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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-60 분
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연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Luis Bolaños Mures
-
아티스트
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인원
게임 소개
《지브》()는 블랙과 화이트 두 플레이어를 위한 무승 통일 게임명은 "jive"이다. 이 게임은 처음에 비어있는 육각형 격자(보드)의 공간(셀)에서 플레이된다.
블랙은 한 번의 동작으로 시작한 다음, 한 번에 정확히 두 번의 동작을 하는 플레이어와 교대로 회전한다. 이동은 색상의 N개 그룹에 인접한 빈 셀에 색상의 스톤을 배치하는 것입니다. N은 턴의 두 동작에 대해 동일해야 한다.
만약 당신이 당신의 차례에서 두 동작을 할 수 없다면, 당신은 통과해야 한다. 그렇지 않으면 통과할 수 없습니다. 두 선수가 모두 통과하면 게임이 종료되고 그룹 수가 적은 선수가 승리합니다. 그룹은 같은 색깔의 인접한 돌 위로 일련의 계단을 통해 도달할 수 있는 모든 돌과 함께 돌이다.
이 게임은 한 면당 6~12개의 셀이 있는 보드에서 가장 잘 작동한다. 한 면당 6셀 미만의 보드에서 빠른 게임을 하기 위해서는 블랙이 보드의 여러 가장자리에 중앙 스톤을 쉽게 연결하지 못하도록 파이 규칙을 사용하는 것이 좋습니다. 파이 규칙은 화이트에게 첫 번째 순서에서만 정기적으로 이동하는 대신 블랙과 측면을 교환할 수 있는 옵션을 제공합니다.
—디자이너의 설명
블랙은 한 번의 동작으로 시작한 다음, 한 번에 정확히 두 번의 동작을 하는 플레이어와 교대로 회전한다. 이동은 색상의 N개 그룹에 인접한 빈 셀에 색상의 스톤을 배치하는 것입니다. N은 턴의 두 동작에 대해 동일해야 한다.
만약 당신이 당신의 차례에서 두 동작을 할 수 없다면, 당신은 통과해야 한다. 그렇지 않으면 통과할 수 없습니다. 두 선수가 모두 통과하면 게임이 종료되고 그룹 수가 적은 선수가 승리합니다. 그룹은 같은 색깔의 인접한 돌 위로 일련의 계단을 통해 도달할 수 있는 모든 돌과 함께 돌이다.
이 게임은 한 면당 6~12개의 셀이 있는 보드에서 가장 잘 작동한다. 한 면당 6셀 미만의 보드에서 빠른 게임을 하기 위해서는 블랙이 보드의 여러 가장자리에 중앙 스톤을 쉽게 연결하지 못하도록 파이 규칙을 사용하는 것이 좋습니다. 파이 규칙은 화이트에게 첫 번째 순서에서만 정기적으로 이동하는 대신 블랙과 측면을 교환할 수 있는 옵션을 제공합니다.
—디자이너의 설명
Gyve (pronounced like "jive") is a drawless unification game for two players: Black and White. It is played on the spaces (cells) of an initially empty hexagonal grid of hexagons (board).
Black starts by making one move, then turns alternate with players making exactly two moves per turn, one move after the other. A move is placing a stone of your color on an empty cell adjacent to N groups of your color. N must be the same for the two moves of a turn.
If you cannot make two moves on your turn, you must pass. Passing is otherwise not allowed. When both players pass, the game ends and the player with fewer groups wins. A group is a stone along with all stones one can reach from it through a series of steps onto adjacent stones of the same color.
The game works best on boards with between 6 and 12 cells per side. For quick games on boards with fewer than 6 cells per side, the pie rule is recommended to prevent Black from easily connecting a central stone to multiple edges of the board. The pie rule gives White the option, on their first turn only, to swap sides with Black instead of making a regular move.
—description from the designer
Black starts by making one move, then turns alternate with players making exactly two moves per turn, one move after the other. A move is placing a stone of your color on an empty cell adjacent to N groups of your color. N must be the same for the two moves of a turn.
If you cannot make two moves on your turn, you must pass. Passing is otherwise not allowed. When both players pass, the game ends and the player with fewer groups wins. A group is a stone along with all stones one can reach from it through a series of steps onto adjacent stones of the same color.
The game works best on boards with between 6 and 12 cells per side. For quick games on boards with fewer than 6 cells per side, the pie rule is recommended to prevent Black from easily connecting a central stone to multiple edges of the board. The pie rule gives White the option, on their first turn only, to swap sides with Black instead of making a regular move.
—description from the designer
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