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BGG랭킹
BGG전체 : 23134
5.5Trivial Pursuit: 25th Anniversary Edition (2008) -
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인원
2-36 명
BGG추천: 2-12 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
1.29 / 5
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디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
-
인원
게임 소개
원본 Trivial Pursuit 업데이트: 속편(1981)
사소한 추적의 핵심: 속 에디션은 여전히 25주년 에디션에서 볼 수 있으며, 오리지널 보드 게임과는 몇 가지 차이점이 있다. 기존의 6가지 범주는 여전히 사용된다: 지리, 엔터테인먼트, 역사, 예술, 문학, 과학 & 자연, 스포츠 & 레저. 각 카테고리는 이제 6개의 문항과 3개의 난이도로 구성된 자체 카드를 가지고 있습니다. 당신이 무엇을 굴리느냐에 따라 문제의 난이도가 결정됩니다. 한 두 개의 출제는 쉬운 문제, 3~4개의 중간 문제, 5~6개의 어려운 문제가 나온다. 보드의 가운데에서 플레이하는 것은 1981년 버전과 같습니다. 주사위를 굴리고 점수 토큰을 그 칸수만큼 이동시킨 다음 질문에 답하려고 시도하거나 특별한 경우 해당 색상의 쐐기를 획득합니다.
이 게임의 목적은 여전히 6개의 웨지를 모두 이기고 보드 중앙에 있는 마지막 질문에 답하는 것입니다.
이 새로운 버전의 가장 큰 차이점은 같은 색의 폰인 두 번째 플레이 피스를 이리저리 이동시키는 아웃사이드 트랙이 추가된 것이다. 문제를 맞히면 답한 문제의 난이도에 따라 폰을 일정 공간 이동시킬 수 있습니다. 폰이 4개의 "특구" 중 하나에 착지할 경우 게임에서 이기거나 상대를 다치게 하는 데 사용되는 특별한 힘을 부여받습니다. 이 존들은 페이스오프 존, 슬로잇 다운 존, 이지 치지 존, 그리고 프리비 존입니다.
사소한 추적의 핵심: 속 에디션은 여전히 25주년 에디션에서 볼 수 있으며, 오리지널 보드 게임과는 몇 가지 차이점이 있다. 기존의 6가지 범주는 여전히 사용된다: 지리, 엔터테인먼트, 역사, 예술, 문학, 과학 & 자연, 스포츠 & 레저. 각 카테고리는 이제 6개의 문항과 3개의 난이도로 구성된 자체 카드를 가지고 있습니다. 당신이 무엇을 굴리느냐에 따라 문제의 난이도가 결정됩니다. 한 두 개의 출제는 쉬운 문제, 3~4개의 중간 문제, 5~6개의 어려운 문제가 나온다. 보드의 가운데에서 플레이하는 것은 1981년 버전과 같습니다. 주사위를 굴리고 점수 토큰을 그 칸수만큼 이동시킨 다음 질문에 답하려고 시도하거나 특별한 경우 해당 색상의 쐐기를 획득합니다.
이 게임의 목적은 여전히 6개의 웨지를 모두 이기고 보드 중앙에 있는 마지막 질문에 답하는 것입니다.
이 새로운 버전의 가장 큰 차이점은 같은 색의 폰인 두 번째 플레이 피스를 이리저리 이동시키는 아웃사이드 트랙이 추가된 것이다. 문제를 맞히면 답한 문제의 난이도에 따라 폰을 일정 공간 이동시킬 수 있습니다. 폰이 4개의 "특구" 중 하나에 착지할 경우 게임에서 이기거나 상대를 다치게 하는 데 사용되는 특별한 힘을 부여받습니다. 이 존들은 페이스오프 존, 슬로잇 다운 존, 이지 치지 존, 그리고 프리비 존입니다.
An update to the original Trivial Pursuit: Genus Edition (1981).
While the core of Trivial Pursuit: Genus Edition is still found in the 25th Anniversary Edition, there are a few differences from the original board game. The original six categories are still used: geography, entertainment, history, art & literature, science & nature, sport & leisure. Each category now has its own card, with six questions and three difficulty levels. What you roll determines the level of difficulty of the question. A roll of one or two results in an easy question, three or four a medium question, and five or six a hard question. Play in the middle of the board is just like the 1981 version where you roll the die, move your scoring token that number of spaces, and try to answer a question in an attempt to roll again or, in a special case, win a wedge of the corresponding color.
The object of the game is still to win all 6 wedges and answer one final question in the center of the board.
The biggest difference of this new version is the addition of an outside track, which you move a 2nd playing piece, a pawn of the same color, around. If you get a question correct, you get to move your pawn a certain number of spaces depending on the difficulty of the question answered. If your pawn lands in one of the four "specialty zones", you are granted a special power used either to help your chances to win the game or hurt your opponents. These zones are the Face-Off Zone, the Slow it Down Zone, The Easy Cheesy Zone, and Freebie Zone.
While the core of Trivial Pursuit: Genus Edition is still found in the 25th Anniversary Edition, there are a few differences from the original board game. The original six categories are still used: geography, entertainment, history, art & literature, science & nature, sport & leisure. Each category now has its own card, with six questions and three difficulty levels. What you roll determines the level of difficulty of the question. A roll of one or two results in an easy question, three or four a medium question, and five or six a hard question. Play in the middle of the board is just like the 1981 version where you roll the die, move your scoring token that number of spaces, and try to answer a question in an attempt to roll again or, in a special case, win a wedge of the corresponding color.
The object of the game is still to win all 6 wedges and answer one final question in the center of the board.
The biggest difference of this new version is the addition of an outside track, which you move a 2nd playing piece, a pawn of the same color, around. If you get a question correct, you get to move your pawn a certain number of spaces depending on the difficulty of the question answered. If your pawn lands in one of the four "specialty zones", you are granted a special power used either to help your chances to win the game or hurt your opponents. These zones are the Face-Off Zone, the Slow it Down Zone, The Easy Cheesy Zone, and Freebie Zone.
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