-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-30 분
-
연령
5+
BGG추천: 5+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
(Uncredited)
-
인원
게임 소개
세계보건기구(WHO)는 존엄한 삶을 영위할 수 있는 더 나은, 더 행복한 사람으로 성장하기 위해 필요한 10가지 삶의 기술을 확인했다. 그리고 이 시리즈의 게임에서 개발된 이러한 기술들은 아이들에게도 큰 재미가 있습니다. 이것들은 일상 생활에서 필수적인 부드러운 기술들입니다. 그들은 아이들이 그들 자신을 더 잘 알고, 그들의 감정을 더 잘 알게 하고, 다른 사람들과의 접촉을 더 쉽게 만들거나 스트레스에 대처할 수 있게 해줍니다.
이 게임은 아이들이 어려운 상황에 처했을 때 문제를 해결하도록 가르친다. 아이들은 게임의 요소를 이용해 주어진 상황에 대해 이야기하고 부모와 함께 탈출구를 찾아야 한다.
—출판사의 설명
모든 플레이어는 게임 시작 시 5개의 문제 타일을 받습니다. 목표는 그 문제들을 해결하는 것입니다. 각 턴마다 플레이어는 4가지 결과를 가진 스피너를 돌린다:
문제를 해결한다: 문제를 해결하기 위해 플레이어는 자신의 문제 중 하나에 대한 전용 솔루션인 솔루션 토큰 중 하나를 선택해야 합니다. 토큰을 뒤집어서 확인하고 다른 쪽의 숫자가 문제 타일의 숫자와 일치하는지 확인합니다. 만약 맞다면, 플레이어는 문제를 해결된 쪽으로 돌립니다. 그렇지 않으면 아무 일도 일어나지 않고 플레이어의 차례가 끝난다.
큰 문제 해결: 선수가 메달을 가지고 있다면, 아무 일도 일어나지 않고, 차례가 끝난다. 그렇지 않으면 상대가 큰 문제 카드를 꺼내 현역 선수에게 읽어준다. 그 밑에는 항상 답이 있는 두 개의 질문이 있다. 활동적인 선수가 두 질문에 모두 정답을 맞추면 메달을 받는다.
문제 변경: 플레이어가 풀에서 다른 문제 타일로 해결되지 않은 문제 타일을 변경합니다.
해결된 문제 손실: 플레이어는 해결된 문제가 있을 경우 이 문제를 놓칩니다.
5가지 문제를 모두 해결하고 메달을 획득한 첫 번째 선수가 이깁니다.
—사용자 요약
이 게임은 아이들이 어려운 상황에 처했을 때 문제를 해결하도록 가르친다. 아이들은 게임의 요소를 이용해 주어진 상황에 대해 이야기하고 부모와 함께 탈출구를 찾아야 한다.
—출판사의 설명
모든 플레이어는 게임 시작 시 5개의 문제 타일을 받습니다. 목표는 그 문제들을 해결하는 것입니다. 각 턴마다 플레이어는 4가지 결과를 가진 스피너를 돌린다:
문제를 해결한다: 문제를 해결하기 위해 플레이어는 자신의 문제 중 하나에 대한 전용 솔루션인 솔루션 토큰 중 하나를 선택해야 합니다. 토큰을 뒤집어서 확인하고 다른 쪽의 숫자가 문제 타일의 숫자와 일치하는지 확인합니다. 만약 맞다면, 플레이어는 문제를 해결된 쪽으로 돌립니다. 그렇지 않으면 아무 일도 일어나지 않고 플레이어의 차례가 끝난다.
큰 문제 해결: 선수가 메달을 가지고 있다면, 아무 일도 일어나지 않고, 차례가 끝난다. 그렇지 않으면 상대가 큰 문제 카드를 꺼내 현역 선수에게 읽어준다. 그 밑에는 항상 답이 있는 두 개의 질문이 있다. 활동적인 선수가 두 질문에 모두 정답을 맞추면 메달을 받는다.
문제 변경: 플레이어가 풀에서 다른 문제 타일로 해결되지 않은 문제 타일을 변경합니다.
해결된 문제 손실: 플레이어는 해결된 문제가 있을 경우 이 문제를 놓칩니다.
5가지 문제를 모두 해결하고 메달을 획득한 첫 번째 선수가 이깁니다.
—사용자 요약
The World Health Organization has identified 10 life skills that are needed to grow into a better and happier person, who is able to lead a dignified life. And it is these skills that are developed in the games in this series, which are also great fun for the child. These are soft skills that are essential in everyday life. They allow children to get to know themselves, their emotions better, make contacts with other people easier or cope with stress.
This game teaches children to solve problems when they find themselves in a difficult situation. Children, using elements in the game, have to talk about a given situation and try to find a way out of it together with their parent.
—description from publisher
Every player receives at the start of the game 5 problem tiles. The goal is to solve those problems. Each turn a player spins a spinner which has 4 outcomes:
Solve a problem: To solve a problem a player has to choose one of the solution tokens that is a dedicated solution for one of their problems - it is checked by flipping the token and check if the number on the other side match the number on the problem tile. If correct, the player flips their problem to the solved side. If not, nothing happens, end of player\'s turn.
Solve a big problem: If a player has a medal, nothing happens, end of turn. If not, an opponent draws a big problem card and reads to the active player. There are always two questions with answers beneath them. If the active player replies to both questions correctly, they receive a medal.
Change a problem: Player changes an unsolved problem tile for another one from the pool.
Lose a solved problem: Player loses on of their solved problem, if any.
The first player to solve all 5 problems and get a medal wins.
—user summary
This game teaches children to solve problems when they find themselves in a difficult situation. Children, using elements in the game, have to talk about a given situation and try to find a way out of it together with their parent.
—description from publisher
Every player receives at the start of the game 5 problem tiles. The goal is to solve those problems. Each turn a player spins a spinner which has 4 outcomes:
Solve a problem: To solve a problem a player has to choose one of the solution tokens that is a dedicated solution for one of their problems - it is checked by flipping the token and check if the number on the other side match the number on the problem tile. If correct, the player flips their problem to the solved side. If not, nothing happens, end of player\'s turn.
Solve a big problem: If a player has a medal, nothing happens, end of turn. If not, an opponent draws a big problem card and reads to the active player. There are always two questions with answers beneath them. If the active player replies to both questions correctly, they receive a medal.
Change a problem: Player changes an unsolved problem tile for another one from the pool.
Lose a solved problem: Player loses on of their solved problem, if any.
The first player to solve all 5 problems and get a medal wins.
—user summary
베스트게시물
-
[자유]
A&A 한국어판이 나온다니 감회가 새롭네요
-
Lv.4
Dr. KOSinus
-
7
-
487
-
2024-09-01
-
Lv.4
-
[콘텐츠]
[만화] 미국까지와서 보드게임샵부터 찾는 오이씨 1
-
Lv.9
당근씨
-
8
-
576
-
2024-09-04
-
Lv.9
-
[자유]
가볍게 써보는 파주 슈필 1박2일 3부자 나들이 후기
-
Lv.13
라프라스
-
8
-
510
-
2024-06-03
-
Lv.13
-
[키포지]
2024 키포지 전국대회 후기
-
Lv.21
ekil123
-
9
-
478
-
2024-09-07
-
Lv.21
-
[키포지]
2024 키포지 전국대회 후기 2일차
-
Lv.21
ekil123
-
8
-
378
-
2024-09-08
-
Lv.21