 주제의 차를 만들기 위해 Transmission Wear로 이름을 변경했다.
이 게임의 인기는 많은 확장, 약간의 규칙 단순화(포뮬러 데 미니 참조), 그리고 마켓&인용 이후의 많은 부분을 주었다. 매우 헌신적인 플레이어를 위한 팬 확장과 트랙도 있다. 여러모로 이것은 다중 게임 시스템이 되었다.
Formula D is a high stakes Formula One type racing game where the players race simulated cars with the hope of crossing the finish line first. This is a re-release of Formula Dé with several changes from the original format. Whilst old tracks can be used with the updated Formula D rules, the new game features boards that have an F1 track and a Street Track on the other side. These street tracks each have a novel inclusion or two to add greater theme -
The game mechanisms are a simple race, get to the finish line first! However, players have to use a significant amount of planning, and rely on quite a bit of luck. Each player manages when to shift gears, with each gear providing a different speed. (For example, 4th gear is a die that rolls random numbers from 7 to 12 for spaces moved.) Each turn, players may move up one gear, stay in that gear, or move down gears. This forces players to match possible rolls with the optimum distance for that turn, and hopefully plan ahead. However, speed is not the only issue! Corners have a "stop" rule that requires players to stop once, twice, or three times on that corner in consecutive turns or face a penalty. This creates an effective speed limit to the corners.
Of course, things do not always go as planned! Players take penalties if they miss their roll, bump into another car, are blocked by other cars, have to brake heavily, or have to downshift several gears. These are taken off of a car’s attributes (Tire health, Brake wear, Transmission Gears, Body, engine, and Suspension). Losing the maximum in any of these categories will result in elimination, or a severe setback for that car. This requires that players manage their car’s health, plan for their best path, and have good luck on their rolls. This high amount of luck gives the game its family appeal, and lets weaker players have a chance at winning once in a while.
However, the fun does not end with a single race! The rules include the ability to customize your cars, use a pre-generated character, add Slipstreaming (Drafting) rules and road debris, and change tire types to modify your distance rolls. There are also variations for a single lap race, or multiple laps with pit stops to repair some of your damage points. In addition, numerous expansion tracks can be purchased to vary the demands on each driver and car. Each track may also have weather effects (rain) that change car handling and die rolls due to skidding on wet track. This opens up the game for rally rules giving championship points over a number of races.
Formula D adds a few items that are not in the original Formula De: There is the added excitement of illegal racing in the streets of big cities - anything goes! This adds custom cars, nitro acceleration, drifting in the curves, dirty tricks, gun battles, and trash on the road to add more variation. A basic change is the use of a "Dashboard" with movable pegs to manage your car’s attributes instead of the paper forms from Formula De. There are also two sets of pre-painted cars; a Formula 1 set and the Street Race set of stock cars. The street cars come with "Character" profiles to give a bit of role-playing to the game. Finally, the old category of "Fuel" for the car has been renamed Transmission Wear to give a better thematic fit to the effect of multiple downshifting.
The popularity of this game has given it a lot of expansions, some simplifications to the rules (See Formula Dé Mini), and a lot of "after market" parts. There are also fan expansions and tracks for the very dedicated player. In many ways, this has become a multiple game system.
The game mechanisms are a simple race, get to the finish line first! However, players have to use a significant amount of planning, and rely on quite a bit of luck. Each player manages when to shift gears, with each gear providing a different speed. (For example, 4th gear is a die that rolls random numbers from 7 to 12 for spaces moved.) Each turn, players may move up one gear, stay in that gear, or move down gears. This forces players to match possible rolls with the optimum distance for that turn, and hopefully plan ahead. However, speed is not the only issue! Corners have a "stop" rule that requires players to stop once, twice, or three times on that corner in consecutive turns or face a penalty. This creates an effective speed limit to the corners.
Of course, things do not always go as planned! Players take penalties if they miss their roll, bump into another car, are blocked by other cars, have to brake heavily, or have to downshift several gears. These are taken off of a car’s attributes (Tire health, Brake wear, Transmission Gears, Body, engine, and Suspension). Losing the maximum in any of these categories will result in elimination, or a severe setback for that car. This requires that players manage their car’s health, plan for their best path, and have good luck on their rolls. This high amount of luck gives the game its family appeal, and lets weaker players have a chance at winning once in a while.
However, the fun does not end with a single race! The rules include the ability to customize your cars, use a pre-generated character, add Slipstreaming (Drafting) rules and road debris, and change tire types to modify your distance rolls. There are also variations for a single lap race, or multiple laps with pit stops to repair some of your damage points. In addition, numerous expansion tracks can be purchased to vary the demands on each driver and car. Each track may also have weather effects (rain) that change car handling and die rolls due to skidding on wet track. This opens up the game for rally rules giving championship points over a number of races.
Formula D adds a few items that are not in the original Formula De: There is the added excitement of illegal racing in the streets of big cities - anything goes! This adds custom cars, nitro acceleration, drifting in the curves, dirty tricks, gun battles, and trash on the road to add more variation. A basic change is the use of a "Dashboard" with movable pegs to manage your car’s attributes instead of the paper forms from Formula De. There are also two sets of pre-painted cars; a Formula 1 set and the Street Race set of stock cars. The street cars come with "Character" profiles to give a bit of role-playing to the game. Finally, the old category of "Fuel" for the car has been renamed Transmission Wear to give a better thematic fit to the effect of multiple downshifting.
The popularity of this game has given it a lot of expansions, some simplifications to the rules (See Formula Dé Mini), and a lot of "after market" parts. There are also fan expansions and tracks for the very dedicated player. In many ways, this has become a multiple game system.
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