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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-40 분
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연령
4+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Karol Barragán Fonseca, Luisa Fernanda Lozano Montezuma
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아티스트
Carlos David Rodríguez Hernandez
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인원
게임 소개
다양한 야생 종의 동물 공학적 잠재력에 대한 지식을 보여주어야 하는 카드 게임입니다.
플레이어는 차례로 자신의 카드에 있는 카테고리를 선택하고 해당 카테고리에서 다른 플레이어보다 더 높거나 낮은 값을 갖는 것에 베팅한다. 플레이어가 설정한 특성을 차례대로 가장 잘 처리하는 플레이어가 라운드에서 승리합니다.
이 게임은 카드의 각 매개변수와 관련된 통계적 값을 분석한 과학적 논문과 연계하여 개발되었기 때문에 각각의 값은 연구 결과에 해당한다.
관련 기사 소개:
라틴 아메리카에서는 다양한 목적으로 야생동물을 사용하는 것이 조상이다. 지난 수십 년 동안, 생존의 사용, 지역 판매, 스포츠 및 상업적 사냥이 두드러진다. 후자는 동일한 대상인 종에 존재하는 잠재력과 가치 또는 관심과 관련이 있다. 농업 부문의 관점에서, 그것은 야생 개체군의 지속 가능한 관리를 기반으로 음식, 피부, 애완동물, 과학 연구 또는 보존과 같은 현재의 인류적 용도에 대한 수요를 충족시키려고 한다.
야생동물의 지속 가능한 사용과 관리를 보장하기 위해서는, 우리가 어떤 종류의 생산적 잠재력을 가지고 있다고 생각하는 종에 대한 과학적, 문화적, 사회경제적 지식에서 생성되는 매개변수와 관리 기준을 설정할 필요가 있다. 현재 농업 부문이 직면한 과제 중 하나는 국가의 사회적, 환경적, 경제적 요구에 부합하는 혁신적인 제안의 개발이다. 콜롬비아 야생종의 잠재력에 대한 평가는 이러한 도전에 직면하기 위해 매우 중요하다.
이 문서에서는 야생종의 동물공학적 잠재력에 대한 개념적 정의에 대한 근사치를 만들고 콜롬비아에서 전통적으로 사용되어 온 48종의 야생동물(토종 및 외래종)에 대해 이 잠재력을 평가한다. 이 결과는 교육학적 혁신(본 책자에 첨부된 카드)을 위한 제안으로서 야생동물 종의 동물공학적 잠재력에 대한 평가에 기초한 교육 전략의 일환이기도 하다.
플레이어는 차례로 자신의 카드에 있는 카테고리를 선택하고 해당 카테고리에서 다른 플레이어보다 더 높거나 낮은 값을 갖는 것에 베팅한다. 플레이어가 설정한 특성을 차례대로 가장 잘 처리하는 플레이어가 라운드에서 승리합니다.
이 게임은 카드의 각 매개변수와 관련된 통계적 값을 분석한 과학적 논문과 연계하여 개발되었기 때문에 각각의 값은 연구 결과에 해당한다.
관련 기사 소개:
라틴 아메리카에서는 다양한 목적으로 야생동물을 사용하는 것이 조상이다. 지난 수십 년 동안, 생존의 사용, 지역 판매, 스포츠 및 상업적 사냥이 두드러진다. 후자는 동일한 대상인 종에 존재하는 잠재력과 가치 또는 관심과 관련이 있다. 농업 부문의 관점에서, 그것은 야생 개체군의 지속 가능한 관리를 기반으로 음식, 피부, 애완동물, 과학 연구 또는 보존과 같은 현재의 인류적 용도에 대한 수요를 충족시키려고 한다.
