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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
45-80 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Mikael Soares
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아티스트
Hyanaigi
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인원
게임 소개
깔라만다라는 2~4명이 플레이할 수 있는 경쟁적이고 전략적인 보드게임이다. 여기서 트래블러라고 불리는 선수들은 보드의 중심점에 도달하기 위해 서로 경쟁해야 한다. 각각의 여행자들은 각각의 보드가 시작될 때 게임을 시작하고 그의 폰을 그리드 보드 주위로 이동시키기 위해 특정 속성을 가진 토큰인 도그매틱 심볼을 사용해야 한다.
각 도그매틱 심볼은 여행자들이 보드를 탐색하는 데 도움이 되는 다른 기능을 가지고 있다. 예를 들어, 일부 기호는 여행자가 더 빨리 이동할 수 있도록 도와주는 반면 다른 기호는 상대방이 보드의 중앙으로 이동하는 과정을 방해할 수 있습니다.
도그매틱 심볼의 사용이 발생하고 플레이어의 졸개들이 전반에 걸쳐 전진하는 동안, 여행자들은 또한 메모리 카드를 사용하는데, 메모리 카드는 그들의 움직임을 강화하거나 상대의 전략에 갑작스러운 변화를 일으키는 역할을 한다. 그러한 특별한 카드들은 제한적이고 여행자들은 그것들을 현명하게 사용하기 위해 적절한 시기를 선택할 필요가 있습니다.
각 여행자는 차례대로 4가지 유형의 작업 또는 단계를 수행합니다.
1단계: 여행자는 기호 카드를 사용하여 독단적 기호를 획득합니다.
2단계: 여행자는 보드에 독단적 기호를 삽입하여 이동 전략을 설정할 수 있습니다.
3단계: 여행자는 자신의 보드에 있는 도그매틱 심볼의 위치에 따라 보드에 있는 여행자 토큰(파운)을 이동할 수 있습니다.
4단계: 여행자는 메모리 카드를 예약, 폐기 및 구입할 수 있습니다.
메모리 카드는 게임 내에서 언제든지 사용할 수 있으며, 모든 경기에서 고유한 역동성을 제공한다.
승리를 거두기 위해서는 현재와 미래를 생각하면서 좋은 전략을 세우고 올바른 결정을 내리는 것이 필요하다. 도그매틱 심볼과 메모리 카드를 사용하는 여러 가지 가능성은 플레이어가 그들의 결정에서 추론과 위험 관리를 탐구하도록 만들 것이다.
목적은 간단합니다: 게시판의 중심에 먼저 도달한 사람이 승리합니다!
—출판사의 설명
각 도그매틱 심볼은 여행자들이 보드를 탐색하는 데 도움이 되는 다른 기능을 가지고 있다. 예를 들어, 일부 기호는 여행자가 더 빨리 이동할 수 있도록 도와주는 반면 다른 기호는 상대방이 보드의 중앙으로 이동하는 과정을 방해할 수 있습니다.
도그매틱 심볼의 사용이 발생하고 플레이어의 졸개들이 전반에 걸쳐 전진하는 동안, 여행자들은 또한 메모리 카드를 사용하는데, 메모리 카드는 그들의 움직임을 강화하거나 상대의 전략에 갑작스러운 변화를 일으키는 역할을 한다. 그러한 특별한 카드들은 제한적이고 여행자들은 그것들을 현명하게 사용하기 위해 적절한 시기를 선택할 필요가 있습니다.
각 여행자는 차례대로 4가지 유형의 작업 또는 단계를 수행합니다.
1단계: 여행자는 기호 카드를 사용하여 독단적 기호를 획득합니다.
2단계: 여행자는 보드에 독단적 기호를 삽입하여 이동 전략을 설정할 수 있습니다.
3단계: 여행자는 자신의 보드에 있는 도그매틱 심볼의 위치에 따라 보드에 있는 여행자 토큰(파운)을 이동할 수 있습니다.
4단계: 여행자는 메모리 카드를 예약, 폐기 및 구입할 수 있습니다.
메모리 카드는 게임 내에서 언제든지 사용할 수 있으며, 모든 경기에서 고유한 역동성을 제공한다.
승리를 거두기 위해서는 현재와 미래를 생각하면서 좋은 전략을 세우고 올바른 결정을 내리는 것이 필요하다. 도그매틱 심볼과 메모리 카드를 사용하는 여러 가지 가능성은 플레이어가 그들의 결정에서 추론과 위험 관리를 탐구하도록 만들 것이다.
목적은 간단합니다: 게시판의 중심에 먼저 도달한 사람이 승리합니다!
—출판사의 설명
Calamandara is a competitive and strategic board game, playable by 2 to 4 people. Here the playeres, called Travelers, must compete against each other to reach the center point of the board. Each traveler starts the game at the beginning of their respective board and to move his pawn around the the grid board he needs to use Dogmatic Symbols, which are tokens that have specific attributes.
Each Dogmatic Symbol has a different function that will help travelers navigate the board. As an example, some symbols help the traveler move faster while others can disrupt their opponents\' journey to the center of the board.
While the use of Dogmatic Symbols happens and the players\' pawns advance across the board, the travelers also use the Memory Cards, which serve to intensify their moves or cause sudden changes in their opponents\' strategy. Those special cards are limited and travelers need to choose the right time to use them wisely.
Each Traveler will perform 4 types of actions or phases on their turn:
1st Phase: The traveler will Acquire Dogmatic Symbols using Symbol Cards.
2nd Phase: The traveler will be able to Insert the Dogmatic Symbols on the board to start setting up his movement strategy.
3rd Phase: The traveler will be able to Move his Traveler Token (pawn) on the board, according to the positioning of the Dogmatic Symbols on his board.
4th Phase: The traveler will be able to Reserve, Discard and Acquire Memory Cards.
The Memory Cards can be used at any time in the game, providing a unique dynamism in all matches.
To achieve victory, it is necessary to create a good strategy and make the right decisions, thinking about the present and the future. The multiple possibilities of using Dogmatic Symbols and Memory Cards will make players explore reasoning and risk management in their decisions.
And the objective is simple: Whoever reaches the center of the board first wins!
—description from the publisher
Each Dogmatic Symbol has a different function that will help travelers navigate the board. As an example, some symbols help the traveler move faster while others can disrupt their opponents\' journey to the center of the board.
While the use of Dogmatic Symbols happens and the players\' pawns advance across the board, the travelers also use the Memory Cards, which serve to intensify their moves or cause sudden changes in their opponents\' strategy. Those special cards are limited and travelers need to choose the right time to use them wisely.
Each Traveler will perform 4 types of actions or phases on their turn:
1st Phase: The traveler will Acquire Dogmatic Symbols using Symbol Cards.
2nd Phase: The traveler will be able to Insert the Dogmatic Symbols on the board to start setting up his movement strategy.
3rd Phase: The traveler will be able to Move his Traveler Token (pawn) on the board, according to the positioning of the Dogmatic Symbols on his board.
4th Phase: The traveler will be able to Reserve, Discard and Acquire Memory Cards.
The Memory Cards can be used at any time in the game, providing a unique dynamism in all matches.
To achieve victory, it is necessary to create a good strategy and make the right decisions, thinking about the present and the future. The multiple possibilities of using Dogmatic Symbols and Memory Cards will make players explore reasoning and risk management in their decisions.
And the objective is simple: Whoever reaches the center of the board first wins!
—description from the publisher
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