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BGG랭킹
BGG전체 : 1806
STRATEGY : 925
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인원
3-4 명
BGG추천: 4-4 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
8+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.57 / 5
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디자이너
Régis Bonnessée
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아티스트
Johann Aumaitre, David Cochard
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인원
게임 소개
돌포파, 보티아, 셰르파, 타망 등 히말라야 고원 부족의 우두머리로서, 당신은 부족의 발전에 필요한 물품을 모으기 위해 눈 덮인 볏과 위험한 길을 통해 야크의 캐러밴을 한 마을에서 다른 마을로 이끈다.
그러는 동안 당신은 당신의 부족의 정치적, 종교적, 경제적 영향력을 증가시키게 될 것입니다. 물자(소금, 보리, 차, 옥, 금)를 모아 수도원에 제물을 바치거나, 사절단을 다른 지역으로 보내거나, 가축을 늘리기 위해 흥정을 할 수 있다. 이 모든 것이 히말라야에서 가장 부유한 캐러밴어가 되기 위한 것이다!
플레이어들은 히말라야 고원의 길가에 캐러밴을 프로그램하여 다양한 상품을 모은 후 전달한다. 각 턴 플레이어들은 캐러밴을 위해 6개의 동작을 미리 계획하며, 다른 플레이어들이 자신들에게 가장 유리하게 무엇을 할 것인지 2차적으로 추측하려고 한다. 상품을 배달하는 것은 플레이어가 세 개의 카테고리 중 하나에서 영향력을 높일 수 있게 한다 - 각각의 배달은 당신이 세 개의 카테고리 중 두 개의 카테고리에서 당신의 위치를 높일 수 있게 한다. 종교적 영향력은 게시판에 있는 건물의 부도의 수와 가치에 의해, 정치적 영향력은 게시판에 있는 경로 사이의 지역에 있는 셰르파의 수에 의해, 그리고 경제적인 영향력은 배달 디스크에 있는 야크의 총 수에 의해 표시됩니다.
점수는 게임마다 다르며, 4명의 플레이어(플레이어 카운트는 주로 플레이할 수 있도록 설계되어 있음)의 경우이다. 승자를 결정하기 위해 먼저 종교적 영향력을 평가하면 종교적 영향력이 가장 적은 플레이어가 제거되고 남은 피스는 보드에서 제거됩니다. 다음으로 정치적 영향력이 가장 적은 선수는 탈락한다. 나머지 두 선수는 누가 가장 큰 경제적 영향력을 가지고 있느냐에 따라 승자를 가린다. 이 특이한 득점이 이 경기가 다른 비슷한 경기들과 다른 점들이다.
그러는 동안 당신은 당신의 부족의 정치적, 종교적, 경제적 영향력을 증가시키게 될 것입니다. 물자(소금, 보리, 차, 옥, 금)를 모아 수도원에 제물을 바치거나, 사절단을 다른 지역으로 보내거나, 가축을 늘리기 위해 흥정을 할 수 있다. 이 모든 것이 히말라야에서 가장 부유한 캐러밴어가 되기 위한 것이다!
플레이어들은 히말라야 고원의 길가에 캐러밴을 프로그램하여 다양한 상품을 모은 후 전달한다. 각 턴 플레이어들은 캐러밴을 위해 6개의 동작을 미리 계획하며, 다른 플레이어들이 자신들에게 가장 유리하게 무엇을 할 것인지 2차적으로 추측하려고 한다. 상품을 배달하는 것은 플레이어가 세 개의 카테고리 중 하나에서 영향력을 높일 수 있게 한다 - 각각의 배달은 당신이 세 개의 카테고리 중 두 개의 카테고리에서 당신의 위치를 높일 수 있게 한다. 종교적 영향력은 게시판에 있는 건물의 부도의 수와 가치에 의해, 정치적 영향력은 게시판에 있는 경로 사이의 지역에 있는 셰르파의 수에 의해, 그리고 경제적인 영향력은 배달 디스크에 있는 야크의 총 수에 의해 표시됩니다.
점수는 게임마다 다르며, 4명의 플레이어(플레이어 카운트는 주로 플레이할 수 있도록 설계되어 있음)의 경우이다. 승자를 결정하기 위해 먼저 종교적 영향력을 평가하면 종교적 영향력이 가장 적은 플레이어가 제거되고 남은 피스는 보드에서 제거됩니다. 다음으로 정치적 영향력이 가장 적은 선수는 탈락한다. 나머지 두 선수는 누가 가장 큰 경제적 영향력을 가지고 있느냐에 따라 승자를 가린다. 이 특이한 득점이 이 경기가 다른 비슷한 경기들과 다른 점들이다.
As the Chief of a Himalayan high plateau tribe; Dolpo-pa, Bhotia, Sherpa, or Tamang, you lead your yak's caravan from one village to another through snowy crests and risky paths in order to collect the goods necessary to the development of your tribe.
Meanwhile, you will increase the political, religious and economical influence of your tribe. By collecting goods (salt, barley, tea, jade, and gold), you can make offers to monasteries, send out delegations to different regions or bargain to increase your livestock. All this to become the most prosperous caravaneer in all of the Himalaya!
Players program their caravans around the paths on the Himalayan plateau to collect various goods, and then deliver them. Each turn players plan in advance six moves for their caravan, trying to second-guess what other players will do to their best advantage. Delivering goods allows the player to increase their influence in one of three separate categories - each delivery allows you to advance your position in two of the three categories. Religious influence is marked by the number and value of your stupas in buildings on the board, political influence is marked by the number of sherpas you have in the regions between the paths on the board, and economical influence is marked by the total number of yaks you have on your delivery disks.
The scoring is unique to the game, in the 4 player game anyway (the player count the game is primarily designed to be played with). To determine the winner you first score up religious influence, and the player with the least religious influence is eliminated, and their remaining pieces are removed from the board. Next the player with the least political influence is eliminated. The remaining two players decide the winner by who has the greatest economic influence. This unusual scoring is what makes this game different from many other similar games.
Meanwhile, you will increase the political, religious and economical influence of your tribe. By collecting goods (salt, barley, tea, jade, and gold), you can make offers to monasteries, send out delegations to different regions or bargain to increase your livestock. All this to become the most prosperous caravaneer in all of the Himalaya!
Players program their caravans around the paths on the Himalayan plateau to collect various goods, and then deliver them. Each turn players plan in advance six moves for their caravan, trying to second-guess what other players will do to their best advantage. Delivering goods allows the player to increase their influence in one of three separate categories - each delivery allows you to advance your position in two of the three categories. Religious influence is marked by the number and value of your stupas in buildings on the board, political influence is marked by the number of sherpas you have in the regions between the paths on the board, and economical influence is marked by the total number of yaks you have on your delivery disks.
The scoring is unique to the game, in the 4 player game anyway (the player count the game is primarily designed to be played with). To determine the winner you first score up religious influence, and the player with the least religious influence is eliminated, and their remaining pieces are removed from the board. Next the player with the least political influence is eliminated. The remaining two players decide the winner by who has the greatest economic influence. This unusual scoring is what makes this game different from many other similar games.
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