야생동물의 지속 가능한 사용과 관리를 보장하기 위해서는, 우리가 어떤 종류의 생산적 잠재력을 가지고 있다고 생각하는 종에 대한 과학적, 문화적, 사회경제적 지식에서 생성되는 매개변수와 관리 기준을 설정할 필요가 있다. 현재 농업 부문이 직면한 과제 중 하나는 국가의 사회적, 환경적, 경제적 요구에 부합하는 혁신적인 제안의 개발이다. 콜롬비아 야생종의 잠재력에 대한 평가는 이러한 도전에 직면하기 위해 매우 중요하다.
이 문서에서는 야생종의 동물공학적 잠재력에 대한 개념적 정의에 대한 근사치를 만들고 콜롬비아에서 전통적으로 사용되어 온 48종의 야생동물(토종 및 외래종)에 대해 이 잠재력을 평가한다. 이 결과는 교육학적 혁신(본 책자에 첨부된 카드)을 위한 제안으로서 야생동물 종의 동물공학적 잠재력에 대한 평가에 기초한 교육 전략의 일환이기도 하다.
Card game in which you must show your knowledge about the zootechnical potential of different wild species.
The player in turn chooses a category present in his card and bets to have a higher or lower value in said category than the other players. The player who best handles the characteristics set by the player in turn wins the round.
The game was developed in conjunction with a scientific article in which the statistical values associated with each of the parameters of the cards were analyzed, so the values in each of them correspond to the results of the study.
Introduction of the associated article:
In Latin America, the use of wildlife for different purposes is ancestral; In the last decades, the use of subsistence, that of local sale, sportive and commercial hunting stands out. The latter, related to the potential and the value or interest that exists in the species that is the object of the same. From the perspective of the agricultural sector, it seeks to meet demands for current anthropic uses such as food, skins, pets, scientific research or conservation, based on the sustainable management of wild populations.
To guarantee the sustainable use and management of wildlife, it is necessary to establish parameters and management criteria that are generated from scientific, cultural and socioeconomic knowledge of the species that we believe have some type of productive potential. Currently one of the challenges facing the agricultural sector is the development of innovative proposals that are consistent with the social, environmental and economic needs of the country. The assessment of the potential of wild species in Colombia is of vital importance to face these challenges.
In this document an approximation to the conceptual definition of zootechnical potential of a wild species is made and an evaluation of this potential is made for 48 species of wild fauna (native and exotic) that have been traditionally used in Colombia. The results are also part of a didactic strategy based on the evaluation of the zootechnical potential of wild fauna species, as a proposal for pedagogical innovation (cards attached to this booklet).
The player in turn chooses a category present in his card and bets to have a higher or lower value in said category than the other players. The player who best handles the characteristics set by the player in turn wins the round.
The game was developed in conjunction with a scientific article in which the statistical values associated with each of the parameters of the cards were analyzed, so the values in each of them correspond to the results of the study.
Introduction of the associated article:
In Latin America, the use of wildlife for different purposes is ancestral; In the last decades, the use of subsistence, that of local sale, sportive and commercial hunting stands out. The latter, related to the potential and the value or interest that exists in the species that is the object of the same. From the perspective of the agricultural sector, it seeks to meet demands for current anthropic uses such as food, skins, pets, scientific research or conservation, based on the sustainable management of wild populations.
To guarantee the sustainable use and management of wildlife, it is necessary to establish parameters and management criteria that are generated from scientific, cultural and socioeconomic knowledge of the species that we believe have some type of productive potential. Currently one of the challenges facing the agricultural sector is the development of innovative proposals that are consistent with the social, environmental and economic needs of the country. The assessment of the potential of wild species in Colombia is of vital importance to face these challenges.
In this document an approximation to the conceptual definition of zootechnical potential of a wild species is made and an evaluation of this potential is made for 48 species of wild fauna (native and exotic) that have been traditionally used in Colombia. The results are also part of a didactic strategy based on the evaluation of the zootechnical potential of wild fauna species, as a proposal for pedagogical innovation (cards attached to this booklet).
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