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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
5-15 분
-
연령
0+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.67 / 5
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디자이너
Daniel Danzer, Julian Danzer
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아티스트
Bryn Jones
-
인원
게임 소개
라이트 시커에서 두 선수 모두 차례가 되면 세상의 빛의 양을 늘려야 하는데, 이기기 위해 빛을 모을 수 있을까요?
설정하려면 9개의 큐브를 3x3 그리드에 배치하고 큐브 사이에 공간을 두고 위쪽에 어두운 면을 배치합니다. 각각의 정육면체는 모두 어두운 두 면을 가지고 있는데, 두 면은 반쯤 밝은 면(흰 점으로 표시된 빛과 어두운 색을 구분하는 대각선)과 완전히 밝은 면(흰 점으로 표시된 두 면)을 가지고 있다. 반 쪽은 1광, 밝은 쪽은 2광으로 계산됩니다. 출발하는 플레이어는 하나의 큐브를 공터에 기울여 블로킹 토큰인 부흐를 아무 큐브에나 배치하고, 두 번째 플레이어는 첫 번째 일반 턴으로 시작한다.
한 번에 두 가지 작업을 수행합니다. 동작은 (1) 큐브를 방향을 바꾸지 않고 직교로 인접한 열린 공간으로 밀어 넣거나 (2) 큐브를 직교로 인접한 열린 공간으로 기울이는 것일 수 있다. Buh가 있는 곳에서는 작업을 수행할 수 없으며, 작업을 수행한 후에는 Buh를 다른 큐브로 이동해야 합니다. 차례가 끝날 때 모든 큐브는 적어도 하나의 다른 큐브와 직교하거나 대각선으로 인접해야 하며 큐브의 상단 면에 있는 총 빛의 양이 증가해야 합니다.
A "light area"는 직교로 인접한 Half 및 Bright area를 가진 하나 이상의 정육면체에 의해 생성된다. 여러 개의 빛 영역이 큐브 위에 존재할 수 있으며, 시간이 지남에 따라 이동하고 변경됩니다. 순서가 끝날 때 최소 7개의 빛이 포함된 조명 영역을 만든 경우 이깁니다.
설정하려면 9개의 큐브를 3x3 그리드에 배치하고 큐브 사이에 공간을 두고 위쪽에 어두운 면을 배치합니다. 각각의 정육면체는 모두 어두운 두 면을 가지고 있는데, 두 면은 반쯤 밝은 면(흰 점으로 표시된 빛과 어두운 색을 구분하는 대각선)과 완전히 밝은 면(흰 점으로 표시된 두 면)을 가지고 있다. 반 쪽은 1광, 밝은 쪽은 2광으로 계산됩니다. 출발하는 플레이어는 하나의 큐브를 공터에 기울여 블로킹 토큰인 부흐를 아무 큐브에나 배치하고, 두 번째 플레이어는 첫 번째 일반 턴으로 시작한다.
한 번에 두 가지 작업을 수행합니다. 동작은 (1) 큐브를 방향을 바꾸지 않고 직교로 인접한 열린 공간으로 밀어 넣거나 (2) 큐브를 직교로 인접한 열린 공간으로 기울이는 것일 수 있다. Buh가 있는 곳에서는 작업을 수행할 수 없으며, 작업을 수행한 후에는 Buh를 다른 큐브로 이동해야 합니다. 차례가 끝날 때 모든 큐브는 적어도 하나의 다른 큐브와 직교하거나 대각선으로 인접해야 하며 큐브의 상단 면에 있는 총 빛의 양이 증가해야 합니다.
A "light area"는 직교로 인접한 Half 및 Bright area를 가진 하나 이상의 정육면체에 의해 생성된다. 여러 개의 빛 영역이 큐브 위에 존재할 수 있으며, 시간이 지남에 따라 이동하고 변경됩니다. 순서가 끝날 때 최소 7개의 빛이 포함된 조명 영역을 만든 경우 이깁니다.
In Light Seeker, both players must increase the amount of light in the world on their turn — but can you bring the light together to win?
To set up, place the nine cubes in a 3x3 grid with space between the cubes and with dark sides on top. Each cube has two sides that are all dark, two sides that are half-light (with a diagonal line separating dark from light, which is marked with a white dot), and two sides that are fully light (with a white dot on each half). A Half side counts as 1 light and a Bright side as 2 light. The starting player tilts one cube into an open space and places Buh, the blocking token, onto any cube, then the second player starts with the first normal turn.
On a turn, you take two actions. An action can be to (1) slide a cube into an orthogonally adjacent open space, not changing its orientation, or (2) tilt a cube into an orthogonally adjacent open space. You cannot take an action where Buh is located, and after taking your actions, you must move Buh onto any other cube. At the end of your turn, all cubes must be orthogonally or diagonally adjacent to at least one other cube and the total amount of light on the top faces of the cubes must have increased.
A "light area" is created by one or more cubes that have orthogonally adjacent Half and Bright areas. Multiple light areas can exist on top of the cubes, and they will shift and change over time. If at the end of your turn, you have created a light area that contains at least 7 light, you win.
To set up, place the nine cubes in a 3x3 grid with space between the cubes and with dark sides on top. Each cube has two sides that are all dark, two sides that are half-light (with a diagonal line separating dark from light, which is marked with a white dot), and two sides that are fully light (with a white dot on each half). A Half side counts as 1 light and a Bright side as 2 light. The starting player tilts one cube into an open space and places Buh, the blocking token, onto any cube, then the second player starts with the first normal turn.
On a turn, you take two actions. An action can be to (1) slide a cube into an orthogonally adjacent open space, not changing its orientation, or (2) tilt a cube into an orthogonally adjacent open space. You cannot take an action where Buh is located, and after taking your actions, you must move Buh onto any other cube. At the end of your turn, all cubes must be orthogonally or diagonally adjacent to at least one other cube and the total amount of light on the top faces of the cubes must have increased.
A "light area" is created by one or more cubes that have orthogonally adjacent Half and Bright areas. Multiple light areas can exist on top of the cubes, and they will shift and change over time. If at the end of your turn, you have created a light area that contains at least 7 light, you win.
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