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BGG랭킹
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
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아티스트
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인원
게임 소개
한국 전쟁 중인 1950년 11월 말 훈흥니 전투의 엽서 전쟁 게임. 두 선수는 각각 중국군과 미군을 대표한다.
표준 육각대첩 전쟁 게임(각 측이 차례로 이동-격투-회복)은 하루 턴 6번이고 21개의 카운터만 포함한다. 지도 축척은 육각형당 1km이다.
특이한 기계공에서 중국인은 전투에서 d10을 사용하고, 미국은 d6를 사용하지만 둘 다 자신의 공격력에서 적의 방어력을 뺀 것보다 덜 굴리려고 한다중국 선수는 즉시 승리하기 위해 미국의 사기를 0으로 낮춰야 하며, 그렇지 않으면 중국 부대가 훈흥니 마을을 점령하면 승리하고, 지도에서 주어진 수의 강점이 존재하면 미국이 승리한다.
표준 육각대첩 전쟁 게임(각 측이 차례로 이동-격투-회복)은 하루 턴 6번이고 21개의 카운터만 포함한다. 지도 축척은 육각형당 1km이다.
특이한 기계공에서 중국인은 전투에서 d10을 사용하고, 미국은 d6를 사용하지만 둘 다 자신의 공격력에서 적의 방어력을 뺀 것보다 덜 굴리려고 한다중국 선수는 즉시 승리하기 위해 미국의 사기를 0으로 낮춰야 하며, 그렇지 않으면 중국 부대가 훈흥니 마을을 점령하면 승리하고, 지도에서 주어진 수의 강점이 존재하면 미국이 승리한다.
Postcard wargame of the battle of Hunhung Ni (Sinhung-Ni / Xinxing Li) in late November 1950 during the Korean War. Two players represent the Chinese \'volunteers\' and the US forces respectively.
A standard hex-and-counter wargame (move-fight-recover for each side in turn) lasting six 1-day turns and containing only 21 counters. Map scale is 1km per hex.
In an unusual mechanic, the Chinese use a d10 in combat, and the US a d6, but both seek to roll less that their own attack strength minus the enemy\'s defence strength.
The Chinese player must reduce US morale to 0 in order to win immediately, otherwise they win if Chinese units occupy the town of Hunhung Ni, while the US wins if it exists a given number of strength points off the map.
A standard hex-and-counter wargame (move-fight-recover for each side in turn) lasting six 1-day turns and containing only 21 counters. Map scale is 1km per hex.
In an unusual mechanic, the Chinese use a d10 in combat, and the US a d6, but both seek to roll less that their own attack strength minus the enemy\'s defence strength.
The Chinese player must reduce US morale to 0 in order to win immediately, otherwise they win if Chinese units occupy the town of Hunhung Ni, while the US wins if it exists a given number of strength points off the map.
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