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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Ivan Sorensen
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아티스트
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인원
게임 소개
우주에서 사람들을 쏴라는 것은 공상 과학 소설의 작은 전투를 위한 일련의 규칙이다. 그것은 극적이고, 흥미진진하며, 때때로 전투와 우주 모험의 최고 게임을 능가하는 것을 목표로 한다. 그것은 하드코어 군사 게임이 되기 위한 것이 아니며 그 결과는 특별히 현실적인 것이 아니다.
-규칙집의 설명
전투는 교대로 활성화된 상태로 단계적으로 진행된다: 행동 단계에서는 당신의 수치가 교대로 한 가지 행동(움직임, 발사, 다른 행동)을 수행하는 반면, 사격 단계에서는 대부분의 수치가 발사(잠재적으로 두 번째 사격)할 수 있다.
전투는 몇 가지 예상치 못한 요소가 내장된 간단한 2D6 테이블을 사용한다: 소방관들은 실수를 하거나 치명타를 가할 수 있으며 별도의 위협 다이를 사용하면 표적이 엄호를 위해 다이빙하거나 반격하는 등의 놀라운 반응을 일으킬 수 있다. 총격전은 빠르고 혼란스럽게 전개된다.
선택할 수 있는 10가지 시나리오 목표를 가진 정면승부를 위한 것이지만, 플레이어가 아닌 힘과 무작위 유닛 생성기를 위한 도구를 제공한다. 이것들은 단독 플레이나 제3자 부대가 전투 중에 나타나도록 하기에 좋습니다.
한 쪽당 약 8-15명의 숫자로 SPiS는 From Home의 맨투맨 전투와 같은 출판사의 Renegade Scout/Clash on the Fringe의 더 큰 전투 사이의 중간 지점을 차지한다.
-규칙집의 설명
전투는 교대로 활성화된 상태로 단계적으로 진행된다: 행동 단계에서는 당신의 수치가 교대로 한 가지 행동(움직임, 발사, 다른 행동)을 수행하는 반면, 사격 단계에서는 대부분의 수치가 발사(잠재적으로 두 번째 사격)할 수 있다.
전투는 몇 가지 예상치 못한 요소가 내장된 간단한 2D6 테이블을 사용한다: 소방관들은 실수를 하거나 치명타를 가할 수 있으며 별도의 위협 다이를 사용하면 표적이 엄호를 위해 다이빙하거나 반격하는 등의 놀라운 반응을 일으킬 수 있다. 총격전은 빠르고 혼란스럽게 전개된다.
선택할 수 있는 10가지 시나리오 목표를 가진 정면승부를 위한 것이지만, 플레이어가 아닌 힘과 무작위 유닛 생성기를 위한 도구를 제공한다. 이것들은 단독 플레이나 제3자 부대가 전투 중에 나타나도록 하기에 좋습니다.
한 쪽당 약 8-15명의 숫자로 SPiS는 From Home의 맨투맨 전투와 같은 출판사의 Renegade Scout/Clash on the Fringe의 더 큰 전투 사이의 중간 지점을 차지한다.
Shoot People in Space is a set of rules for science fiction skirmish battles. It is aimed at being dramatic, exciting and occasionally over the top game of battle and space adventure. It is not meant to be a hardcore military game and the results are not meant to be particularly realistic.
-description from rulebook
Battles are fought in phases with alternating activations: In the action phase your figures take turns carrying out one action (moving, firing, doing something else) while in the firefight phase most figures can fire (potentially shooting a second time).
Combat uses a simple 2D6 table with several unexpected factors built in: Firers can fumble or inflict critical hits and the use of a separate Threat die can cause surprise reactions such as the targets diving for cover or firing back. Gun battles plays out quickly and chaotically.
Intended for head-to-head play with 10 scenario objectives to pick from, but offers tools for non player forces and a random unit generator. These are great for solo play or to have a third party force show up mid battle if you like.
With about 8-15 figures per side, SPiS occupies a middle ground between the man-to-man combat of Five Parsecs From Home and the larger battles of Renegade Scout / Clash on the Fringe by the same publisher.
-description from rulebook
Battles are fought in phases with alternating activations: In the action phase your figures take turns carrying out one action (moving, firing, doing something else) while in the firefight phase most figures can fire (potentially shooting a second time).
Combat uses a simple 2D6 table with several unexpected factors built in: Firers can fumble or inflict critical hits and the use of a separate Threat die can cause surprise reactions such as the targets diving for cover or firing back. Gun battles plays out quickly and chaotically.
Intended for head-to-head play with 10 scenario objectives to pick from, but offers tools for non player forces and a random unit generator. These are great for solo play or to have a third party force show up mid battle if you like.
With about 8-15 figures per side, SPiS occupies a middle ground between the man-to-man combat of Five Parsecs From Home and the larger battles of Renegade Scout / Clash on the Fringe by the same publisher.
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